Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
06-08-10, 18:01 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 49
|
Mat for ungene!Jeg har veldig stor tro på type steinaldermat, og for min del kan jeg ikke spise mye sukker og karbohydrater før jeg er helt på vidda... Jeg er konstant sulten på karbohydrater...
06-08-10, 18:08 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Mat for ungene!Her får du nok mange forskjellige svar
06-08-10, 18:32 | #3 |
Juniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Ja, jeg synes det blir litt drøyt å fjerne brød, men lurte litt på om jeg skulle bake rundstykker på spelt og med yoghurt og frø i..
06-08-10, 18:50 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Mat for ungene!2 egg om dagen til unger er for lite. Neida, men det er mer enn ok ja, mine spiser gjerne både 4 og 5 egg hver dag, hele uka. Minsten på 2 år spiser av og til 4 bløtkokte egg til frokost, eller 3 speilegg. Det går mye i egg her ja.
06-08-10, 19:10 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Mat for ungene!Min datter er 11 år og har desverre helt tydelig mine anlegg for å legge på seg!
06-08-10, 19:17 | #6 |
Juniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Jeg har tittet på boka, og kunne gjerne tenke meg den.. Har lissom aldri kommet så langt.. :P Skal sette den på lista!
06-08-10, 19:21 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Mat for ungene!Søtt på skiva??? Nei, vet du hva...........
06-08-10, 20:04 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Sv: Mat for ungene!
Jeg prøvde meg forsiktig i alle de tilsammen 9 årene (fordelt på 2 barn) vi hadde barnehagebarn. Til å begynne med lo de andre foreldrene av meg da jeg på foreldremøtene ymtet om at det kanskje ble litt i meste laget med kaker og feiringer og søtt. Det våren min yngste sluttet skulle barnehagen plutselig bli mer kostbevisst og slutte med sukker! Godt tenkt, men litt sent for vår del...
06-08-10, 20:34 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
|
Sv: Mat for ungene!Jeg menre er barn skal ha melk da, så det ville jeg gitt unger, kunne de bare slutte med melkesukker så. Jeg vet ikke helt om jeg ville gitt de HELMELK siden de skal spise såpass med karber, men jeg ville nok styrt klart unna skummamelka. |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that |
06-08-10, 20:55 | #10 |
Juniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Lavkarbo for ungene er nok slett ikke skadelig... Her er det snakk om å slippe store svingninger i blodsukkeret, og det har alle godt av!
06-08-10, 20:58 | #11 |
Juniormedlem
|
Ehh... ketose, var det jeg skulle skrive.... :P
06-08-10, 23:15 | #12 |
Seniormedlem
|
Ingen som sa at unger skulle i ketose, det var for å sette det på spissen |
06-08-10, 23:20 | #13 |
Seniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Vi spiser Naturlig sunt, omega-3 brødet fra Bakers.. Der er det litt hele korn og det er ganske grovt. Innimellom, når vi får tak i det, spiser vi Lindbergbrødet. Ellers så spiser snuppa mye knekkebrød også Der bør man velge de som er 100% fullkorn. Delikatess sesam fra wasa f.eks
07-08-10, 00:30 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
|
Sv: Mat for ungene!Du kan godt fortelle barnehagen din at "sukkerfrie barnehager" faktisk finnes og at barn, ansatte og foreldre er meget fornøyde, det jeg har hørt! (Jobbet i en slik i 3 år)Det jo noen som mener at frukt er helt fyfy, men det er vel bedre med frukt og grønnsaker skjært fint opp og servert på"sølvfat" til bursdager og markeringer i bhg enn alle kakene |
Min kostholdsfilosofi: Fitline |
07-08-10, 00:31 | #15 |
Seniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Er jo bare fler og fler barnehager som bli sukkerfrie nå, fant jeg ut, da jeg leta etter barnehage til Emmert.
07-08-10, 00:36 | #16 |
Seniormedlem
Hvor: trøndelag
|
Sv: Mat for ungene!Jepp det ER det!DET er en lettelse for mange av de som arbeider i bhg også, virkelig, så slipper man slike fristelser mange dager hver måned på jobben også, samt alle sosiale anledninger... |
Min kostholdsfilosofi: Fitline |
07-08-10, 18:03 | #17 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
|
Sv: Mat for ungene!Jeg lurer litt på dette med barn og ketose. Det blir uttalt at det er helt uaktuelt som den største selvfølge. Jeg lurer på hva disse utsagnene er basert på. |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF |
07-08-10, 19:46 | #18 |
Seniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Barn med epilepsi kan bli behandlet med ketogen diett og respondere bra, så noen må mene at det ikke er direkte skadelig. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen |
07-08-10, 19:58 | #19 |
Seniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Noen sier jo at det er helt ufarlig også å la barn gå i ketose, men så lenge at jeg ikke ser noen seriøs forskning som kan tilsi noe verken den ene eller andre veien når det gjelder barn og ketose, så syns jeg personlig at man skal utvise litt forsiktighet og være litt skeptisk . |
07-08-10, 20:22 | #20 |
Seniormedlem
|
Sv: Mat for ungene!Ettersom jeg skjønner gjelder dette primært barn som ikke responderer på epilepsi-medisin eller har andre sykdommer som gjør at medisin ikke er velegnet behandling. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen |
09-08-10, 10:17 | #21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
|
Sv: Mat for ungene!En god indikator for denne typen spørsmål er jo nettopp dette at folk er så imot alt "alternativt" at alle fagpersoner som støtter f.eks. lavkarbo faktisk mottar drapstrussler og slikt. Veldig mange mennesker med veldig mye penger har forsøkt i veldig mange år å finne bevis for at de etablere kostrådene er rett og lavkarbo er livsfarlig, og alikevel finnes det ikke engang en eneste indikasjon som tilsier dette. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose |
09-08-10, 18:36 | #22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
|
Jeg lurer på kor en kan lese om dette. I sommer har eg jobba med ei multihandicapa jente som blandt mange andre plager har epilepsi. Eg reagerte litt på kor mykje karbohydrater det var i kosten hennes. Mest fordi ho ikkje drikker anna enn næringsdrikke med sjokoladesmak og sjokolademelk. Til de fleste måltider får ho grøt, yoghurt, spaghetti på boks, lapskaus på boks. Men ho elsker egg og ost. Eg har hatt ho heile helga og ho har ete det samme som meg. Og ho likte både kvitløk, ingefær og spinat. Eg nevnte for fostermora hennes at eg hadde hørt om at nåken barn med epilepsi blei behandla ved å redusere kh. Det eg lure på er om det høres realistisk ut å få denne jenta på et sånt kosthold? Og kor kan man lese om det? |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
09-08-10, 19:36 | #23 |
Seniormedlem
Hvor: Oslo
|
Sv: Mat for ungene!Det står litt om behandling av epileptiske barn med ketogen diett på rikshospistalets sine sider.
09-08-10, 19:59 | #24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Mat for ungene!Jeg har unger som er i pubertet.. Den eldste er sein, den yngste er tidlig. Dvs at de er kommet omtrent like langt i utviklinga. Begge har valpefett og jeg prøver på beste måte å styre matinntaket uten at det skal være påfallende. For det misnte av alt jeg ønsker er at de skal utvikle ortoreksi.
10-08-10, 11:36 | #25 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
|
Brød tilsatt Omega-3 høres alt annet enn naturlig ut må jeg si... Hva med fisk? Ser det er tilsatt ekstra gluten også, er nok bedre å bake sitt eget brød hvis man MÅ ha det. |
Min kostholdsfilosofi: Ketogen lavkarbo |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? | Polarlys | Spørsmål og svar | 10 | 07-08-08 14:54 |
Mor, men hva med ungene? | Princez | Ketolysekuren | 4 | 03-03-08 09:54 |