Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-09, 13:46   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

muskelsmerter (stikk) som er plagsomme,

Hva går det ut på? Ble nysgjerrig nå... Sånn plutselig smerte på vilkårlige steder? Eller et spesifikt sted?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 13:49   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva går det ut på? Ble nysgjerrig nå... Sånn plutselig smerte på vilkårlige steder? Eller et spesifikt sted?

Hmmm ... Hvordan skal jeg forklare det? Som om noen stikker nåler i musklene innenfra, liksom. Mer plagsomt enn veldig vondt. Det er mye i brystet, sida, overarmene og mellomgulvet. Og så får jeg sting i brystet, på høyre side. Veldig plutselig, og veldig sjeldent vedvarende, men det kan gjerne komme mange på en gang. Sånn har jeg forsåvidt hatt det så lenge jeg kan huske.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 13:59   #53
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmmm ... Hvordan skal jeg forklare det? Som om noen stikker nåler i musklene innenfra, liksom. Mer plagsomt enn veldig vondt. Det er mye i brystet, sida, overarmene og mellomgulvet. Og så får jeg sting i brystet, på høyre side. Veldig plutselig, og veldig sjeldent vedvarende, men det kan gjerne komme mange på en gang. Sånn har jeg forsåvidt hatt det så lenge jeg kan huske.

Oh, skummelt, jeg har eksakt det samme! Noen ganger så heftig at jeg fyker sammen, andre ganger knapt merkbart.... Hadde de kraftigste kommet på venstre i stedet for høyre side hadde jeg trodd det var hjertet! Har lagt spesielt merke til de de siste ukene, etter jeg fikk de mystiske blåmerkene. De er ofte i området rundt leveren. Leveren har jo i høyeste grad med stoffskiftet å gjøre ja...
I tillegg får jeg innimellom samme følelse som hvis man svelger en for stor bit med mat, at det setter seg fast i halsen og går sakte ned mot mellomgulvet, selv om jeg ikke har rørt en matbit på flere timer. Regner med det har med stikkene å gjøre også.
Skal forøvrig til legen på mandag og ta blodprøver og høre om blåmerkene, så da bør jeg vel nevne det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:38   #54
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I tillegg får jeg innimellom samme følelse som hvis man svelger en for stor bit med mat, at det setter seg fast i halsen og går sakte ned mot mellomgulvet, selv om jeg ikke har rørt en matbit på flere timer. Regner med det har med stikkene å gjøre også.
Skal forøvrig til legen på mandag og ta blodprøver og høre om blåmerkene, så da bør jeg vel nevne det.

Isj, sånn har jeg også, og særlig med vann. Jeg har alltid trodd det har vært relatert til spiserørsbrokken jeg hadde i 2003/04 ...
Hmm ... Nå fikk jeg bare så vidt snakka med legen, ettersom jeg skulle ta blodprøven, og rakk i grunn ikke å spørre om så mye, bare luftet muligheten for lavt stoffskifte, samt snakket litt mer om det med kvinneklinikken. Jeg tror han skjønner frustrasjonen min, altså. Og så ler han litt av at jeg sitter med alle disse fagbegrepene og verdireferansene på tungspissen til en hver tid

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:04   #55
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

I Tyskland regner de TSH på 2,5 som hypothyreose. Dette er bl.a. basert på en norsk undersøkelse, men her i Norge er det fortsatt høyere verdier som gjelder. Forstå det den som kan.
En FT4 på 13 er fortsatt ganske lavt, selv om det er "normalt". Du hadde omtrent like verdier som meg, selv om jeg har hatt enda lavere FT4. Da TSH begynte så smått å nærme seg 4, fikk jeg prøve Levaxin. Og siden har formen bare gått oppover. Og jeg var LANGT nede. Sykmeldt i 8 måneder, håret falt av i bøtter og jeg var rett og slett utslitt.
Nå fikk jeg nettopp brev fra legen ang prøvene som ble tatt i juli, og nå er jeg på grensen til høyt stoffskifte, så jeg får ikke øke mer på Levaxin. Og nå føler jeg meg kjempebra! Jeg sover ikke over halve døgnet lenger, og jeg er generelt mye, mye bedre. Og jeg har ingen symptomer på overdosering. Så jeg tror nok at jeg må ligge ganske høyt på FT4 (som er den de har begynt å se på i andre land, ikke TSH som de legger mest vekt på her) for at det skal være mitt normalområde. Du har kanskje det samme.

Blir spennende å høre resultatene av prøvene du har tatt nå. Og ikke minst om Kelp hjelper.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:18   #56
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmmm ... Hvordan skal jeg forklare det? Som om noen stikker nåler i musklene innenfra, liksom. Mer plagsomt enn veldig vondt. Det er mye i brystet, sida, overarmene og mellomgulvet. Og så får jeg sting i brystet, på høyre side. Veldig plutselig, og veldig sjeldent vedvarende, men det kan gjerne komme mange på en gang. Sånn har jeg forsåvidt hatt det så lenge jeg kan huske.

Sånne sting har jeg hatt masse av, men aldri tenkt på det i relasjon til stoffskiftet. Har ofte fått "vondt i hjertet", men på feil side. Når jeg tenker på det nå, så kan jeg ikke huske at jeg har hatt det på lenge. Det er også en av tingene som har forsvunnet gradvis etter at jeg begynte på Levaxin.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:33   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

I Tyskland regner de TSH på 2,5 som hypothyreose. Dette er bl.a. basert på en norsk undersøkelse, men her i Norge er det fortsatt høyere verdier som gjelder. Forstå det den som kan.
En FT4 på 13 er fortsatt ganske lavt, selv om det er "normalt". Du hadde omtrent like verdier som meg, selv om jeg har hatt enda lavere FT4. Da TSH begynte så smått å nærme seg 4, fikk jeg prøve Levaxin. Og siden har formen bare gått oppover. Og jeg var LANGT nede. Sykmeldt i 8 måneder, håret falt av i bøtter og jeg var rett og slett utslitt.
Nå fikk jeg nettopp brev fra legen ang prøvene som ble tatt i juli, og nå er jeg på grensen til høyt stoffskifte, så jeg får ikke øke mer på Levaxin. Og nå føler jeg meg kjempebra! Jeg sover ikke over halve døgnet lenger, og jeg er generelt mye, mye bedre. Og jeg har ingen symptomer på overdosering. Så jeg tror nok at jeg må ligge ganske høyt på FT4 (som er den de har begynt å se på i andre land, ikke TSH som de legger mest vekt på her) for at det skal være mitt normalområde. Du har kanskje det samme.

Blir spennende å høre resultatene av prøvene du har tatt nå. Og ikke minst om Kelp hjelper.

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Sånne sting har jeg hatt masse av, men aldri tenkt på det i relasjon til stoffskiftet. Har ofte fått "vondt i hjertet", men på feil side. Når jeg tenker på det nå, så kan jeg ikke huske at jeg har hatt det på lenge. Det er også en av tingene som har forsvunnet gradvis etter at jeg begynte på Levaxin.

Dette var veldig spennende å lese, Viclin! Kanskje kanskje jeg har funnet nøkkelen til mitt evigvarende platå? Åh, det hadde i tilfelle vært fantastisk!
Jeg har jo også mista sååå mye hår, og det har blitt bedre en periode nå (ramla av masse igjen etter samlivsbrudd og diverse i fjor), da jeg begynte med Nisim Shampoo og sterke b-vitaminer, men føler på sikt at det mer hindrer hår i ramle av, og at det vokser fortere enn at det normaliserer, selv om det er bedre enn på lenge, så hadde jeg TJUKT hår fram til slutten av tenårene til tross for masse bleking, dreading og farging. Har som sagt forsket litt selv nå på nettet, og det viser seg også at kroppen har vansker for å ta opp sink når stoffskiftet er lavt. Sink er superviktig for hår og negler. Da jeg begynte å spise kjøtt igjen trodde jeg at jeg skulle få i meg nok sink, men kanskje det videre er et større bilde her.

Ja, gud, når er jeg spent på om Kelp vil ha noe å si. Har ikke funnet noen opplysninger som sier noe om hvor lang tid det tar før det hjelper, men Mr. Muscle sa jo at han merket effekten etter noen dager. Og så videre hvor lang tid det tar før det eventuelt vil påvirke vekta. Jeg er jo med første øyesyn en litt dårlig reklame for kostholdet jeg fronter ettersom jeg minst er ti fortsatt ti kg overvektig, gjerne mer

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:47   #58
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Nå må dere gjerne tro jeg stormer litt i vannglasset, men, et symptom glemte jeg å sjekke. Lav hvilepuls. Kvinner har normalt hvilepuls på mellom 70-90 slag i minuttet.
Jeg er ganske utvhilt nå, og hvilepulsen min var på 57. Blodtrykket mitt har visstnok alltid vært bra (eller, det var litt høyt for kostholdsomlegginga).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:49   #59
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Haha, det er akkurat det samme med meg! Jeg skryter jo sånn av lavkarbo, men har til nå kun gått opp i vekt, ikke ned. Så jeg er ingen god ambassadør akkurat. Jeg trodde jeg skulle rase ned når jeg fikk Levaxin, men dengang ei. Men jeg føler ikke jeg har hatt full effekt av den før nå i det siste, og nå står jeg på 75 mkg. Nå føler jeg meg faktisk normal.

Og håret mitt! Jeg har hår igjen! De siste par månedene eller deromkring har jeg mistet minimalt med hår. Jeg som sto med dotter i hendene under hver hårvask, jeg som ikke har turdt å farge håret siden før jul fordi jeg da står med enorme hårdotter i hendene, jeg som hadde hodeputa full av hår, maten min full av hår, klærne mine fulle av hår - jeg farget faktisk håret mitt i dag, og jeg sto med ETT hårstrå i hendene da jeg skylte ut fargen. Håret mitt er tjukt (i andres øyne er det tynt fortsatt, men jeg kjenner selv godt at det er tykkere å ta gjennom og lage hestehale av), og jeg bare gleder meg til at det som nå nettopp har vokst ut, skal vokse ut i lengdene også.

Men det tok ca 6 måneder før håret sluttet å falle av altså. Det var vel litt etter at jeg fikk øke til 75 mkg.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:53   #60
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Haha, det er akkurat det samme med meg! Jeg skryter jo sånn av lavkarbo, men har til nå kun gått opp i vekt, ikke ned. Så jeg er ingen god ambassadør akkurat. Jeg trodde jeg skulle rase ned når jeg fikk Levaxin, men dengang ei. Men jeg føler ikke jeg har hatt full effekt av den før nå i det siste, og nå står jeg på 75 mkg. Nå føler jeg meg faktisk normal.

Og håret mitt! Jeg har hår igjen! De siste par månedene eller deromkring har jeg mistet minimalt med hår. Jeg som sto med dotter i hendene under hver hårvask, jeg som ikke har turdt å farge håret siden før jul fordi jeg da står med enorme hårdotter i hendene, jeg som hadde hodeputa full av hår, maten min full av hår, klærne mine fulle av hår - jeg farget faktisk håret mitt i dag, og jeg sto med ETT hårstrå i hendene da jeg skylte ut fargen. Håret mitt er tjukt (i andres øyne er det tynt fortsatt, men jeg kjenner selv godt at det er tykkere å ta gjennom og lage hestehale av), og jeg bare gleder meg til at det som nå nettopp har vokst ut, skal vokse ut i lengdene også.

Men det tok ca 6 måneder før håret sluttet å falle av altså. Det var vel litt etter at jeg fikk øke til 75 mkg.

Ja, mitt er også merkbart tykkere, men det er ingenting mot det var, og det er litt sårt, for jeg vil jo så gjerne ha fint hår . Det blir liksom ikke tykkere enn det her, og det godtar jeg ikke .
Jeg begynte å klippe og farge det hos frisør i stedet, og det har nok hatt sitt å si. Nå skal jeg avfarge det til min naturlige lysblonde farge, så er jeg kanskje ferdig med hårfarging for ever.
Hoho, nå skle det litt ut her, men det du skriver her gir meg håp.
Jeg skal jo også til Dr Willumsen i Drammen som jeg nevner over her, og de tenker lavkarbo i høy grad, og har nok litt andre referanseverdier både når det kommer til blodsukker, insunlinnivå og stoffskifte.
Men uansett må jeg si det er spennende å se om dette med kelp vil hjelpe.
Jeg burde jo ikke, men merker jeg er litt i overkant utålmodig (Men forhåpentligvis ikke så stresset dersom man ser på hvilepulsen min )

Jeg har jo alltids min første vektnedgang på nitten kg, da. Det er betydelig. Men jeg har nok veid ca det jeg gjør før også, men jeg har IKKE hatt denne kroppsfasongen før -det vil si midje og sånn. Folk ser det jo, samt at de merker at jeg er i bedre humøt, og det at jeg ikke har migrene og allergi merker jo de nærmeste ganske godt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 21:10   #61
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har også midjen, resten har vært ganske normalt, helt til jeg la på meg enda ti kilo. Da har det fordelt seg overalt. Men det er midjen som er det største problemet mitt.

Godt du skal på den klinikken. Det må være godt å der få kontakt med leger og behandlere som har litt mer kunnskap og er litt mer openminded enn den gjengse fastlege.

Jeg tror du har lavt stoffskifte. Og før blodprøvenes tid så hadde du nok fått den diagnosen. Men de blodprøvene kan være en forbannelse. Svigermoren til en jeg kjenner fikk nylig beskjed om at stoffskiftet hennes er for lavt, kun fra blodprøver. Hun har ingen symptomer, og veldig mulig er jo det da hennes normalområde.
Tenk så mange som kunne ha fått forbedret livskvaliteten sin om legene hadde sett litt mer på symptomer. Jeg fikk struma i 2006 og det var da først jeg fant ut om Hypothyreose. Siden da har jeg "visst" at det var problemet, hvorfor jeg bare hadde blitt mer og mer sliten de siste 4 årene og følt meg mer og mer syk rett og slett. Men siden blodprøvene var normale, var det ingen hjelp å få. Det måtte gå så langt at jeg ble sykmeldt to år etterpå. Da hadde jeg blitt verre og verre siden 2002. Men siden blodprøvene mine er normale, har jeg enda ikke fått diagnosen. Selv om livet mitt har blitt totalt forbedret de siste 6 månedene, takket være Levaxin.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:42   #62
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Leste litt bakover i tråden og ser at du har redigert innlegget.
For å svare deg på det siste her, så nei, haha, her er det ikke mye muskler, gitt! Jeg ligger faktisk 3 kg under laveste normalvekt av muskler for kvinner. I alle fall gjorde jeg det da jeg tok en vektanalyse for ca et år siden, så det er ikke "problemet". Jeg har hva som klassifiseres som lett benbygning, med smale hofter og tynne armer og bein.
Masse og masse grønnsaker, jeg spiser en del. Jeg har ikke telt kh på en stund, men spiser som regel to ganger om dagen, noen ganger tre, og da spiser jeg f.eks ti femten rosenkål/en kvart bunt brokkoli/mos av en kvart bunt blomkål, og /eller et par slever coleslaw (laget av kål, selleristing, vårløk, paprika og diverse krydder).
Jeg har prøvd å leve uten grønnsaker i tre måneder, jeg er vel opphavet til den berømmelige fettfestivalen (om enn ikke på noen måte oppfinneren av prinsippene), uten at det gjorde nevneverdig for vekta mi utover den første uka som i og for seg går innenfor mine naturlige variabler.
Det skakke være lett. Mitt "siste håp" om ingenting annet jeg så langt har prøvd eller nå setter i gang fungerer, er å gå til akupunktør.

Jeg synes du har for mye grønnsaker. Hos meg selv stopper vektnedgangen omtrent med en gang jeg inntar karbohydrater i det hele tatt. Men dersom du allerede har prøvd 0 karbohydrater i 3 måneder så er nok neppe dette opphav til problemet.
Ellers kan jeg anbefale et tilskudd av selen som også er viktig for stoffskiftet. Selen finnes det derimot en del av i kjøtt så det blir en vurdering for hver enkelt om de vil gå av innkjøp til selen i tillegg til jod.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:57   #63
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Jeg synes du har for mye grønnsaker. Hos meg selv stopper vektnedgangen omtrent med en gang jeg inntar karbohydrater i det hele tatt. Men dersom du allerede har prøvd 0 karbohydrater i 3 måneder så er nok neppe dette opphav til problemet.
Ellers kan jeg anbefale et tilskudd av selen som også er viktig for stoffskiftet. Selen finnes det derimot en del av i kjøtt så det blir en vurdering for hver enkelt om de vil gå av innkjøp til selen i tillegg til jod.

Jeg tror ikke jeg spiser for mye grønnsaker. Jeg har også prøvd Fedon, uten c-måltider, og lå på nesten 100 gram om dagen, jeg gikk ikke opp i vekt da, men trives bedre på dette nivået jeg ligger på nå.
Og om jeg skulle ha kuttet grønnsaker helt hadde i tillegg trivselsnivået mitt sunket betraktelig.
Det er jo også en frustrasjonsfaktor i seg selv når jeg ser at folk som ligger på samme nivå på grønnsaker som meg, til og med mer, går ned i vekt hvor lett som helst.
Jeg spiser mye kjøtt. MYE! Som sagt spiser jeg normalt to måltider per dag, og da er det som regel egg og bacon til frokost, og middag er nesten uten unntak kjøtt. Enten i form av kjøttdeig eller koteletter. Jeg spiser også en del kylling, men da med ekstra fett.
Tro meg, jeg har prøvd de fleste vrier i løpet av mine tre år

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 19:43   #64
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg fant en interessant side om lavt stoffskifte: http://www.stoffskifte.info/
Sjekk linken til venstre: "Hjelp til selvhjelp"

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 20:15   #65
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Nå har jeg funnet fram resultatene for TSH og FT4 fra november 2007 og november 2008:

TSH: 5,5 (07) - 7,6 (08)
FT4: 14 (07) - 15 (08)

Ser at det er en ganske stor økning på TSH, så jeg skal få meg time og få tatt nye prøver så snart som mulig.
Det må jo være en grunn til at jeg ikke går ned i vekt når jeg kjører ekstrem Skaldemann...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 21:25   #66
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har begynt å merke bedringer! Ikke hatt noen stikk i kroppen eller brystet siden i går, Bra greier

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 21:41   #67
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Denne har jeg veldig lyst til å følge med på

Var og kjøpte Kelp i dag, så dette skal bli spennende

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 10:26   #68
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har begynt å merke bedringer! Ikke hatt noen stikk i kroppen eller brystet siden i går, Bra greier

Så fantastisk bra!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 11:13   #69
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Med min tsh på 2,2 og min ft4 på 11,2 har jeg visst lavt stoffskifte i Tyskland Interresant tråd, så denne må jeg bare abbonerer på. Kanskje prøve meg på kelp hvis metforminen ikke ser ut til å hjelpe (hvilket den ikke gjør foreløpig...).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 11:24   #70
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg hadde noen stikk i korsryggen i går, men det er også alt. Vondten i brystet har jeg ikke merka noe til foreløbig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:35   #71
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Følger denne tråden med stor spenning. Jeg får ikke svar på mine prøver før den 18.sept. I mellomtiden vurderer jeg å pøse på med vitamin d (D3), fordi jeg garantert får for lite av det, jeg sitter aldri i sola når jeg er ute, jeg tåler ikke sola og blir kjempedårlige. og så m*e vit. d tror jeg ikke jeg får gjennom kosten. Kelp får jeg vurdere å prøve når jeg har sett prøvene eller jeg kommer over det på helsekosten, ser for meg at det blir en del i porto av å bestille på nett...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:50   #72
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Følger denne tråden med stor spenning. Jeg får ikke svar på mine prøver før den 18.sept. I mellomtiden vurderer jeg å pøse på med vitamin d (D3), fordi jeg garantert får for lite av det, jeg sitter aldri i sola når jeg er ute, jeg tåler ikke sola og blir kjempedårlige. og så m*e vit. d tror jeg ikke jeg får gjennom kosten. Kelp får jeg vurdere å prøve når jeg har sett prøvene eller jeg kommer over det på helsekosten, ser for meg at det blir en del i porto av å bestille på nett...

Ikkje visst du bestiller her: http://www.shopping4net.no/Shopping4...innmomsing.htm

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:53   #73
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Shopping4net er genialt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:57   #74
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Men betaler man til norge eller utlandet? Min bank tar sinnsukt geb*r til utenlandsbetaling, også med visa mener jeg å huske.. Og kan jeg få direkte link til butikken? Jeg kommer ikke inn...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:00   #75
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Er det denne jeg skal ha: http://www.shopping4net.com/no/Helse.../Kelpasan.htma ?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 16:18
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 22:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 24-03-07 00:26
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no