Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-14, 21:42   #1
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

hei dere, nå har jeg faktisk kjøpt ketolyseboka, hadde den før, men mistet den, er det slik at man bare er på ketolyse ved 10-15 gram karbo om dagen? jeg kommer ca på 23 gram, vil det da si at det blir vanskeligere for meg å gå ned?

har kuttet ned til en proteinshake om dagen og spiser heller 2 løvbiffer for å få i meg nok protein.

leste jo faktisk i ketolyseboka at man kan ha bringebær med kremfløte som frokost og det passer meg ypperlig, har også begynt å fått i meg mer grønnsaker til middag

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:51   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

les om hvordan kuren skal gjennomføres i boka og du det står ( husker ikke helt hvor, har ikke boka foran meg) om økning av karbohydrater, og hvilke type karbohydrater man skal /bør øke med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:53   #3
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

jeg kommer uansett ikke under 23 gram karbo om dagen, men er vel bedre å ligge på det og komme i ketose enn å stresse tenker jeg, da blir det bare verre

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:57   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Jaja, så klart.. stress er ikke bra

Men les boka, der får du faktisk svar på det meste om kuren, hvordan den fungere, hva som er viktig, de vanligste feilene osv osv...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:59   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg kommer uansett ikke under 23 gram karbo om dagen, men er vel bedre å ligge på det og komme i ketose enn å stresse tenker jeg, da blir det bare verre

Viss du vil komme under 23 g så klarer du det. Ingen problem. Du må bare velge hva du spiser, hva du bruker karbohydratene på , og hvor mye du bruker av ting med karbohydrater i.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 22:10   #6
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

ja sant, men jeg kommer bare opp i 57 gram proteiner om dagen og det er litt lite

tenkte spise dette fremover etter jeg så i ketolyseboka

frokost: 100 gram bringebær og 1 dl kremfløte

lunsj: 4 pannekaker

middag fylt paprika etter oppskrift i boka, men en ting jeg funderte på , det stod 2 porsjoner under fylt paprika, vil det da si at når det står at jeg skal dele paprikan i 2 så vil det da si at en halv paprika er en porsjon da?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 22:16   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Står det 2 porsjoner så er oppskriften 2 porsjoner

Hva med grønnsaker da? Grønnsaker er VIKTIG. For kroppen trenger næringen.
Det står menyforslag i boka. Det kan være greit å følge. Sammensetningen er god.

Du kan spise bringebær med krem ja, men bruk det som det lille ekstra f.eks lørdagskvelden. Og spis mat med næring til måltidene.
Les hele boka godt, så skjønner du hvor viktig det er med variert kost.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 22:23   #8
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

nå når jeg kuttet ut proteinshakene men fortsetter med proteinpannekakene og tar 2 løvbiff til middag i stedet så blir det ca rundt 13 gram karbo , 91 gram fett og 68 gram protein, er jeg mer på riktig vei da? og jeg bruker grønnsaker til middag

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 22:30   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Bare husk at mesteparten av karbohydratene skal komme fra varierte grønnsaker.

På ketolysekuren teller man i utgangspunkter karboydrater. Man skal spise seg mett og spise når man er sulten.
Selv har jeg aldri telt fett og protein.
Sørget bare for å få i meg nok sunne karber fra grønnsaker og spiste meg mett. Og 23 kilo ble borte.

Så gjør det kuren anbefaler du, og stress ned.

Lykke til videre.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 13:43   #10
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Om du starter dagen med egg... egg og bacon osv, så holder du deg nok mett mye lenger iallfall... Fløte er ofte noe som kan hindre nedgang, iallfall hos meg...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 19:03   #11
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Jeg har ikke boka, men har brukt å ha 25 karber pr dag.
Det fungerer fint for meg og jeg er i ketose.

Ikke alle har råd til å kjøpe boka, og den er så absolutt heller ikke nødvendig. Det er masse info på nett, og mange lavkarbo blogger, så hvis du ser litt der vil du fort finne det du lurer på

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 19:08   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Når man har ti tusen spørsmål, vil jeg si at boka et kjekk å ha.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 19:11   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Boka kan også lånes på biblioteket Men nå har TS boka, så foreslår at hun leser den. Som Gerd sier står det også både oppskrifter og menyforslag der. Du (engeljenta) virker ganske usikker på hva som er greit å spise og ikke, så hva med å følge menyforslaget en periode til du får det inn i fingertuppene? Da vet du i hvert fall at du spiser riktig.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:08   #14
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

takk for svar alle, men jeg følger en egen kostplan og er i ketose så det funker

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:26   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

takk for svar alle, men jeg følger en egen kostplan og er i ketose så det funker

Da skjønner jeg ikke problemet ditt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:38   #16
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Til Cyan: Hvordan syns du kombinasjonsdietten din funker? Jeg har vurdert det samme nemmelig...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:47   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Til Cyan: Hvordan syns du kombinasjonsdietten din funker? Jeg har vurdert det samme nemmelig...

Litt tidlig å si enda, er kun på den andre uken så jeg føler meg fortsatt litt frem på hvordan jeg skal legge opp fastedagene optimalt og hvordan/hvor mye jeg skal/kan spise på de andre dagene. Men selve fastinga har jeg ikke hatt store problemer med, det har gått mye enklere enn forventet Vektmessig gikk jeg ned 1.3 kilo etter første uka, og det var etter å ha kvittet meg med de 2-3 (vann)kiloene som kom på i jula. Denne uka tror jeg at jeg har gått litt opp igjen, men jeg har PMS så det er som forventet.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:54   #18
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

cyan det var egentlig pga at jeg for noen dager siden lå litt høyt på karbo men har kuttet ned nå

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:54   #19
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Takk for svar! Syns det virker spennende, for det er mest for helsa sin skyld, at jeg i det hele tatt går på diett... Jeg tåler nesten bare de tinga man spiser på Ketolyse, så valget var i grunnen enkelt...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 11:02   #20
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater karakteriseres som strengt lavkarbo kosthold?

Hei

Lavkarbo kan deles inn i i flere kategorier. først i ketogen diett ( 0-ca 30 gram Kh) og generell lavkarbo (50- 150 gram kh/dag)

Ketogen diett kan inndeles i ketogen diett mot epilepsi (< 10 gram kh/dag) og slanking med ketogen diett (ketolysekuren med flere) med 15-30 gram KH pr dag.
Grensene er ikke eksakte, noen tåler mer eller mindre KH.

Generell lavkarbo finnes i mange varianter Fedon, Hexeberg mfl.

Når det gjelder mat på ketolysekuren har jeg lagt ut mange eksempler på mat på min facebookprofil Torkil P Andersen. Som du vil oppdage, inneholder nesten alle grønnsaker eller salat

Lykke til

Torkil P ANdersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbohydrater? tøffeliten Lavkarbo generelt 1 25-02-11 20:45
Hvor mange karbohydrater? Tøvsjur Ketolysekuren 6 03-02-11 11:27
Hvor mange karbohydrater lille74 Ketolysekuren 18 14-07-09 12:19
Hvor mange karbohydrater? Tallin Spørsmål og svar 7 01-05-09 00:28
Hvor mange karbohydrater er lavkarbo? HP Spørsmål og svar 11 19-09-05 15:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no