Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Treg mage

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-10, 10:16   #1
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Treg mage

Jeg plages så med treg mage innimellom og tenkte å ta en liten shot lactulose en gang pr dag, for det har hjulpet før, men den er jo supersøt så er vel kanskje ikke lurt å bruke den når man er på ketolyse? Jeg mener å ha lest at den kan brukes av diabetikere også for den har ikke innvirkning på blodsukkeret. Noen som vet om den inneholder karber? (Noe jeg tror siden den er så søt).

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 10:24   #2
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Jeg plages så med treg mage innimellom og tenkte å ta en liten shot lactulose en gang pr dag, for det har hjulpet før, men den er jo supersøt så er vel kanskje ikke lurt å bruke den når man er på ketolyse? Jeg mener å ha lest at den kan brukes av diabetikere også for den har ikke innvirkning på blodsukkeret. Noen som vet om den inneholder karber? (Noe jeg tror siden den er så søt).

Jeg vet ikke hva lactulose er, men dette hjelper på treg mage:
Cocosa i kaffen
Fiberhusk (regulerer både løs og treg mage)
Er det helt stopp kan man ta store doser C-vitamin, men da bør man være i nærheten av WC

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 10:34   #3
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

OG husk nok VANN!

Om du scroller ned på bunnen av siden finner du flere lignende tråder med diverse tips og råd.

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:58   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage

Lactulose inneholder ikke noe som påvirker blodsukkeret og tas ikke opp i tarmen.

Dog skal det ikke være noen som helst grunn til å bruke det når man spiser ketogen kost.
Om du er treg i magen, kan det tyde på at du får i deg for lite fett eller drikker for lite!
Det er også viktig å huske på at man får mye mindre "avfall" når man spiser ketogent, slik at det ikke er nødvendig med så mange dobesøk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:02   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Lactulose inneholder ikke noe som påvirker blodsukkeret og tas ikke opp i tarmen.

Hva er det søte klisset i div. lactulosetyper da? Det er jo som sirup, nesten umulig å vaske når det tørker...( ja, jeg har søla mye lactulose på kjøkkenbenken min..).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:06   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage

Poenget er at det ikke tas opp i tarmen, så vidt jeg husker fordi molekylene er for store!
Disse store molekylene har som oppgave å trekke til seg vann som øker volumet på avføringen og gjør den mykere.

Laktulose kan gi hull i tennene, men påvirker ikke blodsukkeret fordi det ikke tas opp i tarmen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:10   #7
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Mulig jeg kan pøse på med mer fett da for vann drikker jeg myyyye av, er nok rundt 3 liter pr.dag.

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:15   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage

Fett er viktig for fordøylesen. Og vann.
Og trim hjelper på

Å starte dagen med et fettrikt måltid, får ofte systemet i gang ( i vertfall hos meg)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:10   #9
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Poenget er at det ikke tas opp i tarmen, så vidt jeg husker fordi molekylene er for store!
Disse store molekylene har som oppgave å trekke til seg vann som øker volumet på avføringen og gjør den mykere.

Laktulose kan gi hull i tennene, men påvirker ikke blodsukkeret fordi det ikke tas opp i tarmen!

Det stemmer nok det ja, og det er derfor VIKTIG å drikke masse vann når du tar Lactulose eller Duphalac - det gjør vondt VERRE hvis du ikke får i deg nok væske.

Jeg har egentlig opplevd det stikk motsatte etter at jeg begynte på ketolyse. Magen funker som en drøm
Håper det ordner seg for deg.

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:12   #10
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Treg mage

Før gikk jeg på do minst en gang for dagen, nå er det regelmessig annen hver dag, så det kan nok stemme at det blir mindre avfall på ketogen kost.

Jeg hadde en nærmest total tarmtømming etter å ha spist noe godteri som var søtet med maltitol (spiste nok litt for mye). Da tenkte jeg at hvis jeg noen gang skulle få forstoppelse mens jeg er i ketose, så skal jeg hive i meg noe med maltitol. Jeg tenker at det er et bedre alternativ enn avføringsmidler fra apoteket. Maltitol setter virkelig fart på tarmene mine.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:08   #11
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Fløtegrøt min venn! Da skal jeg love deg at det blir fart i sakene! hehe

1 dl fløte
litt over 1 dl vann
2 ss smør
ca 1 ts JKM
1 ts salt
litt spenda eller annen søtning
La det koke til det tjukner, reguler med mer følte eller JBK.
Husk å blande JBK i vannet.

På toppen har du kanel og gjerne ett smørøye.


Dette er en posjon som passer meg da. Du kan øke/minske som det passer deg. Jeg har somregel alltid litt igjen på talerken etter denne mengden

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:38   #12
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Det hjelper å spise litt av proteinbrødet som ligger i oppskriftsdelen i forumet. Det er proppfullt av diverse frø. Tar du i litt Fiberhusk når du baker får du enda er trøkk Jeg vet om noen som ikke er på ketolysediett som spiser brødet kun på grunn av at det holder magen i orden.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:56   #13
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treg mage

Æ hadde litt problemer i starten, men nå spiser jeg mere fett, så det går fint. Men jeg prøvde sånne Dulcolac en morgen jeg. Da var det greit at jeg var i nærheten av do på kvelden...

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 07:06   #14
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Treg mage

En annen ting som "stopper" magen for meg - er rett og slett for lite mat. Til tider er jeg ikke sulten - og spiser lite, så da blir det mindre dogåing

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:16   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treg mage

Leste nettop at ved inntak av for mye kalsium kan det føre til forstoppelse. (Ost inneholder mye). Fysisk aktivitet er en forebyggende faktor.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 11:30   #16
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Takk for mange gode tips og råd dere!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:38   #17
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Treg mage

Her var det mange gode råd Sliter med treg mage, men skal prøve å kutte ned på osten - spiser MYE :P

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:41   #18
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Jeg får forstoppelse hvis jeg spiser for lite fett. Når jeg får i meg nok fett så fungerer magen kjempebra.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 12:03   #19
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Treg mage

Jeg har begynt med Oxy-Tarm for par uker siden. Jeg er veldig fornøyd med den. Den har stabilisert min mage i allefall.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 00:11   #20
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Treg mage

Opprinnelig lagt inn av Maja, her.

Jeg hadde en nærmest total tarmtømming etter å ha spist noe godteri som var søtet med maltitol (spiste nok litt for mye). Da tenkte jeg at hvis jeg noen gang skulle få forstoppelse mens jeg er i ketose, så skal jeg hive i meg noe med maltitol. Jeg tenker at det er et bedre alternativ enn avføringsmidler fra apoteket. Maltitol setter virkelig fart på tarmene mine.

Sånn har jeg det også, og har tenkt det samme.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:46   #21
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treg mage

Skjønner jo nå hvorfor jeg er treg i magen.. spiser mye ost og var på ostekveld her om kvelden!!! Jada, her faller bitene på plass..
Og i går kveld hadde jeg en heftig time zumba, ergo løst og finti morges.. hardt igjen nå da såe... skjønner ikke helt noenting. Spist litt lite de siste dagene pga stressete og kavete dager.
Håper det gir seg, for jeg blir litt urolig au

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 20:52   #22
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treg mage

Har slitt med treg mage i ukevis - tross trening nesten hver dag, fettrik kost og verdens beste knekkebrød (oppskrift fra forumet). Tror jeg forsto årsaken nå; jeg drikker ikke nok vann!! Det hadde jeg ikke tenkt på som årsak til forstoppelse Nå er jeg bare nødt til å få trøkka i meg vann!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:02   #23
tula73
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 9
tula73 er på en erverdig vei

Sv: Treg mage

Man kan kanskje prøve Movicol istedenfor lactulose om det er litt stopp i tarmene(og ikke noe annet funker).....Movicol skal blandes med vann, og bruker da vannet man blander med for å holde avføringen myk, mens lactulose trekker vann fra kroppen.

tula73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treg mage Sassy88 Ketolysekuren 29 06-08-10 22:01
Treg mage! matitt Lavkarbo generelt 5 08-07-09 12:56
Treg mage ... emma1 Spørsmål og svar 3 15-05-09 13:33
Treg mage ... emma1 Spørsmål og svar 5 27-05-08 09:26
Treg mage? safran Ketolysekuren 4 25-09-07 09:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no