Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For LITE kalorier..?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-14, 18:00   #1
princess92
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
princess92 er på en erverdig vei

For LITE kalorier..?

Hei!

Jeg har prøvd ketolysekuren før og har ikke fulgt den helt slavisk men så likevel at jeg følte meg bedre i tillegg til at jeg gikk ned et par kg. Jeg har nå lyst å prøve igjen, men problemet mitt er faktisk ikke å få i meg for MYE kalorier, men for LITE. Jeg stresser litt med å få i meg nok kalorier rett og slett. Jeg ser det er mange som har et kaloriinntak på 2000 og over pga alt fettet, men jeg føler jeg spiser mye men likevel kan det ende opp på 900-1000 kcal selv om jeg ikke har gått aktivt inn for å spise så lite! Jeg vil jo helst ligge på en 1500-1800 sånn at kroppen fungerer skikkelig, kan ikke tenke meg at det går så bra om jeg fortsetter på 900 kcal om dagen. Likevel skjønner jeg ikke helt hvordan det kan bli så lite for jeg føler jeg spiser så mye som er kaloririkt

Dagen min kan se slik ut:

Frokost: 100g Gresk yoghurt 10% fett med 30g mandler

Lunsj: 2 kokte egg (ca 110g til sammen), salat av isbergsalat, agurk, tomat og 2 ss olivenolje

Middag: 150g pepperbiff stekt i kokosolje, løk, og kremfløtesaus (ca 1 dl) og grønnsaker på siden.

Snacks/kvelds: 3-4 Kavli osteskiver med la vache qui rit ost på.

Ser dette bra ut? Og har noen forslag til hvordan jeg kan spise mer kaloririkt uten at det blir for mange karber?

princess92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 18:41   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: For LITE kalorier..?

Ser ikke så ille ut det . Ikke tenk så mye på de kaloriene da, spis når du er sulten og slutt når du er mett. Så lenge du ikke går sulten så pleier kroppen å sørge for å få i seg der den trenger......

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 18:51   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For LITE kalorier..?

Hvis du vil spise mer enn 900-1000, så spis mer. Jeg mener du bør.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 19:04   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For LITE kalorier..?

Opprinnelig lagt inn av princess92, her.

Hei!

Jeg har prøvd ketolysekuren før og har ikke fulgt den helt slavisk men så likevel at jeg følte meg bedre i tillegg til at jeg gikk ned et par kg. Jeg har nå lyst å prøve igjen, men problemet mitt er faktisk ikke å få i meg for MYE kalorier, men for LITE. Jeg stresser litt med å få i meg nok kalorier rett og slett. Jeg ser det er mange som har et kaloriinntak på 2000 og over pga alt fettet, men jeg føler jeg spiser mye men likevel kan det ende opp på 900-1000 kcal selv om jeg ikke har gått aktivt inn for å spise så lite! Jeg vil jo helst ligge på en 1500-1800 sånn at kroppen fungerer skikkelig, kan ikke tenke meg at det går så bra om jeg fortsetter på 900 kcal om dagen. Likevel skjønner jeg ikke helt hvordan det kan bli så lite for jeg føler jeg spiser så mye som er kaloririkt

Dagen min kan se slik ut:

Frokost: 100g Gresk yoghurt 10% fett med 30g mandler

Lunsj: 2 kokte egg (ca 110g til sammen), salat av isbergsalat, agurk, tomat og 2 ss olivenolje

Middag: 150g pepperbiff stekt i kokosolje, løk, og kremfløtesaus (ca 1 dl) og grønnsaker på siden.

Snacks/kvelds: 3-4 Kavli osteskiver med la vache qui rit ost på.

Ser dette bra ut? Og har noen forslag til hvordan jeg kan spise mer kaloririkt uten at det blir for mange karber?

Frokost: Bytt ut med mettende mat, omelett, egg/bacon, eggepannekake med rent pålegg, f.eks.
Lunch: Ha på 1 ss eller 2 mer med olje. Tilsett f.eks kylling, skinke, røkelaks..

Pass på å ha varierte grønnsaker til de fleste måltid.
Mager fisk til middag; lag eggesmør til
Magert kjøtt, lag f.eks bearnesaus ( god oppskrift i ketolyseboka)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 22:35   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For LITE kalorier..?

Bløtkok eggene dine, og ha smør på! Om nom.

Ellers - jeg har det sånn i blant jeg også, dager hvor jeg ikke klarer å komme over 1200 kcal som liksom er smertegrensa, om jeg tar meg bryet med å telle. Det er greit i blant, men jeg kjenner jo at det skorter på overskuddet om det går over tid. Prøv om du kan å spise langsomt og kjenne skikkelig godt på sultfølelsen og metthetssignalene. Ellers: Litt mer her, og litt mer der, så er du i mål!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaloriinntak - kan det bli for lite kalorier? musi78 Ketolysekuren 10 04-08-11 21:24
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
For lite kalorier? mih Ketolysekuren 1 23-09-09 20:16
Lite kalorier? Tussi jenta Lavkarbo generelt 21 21-10-07 20:47
Får jeg for lite kalorier? evasr Ketolysekuren 8 23-05-07 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no