Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Delfiafett!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-04, 11:57   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Delfiafett!

Tenkte over at det finnes jo noe som heter Delfiafett i butikken. Det står jo at det er kokosfett så hva er da vitsen med å kjøpe svinedyr helsekost-kokosfett? Så i dag kjøpte jeg Delfiafett, men har ikke smakt det ennå. Men det må da være like bra som Cocosa? Eller bedre når man tenker på pris! 250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 12:04   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg vet ikke om det er like bra, men dersom du skal spise det rent, så er Cocosa 1000 ganger bedre, for det smaker kokos, i motsetning til Delfiafett, som ikke smaker noe. Kvalmt. Men kanskje noen andre kan fortelle deg mer

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 12:30   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg kunne aldri ha spist Delfiafett...*urk*

  Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 18:08   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Alt fett er ikke et fett !
Tror nok Delfiafett er kanske bearbeidet varmpresset olje(et avfallsprodukt), og inneholder KUN fett, ingen næringstoffer i det hele tatt (0.1 % vit E pr 100 gram !) i.h.t. matvaretabellen.

Mens Extra Virgin kokosolje er fremstilt på en helt annen måte, - kaldpresset fra friske kokosnøtter så alle næringsstoffene, laurinsyre, vitaminer og mineraler og antioksidanter bevares. Den er kjent som kosttilskudd over hele verden !

Hadde aldri klart å spise delfia - fett, - men Cocosa er faktisk ikke så ille !

Hvis det er fett for fettet sin skyld du vil spise, er det bedre med en eller annen olje enn Delfia fett iallefall !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 18:11   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvis det er fett for fettet sin skyld du vil spise, er det bedre med en eller annen olje enn Delfia fett iallefall !

Ja da tror jeg extra virgin olivenolje er bedre

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 22:36   #6
footie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Jessheim
Alder: 61
Innlegg: 4
footie er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av gv1

Tenkte over at det finnes jo noe som heter Delfiafett i butikken. Det står jo at det er kokosfett så hva er da vitsen med å kjøpe svinedyr helsekost-kokosfett? Så i dag kjøpte jeg Delfiafett, men har ikke smakt det ennå. Men det må da være like bra som Cocosa? Eller bedre når man tenker på pris! 250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).

Hallo Mitt første svar/kommentar.....

Dere som kan så mye om fett ? Hva er egentlig "transfett" ??

footie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon - Skal prøve i hvertfall :) Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 22:49   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av gv1

Tenkte over at det finnes jo noe som heter Delfiafett i butikken. Det står jo at det er kokosfett så hva er da vitsen med å kjøpe svinedyr helsekost-kokosfett? Så i dag kjøpte jeg Delfiafett, men har ikke smakt det ennå. Men det må da være like bra som Cocosa? Eller bedre når man tenker på pris! 250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).



Seriøst? Delfiafett er knallhardt og smaker ikke noe særlig, cocosa er myk og smaker nydelig kokkos. Når du ser på konsistensen, er cocosa noe jeg mye heller vil ha inn i årene mine enn delfia fett. Når det gjelder smaken, så sier jo den ganske mye om næringsinnholdet..... Jeg har stor tvil til om Mills har kaldpresset sitt delfiafett... Fremstillingen til cocosa tar vare på alle de bra vitaminer, næringstoffer, mineraler og antioksidanter...

Mine tanker...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 22:53   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av gv1

250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).

Nettopp!! Sier ikke det deg noe?
Dessuten, som Lise sier, så er Cocosa kaldpresset, noe Delfiafettet ikke er. Stikkord: vitaminer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-04-04, 22:56   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Å erstatte Cocosa med delfiafett... Blir som å bruke 5liters alumineumsdunk med soyaolje istedet for Udo's Choiche og tran... fett er jo fett!!!

Har ikke svart noe på dette enda, fordi jeg ikke har så mye fakta å slå i bordet med... ganske enkelt fordi jeg ikke er Cocosa-frelst... Håper noen vil linke til noen seriøse artikler... For kaldpresset kokos fett er godt dokumentert!

Men her er litt om Cocosa:

Sitat:

Cocosa® Extra Virgin inneholder et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter, samtidig som den har en nydelig duft og smak av kokos, som setter en ekstra spiss på maten. Benytt den som kosttilskudd og i mat.

Tviler på at Mills kan si det samme...

For å sitere Mills: "Det er ikke ett fett"

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 17:09   #10
MayaPapaya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1
MayaPapaya er på en erverdig vei

Sv: Delfiafett!

Så da blir det ikke noe delfiakake altså?

MayaPapaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 14:20   #11
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Sv: Delfiafett!

Drar opp denne igjen, jeg. For Cocosa for stekning (med brun etikett) hverken smaker eller lukter kokos. Hvordan bør det tolkes, hvis man skal la smak/lukt avgjøre kvalitet?

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 14:37   #12
surina
Juniormedlem
 
surina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordnorge
Innlegg: 17
surina er på en erverdig vei
Smile

Sv: Delfiafett!

Jeg har ett søskenbarn som importerer kokusfett til Norge. Han sier at kokusfettet MÅ være kaldpresset. Han er utdannet kiropraktiker, og har samme utdanning som en almen lege, (3 første år av utdanningen) før de begynner på spesialfeltet sitt. Delfia er ikke kaldpresset. Han sier også videre at det kaldpressede kokusfettet er bra for alle, også om du ikke går på noen diett. Kokusfett lagrer seg ikke i kroppen men drar med seg mer fett ut! Og hjelper kroppen å forbrenne det.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqX8NUb/"]


surina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: miks av atkins og ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:26   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Delfiafett!

Hei,
Her var det en som fikk svar fra Mills,
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29904&highlight=Mills

Sitat:

Takk for din henvendelse angående Delfia kokosfett og innhold av transfett.
Delfia kokosfett er transfri.
Ingen av våre margariner inneholder transfett. Transfett dannes i en prosess som kalles for delvis herding. På noen av våre produkter står det herdet fett, men dette betyr ikke at det inneholder transfett. Vi er klar over at dette er litt vanskelig å forstå, men saken er at det er to ulike typer for herding, og den ene fører til dannelse av transfett mens den andre ikke gjør det.

Vi har følgende herdemetoder:

1) Delvis herding (kalles også noen ganger for partiell herding). Her blir det dannelse av transfettsyrer. Dette benyttes ikke i noen av våre produkter.
2) Fullherding (skrives oftest bare herding). Dette fører ikke til dannelse av transfett.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:08   #14
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Delfiafett!

Vitaminer kan man jo få fra maten forøvrig. Hvis det er kun snakk om å få i seg ekstra fett så er vel Defia like greit for de som liker det? Det er ingen smak forøvrig og det er helt likt både i konsistens og smak som coscusca med brun etikett som er uten kokusmak. Jeg har testet og kan ikke skille i allefall.

Spørsmålet koker ned til om det er like greit som ren fettkilde? Kan ikke se at noen har dokumentert skadeeffekt her? Men nå er ikke jeg helt inne i dette enda, så bare spør Et glsss coscusca koster 194,- her jeg bor...


Sist redigert av bettylue : 28-10-10 kl 14:36.
bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no