Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

ENDELIG - 50 kg mindre!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-10, 15:45   #26
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Utrolig bra!!!!

Jeg er allergisk mot både fisk og skalldyr, så jeg må nok klare meg med annet kjøtt, gitt

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 17:18   #27
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Utrolig bra, Mr. Muscle. Det er utrolig imponerende. Gratulerer så mye.

Selv har jeg mistet 53 kilo fett på 6 måneder nå (gått ned 43 og økt 10 i muskelmasse) så jeg vet litt om hvordan du har det. Men jeg veier fremdeles 128 kilo og har mye mer å ta av.

Men jeg må få advare deg mot en klassisk felle. Du sier du vil ned 5 kilo til. Hva da? Begynner du å spise normalt og variert igjen? Har du lagt en plan for hvordan du skal vedlikeholde dette når målet er nådd? DET er en mye viktigere jobb for deg å finne ut av nå enn å knerte de siste 5 kiloene. Selv gikk jeg ned 55 kilo på 7 måneder i 2001. Da var jeg fornøyd og begynt å spise slik som for meg var normalt. 3 år senere hadde jeg gått opp 60 kilo igjen.

Det jeg gjør forskjellig fra nå er at jeg ikke har et mål for hvor vekta skal stoppe. Jeg lever (og spiser) på et vis jeg trives med og kan leve med resten av livet. Jeg trener masse og kan ikke lenger forestille meg et liv uten trening. Jeg har også sørget for å utdanne hele min krets om min "spiseforstyrrelse" og at jeg ikke aksepterer å bli utsatt for spisepress av dem. JEg har full støtte av alle rundt meg og de passer på. Jeg blogger også hver eneste kalori/karbohydrat jeg spiser og brenner opp. Både for å øke min egen forpliktelse til den permanente endringen jeg har gjort og for å ha en logg over hva jeg spiser og hvordan jeg trener.

Så kort oppsummert så er mitt svar til deg: Gratulerer, kjempejobb! Men den har kun startet. Legg en plan for resten av livet!

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 17:52   #28
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Mr. Muscle, har jeg forstått dette riktig - at du har BARE spist seibiff og ingenting annet.... Bare fisk, liksom.... Ikke fett, ikke kaffe med fløte, ingen grønnsaker eller no....?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 17:52   #29
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Gratulerer med vekttap!
Men jeg må innrømme at jeg blir en smule betenkt...du har jo ikke lært noe som helst om kosthold på din vei til en lettere kropp. Og jeg håper virkelig at du har en lege som tar de nødvendige blodprøver av deg, for dette er alt for ensidig kost og minner igrunnen strekt om vår gode gamel venn "Banandietten" fra 70 og 80 tallet

Du kan faktsik gå ned ivekt på hva som helst om du holder deg til bare en ting, men bra for kroppen din er det overhode ikke! Det finnes en rekke mineraler og vitaminer kroppen trenger for å fungere som den skal. Det får den ikke på denne maten.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:48   #30
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Men jeg må få advare deg mot en klassisk felle. Du sier du vil ned 5 kilo til. Hva da? Begynner du å spise normalt og variert igjen?

Det var min første tanke også... I tillegg til at kun fisk ikke på noen måte gir kroppen det den trenger av næringsstoffer.

Men jeg er imponert over vektnedgangen!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:34   #31
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Hei!

Dette var jaggu et voldsomt resultat. Du sier at det tok sin tid, men ti måneder er ikke lenge! 50 kilo da gutt...

Jøss sier jeg bare. Klarte huden å henge med?

Uansett - flott at du snart er i mål

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:47   #32
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:15   #33
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

For å svare på noen av spørsmålene: Ja, har den siste uken bare spist seibiff, uten tilbehør. Er klar over at jeg burde spist litt kaninfor attåt, men nå gjelder det altså bare å komme ned de siste kiloene. Da byttet jeg fra koteletter til seibiff for å senke kaloriinnholdet. Det må faktisk til også på en lavkarbodiett. Dette burde alle som sliter med stagnasjon prøve. Skal man ned i vekt må jo kroppen hente energien fra en plass. Dersom du får masse energi i deg fra mat, så vil jo kroppen nøye seg med den energien, og la være å bruke kroppsfettet som energikilde.

Når jeg er ferdig, hva så? Joda, da skal jeg tilbake til et normalt kosthold. Det vil si normal mat, uten poteter, brød, pasta og ris. Snop kun en gang i uken. Være aktiv minst 3 ganger i uken. Prøve å holde kaloriene på et fornuftig nivå 2500 - 3000 i døgnet.

Om huden har hengt med? Ja, den har hengt med hele tiden, har ikke en direkte stram deilig kropp, men det skyldes to ting: Jeg har fremdeles ca. 5 kilo meg spekk som må vekk først, samt at jeg har noen sinnsyke strekkmerker som vil være med meg resten av livet. Så noen deilig kropp kan jeg se langt etter....

Takk til alle som er happy på mine vegne

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:18   #34
Majanne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 15
Majanne er på en erverdig vei

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

................

Majanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:19   #35
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Sitat:

Takk til alle som er happy på mine vegne

Ja, jeg er faktisk det. Og sikkert mange andre også.

Men ekstrem har du vært. Antar at du har pøst på med vitaminer og mineraler for å dekke inn ensidig kosthold.

Hurra for deg. Nå må du tenke vedikehold

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:20   #36
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Strekkmerker er vi flere som har, feks vi som har født barn, eller har menn som har drevet med ekstrem muskeltrening. Ikke noe og skjemmes for med andre ord.

Gratulerer med flott vekttap!

Lurer på noe, henger hodet med? Altså skjønner du det psykisk at du har kvittet deg med 50 kilo fett? (jeg plukker stadig for store klær med i prøverommet, og jeg har gått ned 8,5 kilo på 8 måneder..)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 23:20   #37
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Ja, jeg er faktisk det. Og sikkert mange andre også.

Men ekstrem har du vært. Antar at du har pøst på med vitaminer og mineraler for å dekke inn ensidig kosthold.

Hurra for deg. Nå må du tenke vedikehold

Kan ikke akkurat si pøst på, men tatt når jeg har følt for det. Har våknet noen netter med esktreme kramper i beina, da har jeg trykket innpå et par tre magnesiumpiller

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 23:23   #38
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Strekkmerker er vi flere som har, feks vi som har født barn, eller har menn som har drevet med ekstrem muskeltrening. Ikke noe og skjemmes for med andre ord.

Gratulerer med flott vekttap!

Lurer på noe, henger hodet med? Altså skjønner du det psykisk at du har kvittet deg med 50 kilo fett? (jeg plukker stadig for store klær med i prøverommet, og jeg har gått ned 8,5 kilo på 8 måneder..)

tja, veksler vel mellom å føle meg slank og bælfeit. Sannheten ligger nok midt i mellom en plass

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:20   #39
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

wow!

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 08:43   #40
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Helt utrolig!!! Jeg håper du er innmari stolt av deg selv!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 16:28   #41
snoopie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Krokstadelva
Alder: 51
Innlegg: 14
snoopie er på en erverdig vei

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Det er nå man skal føle seg misfornøyd når man bare har gått ned 25 kilo på 6 måneder

snoopie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen enda Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 14:18   #42
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Strekkmerker er vi flere som har, feks vi som har født barn, eller har menn som har drevet med ekstrem muskeltrening. Ikke noe og skjemmes for med andre ord.

Jeg har ett stort ett, det ligger på tvers nederst på magen, hadde man ikke visst det kunne man nok trodd jeg hatt tatt keisersnitt! Men ungene kom rette veien de.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 09:16   #43
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Utrolig bra jobba!
Men du har kanskje litt VEL strikt kosthold, det der tilsvarer det enkelte kroppsbyggere kjører i deffeperioden de siste ukene før konkurranse = pining av kroppen. Men om det funker for deg så er det jo flott at du har funnet nøkkelen til å nå målet ditt.


Til de som spør om "hva når du skal tilbake til et normalkosthold"....:
Hva er egentlig et normalkosthold? Mulig jeg er snodig skrudd sammen, men for meg så er et normalkosthold et kosthold som gjør at jeg er i god form, koser meg med masse deilig mat og spiser meg mett til alle måltidene - ikke et kosthold som er likt det "alle" andre spiser og som tidligere har ført til (i mitt tilfelle) 30kg overvekt, magetrøbbel, dårlig form og elendig selvfølelse. Vil man virkelig tilbake dit?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 14:58   #44
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Sitat:

Men etter lang tids stillstand kuttet jeg kaloriinntaket. Gikk fra en kotelettdiett til en seibiffdiett. Da begynte vekten å rase av igjen.
Spiste normalt sett 6-8 koteletter daglig. Når en regner med at en kotelett veier 200gram og hver 100gram inneholder 220 kcal. blir jo dette 2640 - 3520 kcal. hver dag. Med seibiffdietten inntar jeg 2kg * 75kcal/100g = 1500 kcal daglig.

Uff det der hadde jeg aldri klart - minner meg om pulverkurene jeg tok for en del år siden... *grøss*. Jeg gikk ned i vekt ja - fort også - men gulp så kjapt de kom på igjen og for en mathunger jeg fikk!!

Jeg antar du vet at det finnes mange alternativer til 1500 kcal og under 20 karbo pr dag enn et par kilo sei?? Jeg spiser grønnsaker, lavkarbobrød, hjemmelaget syltetøy, laks, torsk, biff, kylling you name it OG dessert hver eneste dag og er alltid under 1500 kcal og ofte mye under 20 g karbo
(spisdegslank.no)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:43   #45
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D

Me too...
Egg og tunfisk til frokost
CC til lunsj
Kyllingfilet og brokkoli til middag
Proteinbrød til kvelds

Mengden samt hvor mye smør jeg tilsetter justerer kcal.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gå ned mindre enn ti kg? lille_Venn Ketolysekuren 4 27-02-10 17:10
33 kg mindre kozpia84 Mer enn 30 kg overvekt 34 26-04-09 17:25
Når man er mindre sulten ... smil! Ketolysekuren 0 09-02-09 22:38
Når man har mindre å ta av en 10 kg.... Borealis Lavkarbo generelt 7 10-08-06 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no