Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slutt på Fedons brød på Rema

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-15, 20:32   #1
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Slutt på Fedons brød på Rema

Spurte en ansatt i dag og fikk bekreftet at brødet til Fedon Lindberg ikke lengre føres på REMA-butikkene.

Jeg spiser ikke så mye brød på lavkarbo men det er kjekt å ha med når man er på reise.

Her er liste over utsalgssteder på Fedon Lindbergs egne sider:
http://www.fedon.no/Fedon+Fullkornbr...o.9UFRjM3O.ips

Alternative brød jeg kjenner til er Coop sitt Fiber & Frø og Kiwi sitt Ingers Lavkarbobrød.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 22:29   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.


Alternative brød jeg kjenner til er Coop sitt Fiber & Frø og Kiwi sitt Ingers Lavkarbobrød.

Altså Ingers Lavkarbobrød, ikke rugbrød?? Har ikke sett at de har det på vår Kiwi, men så har jeg ikke sett etter det heller
Kiwi har det 8% karbo-brødet, og det liker jeg godt. Vet at det ikke er helt "stuerent", men jeg synes det smaker godt - og jeg spiser ikke så mye av det heller.
Rema 1000 har også lavkarbobriks som jeg pleier å dele opp i 4 skiver. Har heller ikke "dårlig" samvittighet for å spise en briks i løpet av en helg.

Men Fedons brød kommer jeg til å savne, gitt!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 23:43   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Ingers lavkarbobrød heter fiberbrød, her i området.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 16:52   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Rimi (og Ica?) har Proteinbrød, jeg tror det er identisk med det som tidligere het lavkarbobrød. Litt fuktigere/saftigere enn Fedon sitt, men jeg synes det er bedre.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 17:34   #5
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Jeg syns Norgesbakeriets proteinbrød er best jeg og. Fra Rimi/Ica.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:00   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Skulle ikke Rimi slutte med det, siden de har blitt tatt over og byttet brødleverandør?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:20   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Skulle ikke Rimi slutte med det, siden de har blitt tatt over og byttet brødleverandør?

Sikkert, men min lokale Rimi blir ikke Coop før til høsten en gang visstnok.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:37   #8
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Takk for tips til flere alternativer. Skal snart i konfirmasjon og da kan det være fint med noen skiver i veska.

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Altså Ingers Lavkarbobrød, ikke rugbrød??


Kan godt være jeg blander navnene - kjøper ikke så ofte.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 22:32   #9
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Her er det også fortsatt Rimi, og fortsatt brød i hyllene

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 00:18   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Sikkert, men min lokale Rimi blir ikke Coop før til høsten en gang visstnok.

Får nyte det så lenge det varer da. Synes det er det beste brødet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 01:09   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Takk for tips til flere alternativer. Skal snart i konfirmasjon og da kan det være fint med noen skiver i veska.

Disse er geniale å ha med veska i slike anledninger, og veldig enkle og raske å lage. I tillegg til mye sunnere enn butikkbrød... http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 07:07   #12
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Her oppe selges Karbo-kutt-brød fra Bakehuset på Europris og Coop, og for min gane smaker det ganske identisk som Rimi-brødet. Næringsinnholdet er ikke langt unna heller, så de får nok til å lage noe slikt sørpå også når Rimi-brødet evnt.blir borte. Tipper jeg at de finner ut av det sørpå når det blir et tomrom i markedet og etterspørselen nok er det, ganske kjapt, selv om det ville blitt folkefest her oppe hvis nordlendinger hadde tilgang på noe "søringer" ikke fikk tak i.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 08:42   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Forøvrig ser det ut til at lavkarbobrødene er på vei ut, Baker Hansen har sluttet å produsere sitt karboreduserte brød, Samson sluttet for flere år siden.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 10:41   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Finnes lavkarbobrød i omtrent hver dagligvarebutikk her, så den trenden gjelder eventuelt ikke for hele landet.

Det er mer hos bakeriutsalgene de ikke har det, men.. De selger lavkarboknekkebrød og et eller annet masseprodusert multifiberbrød, som de ikke baker selv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 13:37   #15
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Disse er geniale å ha med veska i slike anledninger, og veldig enkle og raske å lage. I tillegg til mye sunnere enn butikkbrød... http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336

Takk for tipset! Er allerede på reisefot så vet ikke om jeg får testet dette før etter konfirmasjoen. Men testes skal det!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig ser det ut til at lavkarbobrødene er på vei ut, Baker Hansen har sluttet å produsere sitt karboreduserte brød, Samson sluttet for flere år siden.

Ja det kom så mange lavkarboproduktene da plutselig alle skulle spise lavkarbo for en stund siden. Ikke rart at noen forsvinner igen når alle har hoppet over på neste dille. Er det glutenfritt alle skal ha nå eller er det allerede utdatert?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 23:18   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Slutt på Fedons brød på Rema

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Disse er geniale å ha med veska i slike anledninger, og veldig enkle og raske å lage. I tillegg til mye sunnere enn butikkbrød... http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336

Lagde disse brødene i dag, hadde ikke nok philadelphiaost, så det bel ca halvt om halvt med Phil. og kesam. Kjempegode smørbrød!!
(Omtrent alt jeg har lagd fra Nannahs oppskrifter er kjempegodt!!)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema?? ninasov Spørsmål om matvarer og oppskrifter 29 19-06-11 21:23
Fedon Lindberg-brød på Rema 1000 karbjunkie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 44 18-05-11 17:32
Egg på Rema Carisma Generell diskusjon 9 16-04-07 20:20
Rema og Atkins? Skorpia Atkins kosthold 7 03-12-04 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no