Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dårlig matlyst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-10, 17:34   #1
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Dårlig matlyst

Denne uka har jeg ikke hatt matlyst i det hele tatt.Er sulten innimellom men ingenting frister..Har vært veldig flink å bruke forskjellige oppskrifter fra her inne så det står ikke på at jeg ikke har hatt variasjon i matveien.Så da har vekta stått stille denne uka så langt.
Er det noen som har noe tips evt.shakes det går an å lage eller hva dere gjør når dere ikke får i dere mat.Har tilogme laget sjokolade mousse som står til kjøling i kjøleskapet men frister ikke det heller..

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:53   #2
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Dårlig matlyst

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Denne uka har jeg ikke hatt matlyst i det hele tatt.Er sulten innimellom men ingenting frister..Har vært veldig flink å bruke forskjellige oppskrifter fra her inne så det står ikke på at jeg ikke har hatt variasjon i matveien.Så da har vekta stått stille denne uka så langt.
Er det noen som har noe tips evt.shakes det går an å lage eller hva dere gjør når dere ikke får i dere mat.Har tilogme laget sjokolade mousse som står til kjøling i kjøleskapet men frister ikke det heller..

Har vært gjennom akkurat det samme som deg for litt siden. Sleit skikkelig med å få i meg mat slik at jeg ble kvalm. En liten runddans dette.
Det gikk heldigvis gradvis over, så nå smaker det meste godt igjen.
Det at vekta ikke beveger seg kan ha noe med at kroppen tviholder på kiloene ettersom den ikke får så mye mat, tror det heter "sparepluss" eller noe sånt
Jeg kan desverre ikke komme på noen gode mattips, sliter med det selv.
Lykke til videre

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:59   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig matlyst

Min redning i sånne tilfeller er ofte blomkålsuppe. Eller andre ting som ikke føles som et stort og tungt måltid; en neve valnøtter, et glass eggemelk-latte, kanskje noen biter fetaost og oliven, en teskje cocosa i tekoppen, i verste fall en Atkins-proteinbar.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 18:02   #4
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig matlyst

Takk for svar.Ja suppe hadde kanskje ikke vært så dumt...Men cocosa va er det egentlig?

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 18:35   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig matlyst

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Takk for svar.Ja suppe hadde kanskje ikke vært så dumt...Men cocosa va er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

For de som ikke er så kjent med Cocosa: Det er to sorter, en til steking og en til annet bruk.

Teksten her er hentet fra en forhandler på nettet:
Stadig flere følger den "lavglykemiske vei": Mer fett og protein og færre karbohydrater. Cocosa® er selvskreven som basisolje i dette kostholdet. Med over 60 % mellomlange, mettede fettsyrer øker kokosolje fettforbrenningen, stimulerer stoffskiftet og gir energi og metthetsfølelse som varer lenge. Den øker også opptaket og utnyttelsen av de essensielle Omega 3 og 6 fettsyrene, og gir i tillegg en rekke andre helsefordeler. Kokosolje har vist seg så effektiv mot stoffskifteproblemer at det i USA nå forskes på om kokosolje kan erstatte vanlige medikamenter.

To eksklusive utgaver:

Cocosa® fås i to utgaver, og dekker til sammen behovet for en allsidig og sunn basisolje i kostholdet:

Cocosa® Extra Virgin inneholder et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter, samtidig som den har en nydelig duft og smak av kokos, som setter en ekstra spiss på maten. Benytt den som kosttilskudd og i mat.

Bruk Cocosa® Pure til steking; den er helt uten lukt og smak og tåler høye temperaturer.

Når anbefales Cocosa®:
- Lavt stoffskifte
- Redusert skjoldbruskkjertelfunksjon
- Lav energi
- Overvekt
- Lavkarbohydratdietter


Nederst på denne siden er det lenke til et Cocosa-oppskriftshefte også.


Mye nyttig om kokosfettet cocosa i dette innlegget!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 14:38   #6
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Dårlig matlyst

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Denne uka har jeg ikke hatt matlyst i det hele tatt.Er sulten innimellom men ingenting frister..Har vært veldig flink å bruke forskjellige oppskrifter fra her inne så det står ikke på at jeg ikke har hatt variasjon i matveien.Så da har vekta stått stille denne uka så langt.
Er det noen som har noe tips evt.shakes det går an å lage eller hva dere gjør når dere ikke får i dere mat.Har tilogme laget sjokolade mousse som står til kjøling i kjøleskapet men frister ikke det heller..

Hei butten er der nå jeg, fikk det vel i går og kjenner ingen matlyst i dag, nesten litt kvalmt å spise, for noe MÅ jeg jo spise.....men ser noen skrive blomkålsuppe her, kanskje jeg prøver det i dag .....håper det går over til oss begge 2 snart

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 19:40   #7
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Dårlig matlyst

jeg sliter også med kvalme, skal inn i ketose igjen etter sprekk sist helg.. Skal ALDRI sprekke igjen! er så fælt å komme seg inn i ketose :S

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 09:14   #8
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig matlyst

Prøv denne

http://www.youtube.com/watch?v=Mvc8Au4YO60

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 09:24   #9
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Dårlig matlyst

Hei butten er du i bedre form nå?
....jeg føler meg bedre i dag, heldigvis,da blir det gåtur i kveld også, godt å være i form

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 16:09   #10
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig matlyst

Hei mamz Sliter med dårlig matlysta ennda jeg asså men det kommer seg nok.Syke barn i huset og nå begynner jeg og å bli slakk
Så bra at du føler deg bedre og kos deg med turen din det er deilig når en først setter i gang.
Ha en fin helg alle sammen med eller uten matlyst

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Dårlig matlyst Smiley123 Spørsmål og svar 8 22-02-10 19:19
Hjelp, gravid, dårlig matlyst. Hva bør jeg spise? matvraket Spørsmål og svar 25 01-05-09 21:59
Dårlig matlyst Sukkerbit Spørsmål og svar 4 02-12-07 20:21
Mageknip, kvalme og dårlig matlyst Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 13-09-07 09:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no