Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kjøp av stavmikser

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-10, 10:06   #1
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Kjøp av stavmikser

Noen som har tips til en bra stavmikser (eventuelt annen type kjøkkenmaskin som kan brukes til flere ting)?
Den må vært kraftig nok til å kunne knuse is og frosne bær, siden jeg skal bruke den til smoothielaging. Den bør også ha medfølgende visp slik at den kan brukes til baking. Og gjerne også en kuttefunksjon som kan male opp f.eks nøtter.

Og, det er fint om den ikke er veeeldig dyr.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:17   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kjøp av stavmikser

Eg har ein Braun Multiquick Artiste/Professional MR 6550 MCA, på 600W med kutteboks for knusing av neter til dømes, visp og "vanleg" stavmiks. Er kjempenøgd med den. Har ikkje prøvd å knuse isbitar med den, men lagar iskrem av frosne bær og fløte, og det går heilt fint. Den var ikkje heilt billig, men fekk €20 rabatt av ein eller annan grunn, så det var fint!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:26   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kjøp av stavmikser

Neter=nøtter?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:27   #4
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Kjøp av stavmikser

Takk for tips! Det er akkurat noe slikt jeg leter etter!
Jeg forsøkte imidlertid å google den nå og finner den kun på utenlandske nettsider, så det er mulig de ikke selger den her i Norge...

Bare å komme med flere forslag i hvertfall!

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:30   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kjøp av stavmikser

Jepp, Charlott! Sorry, får meg ikkje til å skrive nøtter! Au, der gjorde eg det!
Iselilja, systra mi, som bur i Norge, har akkurat samme miksar, det var ho som anbefalte den til meg. Men den er kanskje gått ut av markedet? Eg meiner ho kjøpte sin for ca to år sidan. Ho sa ein bør ha ein med minst 600W, dei andre blir for pinglete.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:32   #6
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Kjøp av stavmikser

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Jepp, Charlott! Sorry, får meg ikkje til å skrive nøtter! Au, der gjorde eg det!
Iselilja, systra mi, som bur i Norge, har akkurat samme miksar, det var ho som anbefalte den til meg. Men den er kanskje gått ut av markedet? Eg meiner ho kjøpte sin for ca to år sidan. Ho sa ein bør ha ein med minst 600W, dei andre blir for pinglete.

Kan hende den har gått ut av produksjon, ja.. Jeg har i hvertfall notert meg navnet, og skal se etter den i butikkene her.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:36   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kjøp av stavmikser

Lykke til! Det fins sikker mykje anna bra også, berre sørg for at den er sterk nok. Eg hadde før ein på 250W, og den gjekk seg skikkeleg varm ein gong eg skulle lage iskrem av frosne bær! Den stod berre og dura og kom ingen veg! Den gjekk i bøtta den dagen eg fekk den andre.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 11:19   #8
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Kjøp av stavmikser

Jeg har en tidligere utgave av denne:
http://www.expert.no/product/product...er=MR6550MBCHC
Det er en braun stavmixer med kniv og egen visp, en liten "mølle" til å male nøtter, linfrø osv. Så er det en stor "mølle" til å knuse is osv. Jeg har brukt den mye og har vært veldig fornøyd med den. Den er på 600W, og har hatt kapasitet til å piske eller male det jeg har utsatt den for.
Om jeg skulle kjøpt ny i dag så ville jeg gått for denne:
http://www.expert.no/product/product...r=MR6550MKFPHC
Den har flere funksjoner, en hel liten kjøkkenmaskin.
Men så var det det med prisen da...
Det finnes jo så mange som sikkert er både bedre eller tilsvarende, men denne kjenner jeg til. Ellers har jeg hørt at den Fedon selger i nettbutikken sin skal være veldig bra. Har en venninne som har den og som er veldig fornøyd, men har ikke prøvd den selv. Det viktigste er at du finner ut hva du skal bruke den til og får tak i en som har de funksjonene som du trenger.

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:55   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kjøp av stavmikser

Opprinnelig lagt inn av Kremtoppen, her.

Jeg har en tidligere utgave av denne:
http://www.expert.no/product/product...er=MR6550MBCHC

Jeg har også en eldre versjon av denne, og er strålende fornøyd. Den er også enkel å ha med seg på lengre reiser
Anbefales!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:32   #10
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Kjøp av stavmikser

Opprinnelig lagt inn av Kremtoppen, her.

Om jeg skulle kjøpt ny i dag så ville jeg gått for denne:
http://www.expert.no/product/product...r=MR6550MKFPHC

Den har vi. Superfornøyd!

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:38   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kjøp av stavmikser

Barberhøvel= Gilette
Stavmixer= Braun

Velg en modell med det utstyret du trenger. Værre trenger det ikke å være

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 08:08   #12
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Kjøp av stavmikser

Jeg har og en eldre modell av Braun sin (10 år gammel). Den har bare 300 watt men har blitt svakere etter en heftig babymat produksjon. Jeg bruker den til å hakke mandler og mixe ting, har og laga masse kaker med den opp igjennom årene. Om økonomien stopper deg så vil jeg ikke si at du MÅ ha 600w. En får gjort MYE med mindre og. Jeg har ønska meg den største modellen til Braun til bursdagen min i år, i og med at jeg har merka at min har blitt svakere med åra + at en del er ødelagt.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 18:10   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjøp av stavmikser

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Den har vi. Superfornøyd!

Bare elsker min! Kan brukes til nesten alt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
blender, kjøkkenmaskin, stavmikser


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stavmikser saxpia Generell diskusjon 8 25-05-09 21:48
Uunværlig stavmikser Carisma Livets lyse side 4 15-02-09 20:36
Stavmikser iren84 Generell diskusjon 5 05-02-08 21:43
God stavmikser? Distrea Generell diskusjon 30 30-04-07 21:13
Stavmikser Katrine Atkins kosthold 6 02-11-05 08:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no