Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mine kolesterol-prøver ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-12, 11:33   #51
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Jeg var til legen i dag, og fikk svar på blodprøver. Jeg tar prøver hver 3 mnd for å sjekke ting pga lavkarbo. Jeg har fått bedre prøver på alt utenom B12, så nå tar jeg tabletter for det.

Jeg hadde for høy urinsyreverdi tidligere...

Verdiene skal ligge melleom 155-350.
Da jeg startet, var mine verdier på 524.
Etter 3 mnd var verdiene 358.
I dag, etter 6 mnd, var veriene på 286, nesten halvert, og nå godt innen for referanseområdet.

Mine ledd er mye bedre enn før jeg begynte med lavkarbo.


Når det gjelder mine kolesterol prøver, så har de også blitt bedre.
Kolesterolet var på 5,5 før oppstart.
Det skal være mellom 3,3-6,9, så det var ikke for høyt.
Det har nå blitt på 4,3.

HDL-kolesterolet har gått fra 1,4 til 1,2. (skal være mellom 1 - 2.7)
LDL-kolesterolet har gått fra 4 til 3.2. (skal være mellom 1,4 - 4,7)


- Ville bare fortelle... Det er jo så mange i media som er så skeptisk til lavkarbo i forhold til kolesterolet...

JEG ANBEFALER iallefall LAVKARBO hehe...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:34   #52
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg var til legen i dag, og fikk svar på blodprøver. Jeg tar prøver hver 3 mnd for å sjekke ting pga lavkarbo. Jeg har fått bedre prøver på alt utenom B12, så nå tar jeg tabletter for det.

Jeg hadde for høy urinsyreverdi tidligere...

Verdiene skal ligge melleom 155-350.
Da jeg startet, var mine verdier på 524.
Etter 3 mnd var verdiene 358.
I dag, etter 6 mnd, var veriene på 286, nesten halvert, og nå godt innen for referanseområdet.

Mine ledd er mye bedre enn før jeg begynte med lavkarbo.


Når det gjelder mine kolesterol prøver, så har de også blitt bedre.
Kolesterolet var på 5,5 før oppstart.
Det skal være mellom 3,3-6,9, så det var ikke for høyt.
Det har nå blitt på 4,3.

HDL-kolesterolet har gått fra 1,4 til 1,2. (skal være mellom 1 - 2.7)
LDL-kolesterolet har gått fra 4 til 3.2. (skal være mellom 1,4 - 4,7)


- Ville bare fortelle... Det er jo så mang i media som er så skeptisk til lavkarbo i forhold til kolesterolet...

JEG ANBEFALER iallefall LAVKARBO hehe...


Mine prøver gjennom drøyt 2.5 år på lavkarbo har uten unntak forbedret seg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:37   #53
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.


Mine prøver gjennom drøyt 2.5 år på lavkarbo har uten unntak forbedret seg

Så bra Charlott!!! Sånn skal det være

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:38   #54
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Så bra Charlott!!! Sånn skal det være

Ikke sant?
Så kan de som er i overkant negative til lavkarbo bare holde kjeften sin

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:38   #55
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Fantastisk Marella, dette var virkelig moro å lese

Prøveresultatene dine burde nesten både stå på forsiden til VG, og bli servert til frokost til alle skremselspropagadaytrerne
Det hadde vært noe det.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:39   #56
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.


Mine prøver gjennom drøyt 2.5 år på lavkarbo har uten unntak forbedret seg

Og det samme meg deg Charlott

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:42   #57
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Og det samme meg deg Charlott

Hæppydance for alle oss som blir friskere av lavkarbo!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:48   #58
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

hehe Ja, skal iallefall fortelle det til alle jeg snakker med som er negative til lavkarbo!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 19:10   #59
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Og med det same... Etter et halvt år, så er dette mine mål... De tallene i parantes, er hvor mye jeg hår gått inn siden start, eller siden 109 kg. Veide 115 ved oppstart, men husket ikke å måle meg da...

NÅ:
Kg:
88 kg

Mage:
(-14 cm)

Hoft:
(- 13 cm)

Bak:
(-13cm)

Bryst/rygg:
(- 16 cm)

Overarm:
34 (- 5 cm)

Hals:
(- 4,5 cm)

Legg:
(- 4 cm)

Lår:
(- 11 cm)

TOTALT:
(-80,5)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 20:39   #60
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Urinsyre lurte jeg også på og fikk som svar at de var overasket at mine verdier var såpass lave ( 145 ) da de som går på lavkarbo ofte kunne få for høye verdier og en da måtte passe litt ekstra på dette for å ikke utvikle urinsyregikt.. Dette pga en spiser mer proteiner enn vanlig var svaret jeg fikk. Så hun var overasket over at verdiene mine var så lave etter 1.5 år på lavkarbo.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 20:52   #61
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Anitave, her.

Urinsyre lurte jeg også på og fikk som svar at de var overasket at mine verdier var såpass lave ( 145 ) da de som går på lavkarbo ofte kunne få for høye verdier og en da måtte passe litt ekstra på dette for å ikke utvikle urinsyregikt.. Dette pga en spiser mer proteiner enn vanlig var svaret jeg fikk. Så hun var overasket over at verdiene mine var så lave etter 1.5 år på lavkarbo.

Om du har på 145, så ligger det jo faktisk UNDER referanseverdiene... Sa legen om det gjorde noe det eller?

Er det slik at vi tåler å være i ketose da eller? For urinsyren er vel svaret på hvor godt nyrene skiller ut dårlie stoffer i urinen? eller???? Og det er jo det som er skummelt med ketonene over tid... at de ikke skilles ut eller?

Noen som vet?

Ps, så flott at du har lave verdier da Anitave!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 20:50   #62
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Om du har på 145, så ligger det jo faktisk UNDER referanseverdiene... Sa legen om det gjorde noe det eller?

Er det slik at vi tåler å være i ketose da eller? For urinsyren er vel svaret på hvor godt nyrene skiller ut dårlie stoffer i urinen? eller???? Og det er jo det som er skummelt med ketonene over tid... at de ikke skilles ut eller?

Noen som vet?

Ps, så flott at du har lave verdier da Anitave!

Nei, de sa ikke noe på det. De var bare overasket at jeg som gikk på lavkarbo hadde så lave verdier.
Man kan også få for høye verdier av å spise for mye svinekjøtt og drikke for mye alkohol.. Gubben sliter med smerter i et par fingerledd og storetåa og ble spurt om han spiste mye svin og drakk mye alkohol og så målte de urinsyren, hehehe.. Men han rører knapt alkohol og spiser lite svin.
Så da ble det rønkten neste på han.

Jeg liker meg ikke i ketose, har vært det flere ganger og liker det ikke, så da spiser jeg meg ut av det.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 23:43   #63
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine kolesterol-prøver ...

Opprinnelig lagt inn av Anitave, her.

Nei, de sa ikke noe på det. De var bare overasket at jeg som gikk på lavkarbo hadde så lave verdier.
Man kan også få for høye verdier av å spise for mye svinekjøtt og drikke for mye alkohol.. Gubben sliter med smerter i et par fingerledd og storetåa og ble spurt om han spiste mye svin og drakk mye alkohol og så målte de urinsyren, hehehe.. Men han rører knapt alkohol og spiser lite svin.
Så da ble det rønkten neste på han.

Jeg liker meg ikke i ketose, har vært det flere ganger og liker det ikke, så da spiser jeg meg ut av det.

Så rart at han ble overrasket... Trodde verdiene ble lavere av lavkarbo jeg.... Er ikke akkurat mye alkohol og spessielt mye spising av svin som inngår i denne dietten...

Håper Gubben din er bedre nå

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
kolesterol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økt LDL kolesterol tiger2010 Ketolysekuren 15 27-11-10 18:12
Ang. kolesterol Sassy88 Ketolysekuren 1 11-06-09 14:11
Kolesterol tulla Fysisk og mental helse 18 29-04-08 18:05
Kolesterol snurresprett Ketolysekuren 9 14-03-08 15:24
Kolesterol luringen Lavkarbo generelt 16 11-02-05 11:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no