Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Egg

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-04, 22:49   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Egg

Ja, nå er det sikkert folkens: Egg er ikke bare egg...

Etter å ha spist solegg i noen måneder, så kan jeg etter å ha vært en tur i Bergen og spist God morgen egg med stor sikkerhet si: Solegg er best! Den har også en delikat knallgul plomme! (Ser tydelig forskjell! )
Nesten som diskusjonen om hvilke nonstop som er best de røde eller grønne Men altså: For de som ikke er så glade i egg; så er solegg virkelig verdt et forsøk!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-03-04, 23:00   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Skal jeg mene noe om dette også eller? Skal jeg? Ja, jeg mener vel noe om alt mulig, gjør jeg ikke....?? Klarer ikke dy meg:

Min mormors høner hadde så gule eggeplommer som soleggene har, og det var fordi de spiste grønt. De soleggene som er i butikken har fått kritikk, fordi gulfargen på en eller annen måte er "kunstig". Men ikke vet jeg. Jeg har vel likevel sagt nok til å ta fra deg lysten på solegg, Lise, har jeg ikke....(jeg høres jo bare ond ut... ).

Før kjøpte jeg egg fra frittgående høner, fordi det hørtes flott ut. Helt til jeg hørte at de kun går fritt på meget lite areal, innendørs. Nå kjøper jeg økologiske egg, fordi de MÅ tilfredsstille ganske strenge krav til produksjon mht uteareal og fôr. Og høner som får gå ute og spise fra bakken, har adskillig høyere innhold av omega-3 fettsyren DHA i eggeplommen.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 14-03-04, 23:17   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, vi spiser økologiske også... og de også er gulere i plommen...

Hm...da får jeg vel kutte ut soleggene da... Men alle høns skal jo gå fritt i dag... (hvor stort areal trenger en høne til å utfolde seg på? Med tanke på de små bena i forhold til skrittlengdem osv... )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-03-04, 23:20   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Men alle høns skal jo gå fritt i dag... (hvor stort areal trenger en høne til å utfolde seg på? Med tanke på de små bena i forhold til skrittlengdem osv... )

Nå fløy det en tegneseriestripe gjennom hodet her!! Dette syns jeg vi skal forske på!

Masse!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-03-04, 23:36   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg har hatt høner selv, og de har SJEL, så ikke tull!
De må få lov til å bruse litt med vingene i hvertfall.....

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 08:36   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg har hatt høner selv, og de har SJEL, så ikke tull!
De må få lov til å bruse litt med vingene i hvertfall.....

Kjære MHM! Jeg tuller ikke - det vet du da!? By-jente som jeg er (i hvertfall var...) så syns jeg det er idyllisk med høner som tripper rundt på tunet og om natten sitter og sover i hønsehus.... og huset må være rødt!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 08:41   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Hva har høner med egg å gjøre....????

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 09-04-06 23:45
Egge-pause Fedonisten Generell ernæringsdebatt 2 09-03-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no