Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Søvnproblemer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 11:22   #1
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Søvnproblemer

Hei,
Er det noen som har opplevd søvnproblemer i forhold til overgang til lavkarbo/LCHF kosthold? Jeg har slitt litt de siste dagene.

Skriver litt mer om det her: http://locarb.tumblr.com/post/8036783059/s-vnproblemer

Jeg har slitt med andre bivirkninger som hodepine og det å være tung i kroppen, men det går sakte men sikkert over. Har ikke lest om at søvnproblemer er en bivirkning.

Noen som har innspill?

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:04   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Skroll helt nederst på siden her, der finner du flere innlegg om søvnproblemer

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:16   #3
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Takk skal du ha. Må visst bli flinkere til å bruke forumet

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:32   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Tar du magnesium?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:34   #5
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Nei. Jeg tar ingen tilskudd. Burde jeg gjøre det?

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:20   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Magnesium har en beroligende virkning og kan være til hjelp hvis man ikke får sove/sover urolig.
Den kjemiske betegnelsen er Mg, og en amerikansk lege sa at det kunne godt ha stått for "Must go" (på do, altså )
Så ikke spis for mye, det kan ha en lakserende effekt...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:54   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Ta 200 mg i kveld du! Du kan ta opp til 600mg per dag men som Gracella sa -- med forsiktighet. Og så tar du det ikke på morgenen om du ikke vil sove hele dagen For man blir så daff.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 11:32   #8
Fitnessbloggen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 9
Fitnessbloggen er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Svimmelhet og hodepine kan motvirkes ved at man salter maten litt i starten. Når det gjelder søvnproblemer, så kan dette være relatert til veskebalansen, at kroppen ikke har effektivisert seg på det nye kostholdet, eller være mangel på mikronæringsstoffer. Tilskudd av sink og magnesium har for mange god effekt på søvnkvaliteten.

__________________
Http://Fitnessbloggen.no
Fitnessbloggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Health & Advanced Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 12:04   #9
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Fitnessbloggen, her.

Svimmelhet og hodepine kan motvirkes ved at man salter maten litt i starten. Når det gjelder søvnproblemer, så kan dette være relatert til veskebalansen, at kroppen ikke har effektivisert seg på det nye kostholdet, eller være mangel på mikronæringsstoffer. Tilskudd av sink og magnesium har for mange god effekt på søvnkvaliteten.

Takk for gode tilbakemeldinger!

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 12:30   #10
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av stormann, her.

Hei,
Er det noen som har opplevd søvnproblemer i forhold til overgang til lavkarbo/LCHF kosthold? Jeg har slitt litt de siste dagene.

Skriver litt mer om det her: http://locarb.tumblr.com/post/8036783059/s-vnproblemer

Jeg har slitt med andre bivirkninger som hodepine og det å være tung i kroppen, men det går sakte men sikkert over. Har ikke lest om at søvnproblemer er en bivirkning.

Noen som har innspill?

Jeg sover omtrent ikke om nettene, men sovner når solen går opp om morgenen. Tror det er mange som har det slik nå disse dager. Det kan jo være lavkarbokostholdet selvfølgelig, men det er mye vondt i lufta nå og man må huske på å pleie psyken oppi alt det her. Lykke til!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 12:54   #11
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Fitnessbloggen, her.

Svimmelhet og hodepine kan motvirkes ved at man salter maten litt i starten. Når det gjelder søvnproblemer, så kan dette være relatert til veskebalansen, at kroppen ikke har effektivisert seg på det nye kostholdet, eller være mangel på mikronæringsstoffer. Tilskudd av sink og magnesium har for mange god effekt på søvnkvaliteten.

Takk for gode tilbakemeldinger!

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvnproblemer kvitre Spørsmål og svar 16 02-08-11 13:38
Søvnproblemer/urolig i kroppen Forlani Ketolysekuren 2 29-10-10 00:56
Diaré eller søvnproblemer? Photobscura Kosttilskudd 2 24-10-09 12:45
Søvnproblemer pga ketolyse minna Ketolysekuren 10 22-02-08 11:07
Søvnproblemer kilo Ketolysekuren 5 22-11-07 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no