Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Spiral ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 21:58   #1
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Spiral ...

Jah, det kan jo bli litt personlige, intime og flaue spørsmål her inne, så kvifor ikkje hive ut eit til??

Eg fekk sett inn hormonspiral i dag, lurar litt på erfaringar med den typen??

I heile dag har eg hatt ganske sterke "menssmerter", reknar med det er normalt første dagen??

Eg har heile livet vert plaga ein del med kviser på diverse plasser.. dei bli beire når eg går på lavkarbo, og viss eg solar meg, men det er alltid litt... Er redd for at eg kanskje kan få meir med bruk av hormonspiralen?

kjekt om nokon har erfaringar...

Min erfaring er at det ofte kan vere smart å spørre folk som faktisk har erfaringar...

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:10   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spiral...

Det er normalt å ha det litt vondt første dagen, ja.

Jeg har aldri hatt noen kviseproblemer, verken med eller uten spiral, så det eneste jeg kan si er jo at det ikke har endret situasjonen for meg - sikkert noen andre med erfaringer å dele!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:06   #3
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Spiral ...

Jeg fikk satt inn hormonspiral etter fødselen, hatt den i 1 år nå.
Hadde en del menssmerter i begynnelsen, samt ved eggløsning og mensen. Har blitt bedre nå. Jeg begynte på lavkarbo i jan og da jeg fikk mensen varte den mye lengre enn den pleide. Har fortsatt mensen, men mye mindre blod og dager.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:19   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Min ble støtt ut etter ca 2-3 uker Men det hører visst til sjeldenhetene, så det er ikke noe du trenger å bekymre deg for.

Jeg blødde litt hele tiden i disse ukene og hadde tyngdefølelse. Det kjentes rett og slett ikke riktig ut, men jeg trodde bare at det var noe jeg innbilte meg. Dagen den kom ut var denne tyngdefølelsen enorm, så dersom du opplever noe lignende kan du jo være litt oppmerksom på at den kan være på vei ut. Men dette er altså ikke så veldig vanlig (min erfarne lege sa at jeg var den første pasienten hun hadde hatt som hadde opplevd det), og ikke noe du trenger å gå rundt å tenke på, men om du opplever det samme som meg kan du kanskje være litt oppmerksom. Dumt å bli gravid fordi man trodde man var beskyttet og så har spiralen forsvunnet i do

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:30   #5
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Spiral ...

Når det gjelder kviser, så har jeg aldri hatt så fin hud som da jeg hadde hormonspiral.
Så nå skal jeg faktisk få satt inn ny.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 11:44   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Hadde vondt ganske lenge jeg... men husk at dette er invididuelt! Dessuten hadde jeg så vondt når jeg satte den inn at jeg nesten planta foten i ansiktet til gynekolog-damen...

Menssmerter hver dag hele tiden i 6 mnd gjorde at jeg vurderte og få den fjernet, men når det endelig roet seg er det jo greit. Bittelitt småsmerter veldig sjeldent, mensen er så godt som vekke, kun bittesmå blødninger som nesten ikke vises en sjelden gang.

Til sammenlikning hadde jeg mensen "fra helvete" på forhånd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 11:51   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Dessuten hadde jeg så vondt når jeg satte den inn at jeg nesten planta foten i ansiktet til gynekolog-damen...

Samme her Derfor valgte jeg å ikke sette inn en ny da min kom ut.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:06   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Samme her Derfor valgte jeg å ikke sette inn en ny da min kom ut.

Tro meg, det er ikke sikkert det blir noen neste gang for meg heller

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:57   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiral ...

Jeg prøvde 2 gange iløpet av 1,5 år uten suksess. Den ene satt inn av fastlegen, den andr av speialist påsykehuset. Begge min vrei seg og festet seg i livmorhalsen slik at det var vondt uansett og måtte fjernes, det var heller ingen god opplevelse. Men det var vel igrunnen ikke det du lurte på. Jeg hadde også vondt og var øm de første dagene, men så ga det seg. Kviser og hormonspiralkan jeg ikke svare på, men har hørt om de som blir bedre, X fingrene for at det gjelder deg. Ta det litt rolig nå de førset dagene du, så går nok alt seg til og det blir så bra at

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 14:04   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Jeg opplevde også at min ville ut hele tiden!
Mens- tider og feks orgasme var et mareritt med en spiral som ville "fødes".
Legen min sa det var fordi hormonspiralen er litt større en en kobberspiral og dermed ikke passer de med liten livmor, sånn som jeg har!
Kobberspiral brukte jeg i 10 år uten problemer, så han hadde nok rett, gitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 14:10   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

...Etter alle skrekkhistoriene føler jeg for å tilføye at jeg virkelig ikke merker noe til spiralen. Ingen menssmerter, ingen hudforandringer, ingen problemer av noe slag. Det trenger ikke å bli så galt, altså.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 14:14   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

...Etter alle skrekkhistoriene føler jeg for å tilføye at jeg virkelig ikke merker noe til spiralen. Ingen menssmerter, ingen hudforandringer, ingen problemer av noe slag. Det trenger ikke å bli så galt, altså.

Det har du helt rett i, men har man ingen problemer med den, tenker man heller ikke over det!

Dersom man ikke er komfortabel med hormonspiralen etter 3-6 måneder, syns jeg man skal fjerne den igjen! Livet kan være slitsomt nok, om man ikke skal plages med det også i månedesvis. Vet at jeg og mange med meg gikk i år og led i stillhet fordi det måtte jo være oss det var noe galt med! "Alle" andre var jo så fornøyde!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 14:24   #13
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Jeg mistet min og ble gravid....

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 14:59   #14
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spiral ...

Jeg har hatt hormonspiral konstant siden min yngste ble født for 18 år siden. Er på nr. 4 nå, og er storfornøyd. Selvsagt ubehag v innsetting men absolutt verdt det! Tror jeg muligens har fått LITT mer hårvekst etter at jeg satte inn, men minimalt. Huden er helt fin. Og nesten aldri blødninger (om det kommer så varer det i 2 dager og er ikke verre enn at truseinnlegg holder) Hadde et par uker m småblødninger v alle utskiftingene, og litt menssmerter, men så ble alt helt som det skulle! Lykke til m din! Håper du er like "heldig" som meg!

  Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 23:26   #15
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Spiral ...

Eneste problemet mitt med hormonspiralen, var bivirkningen VEKTØKNING. Jeg som alltid var alt for tynn, gikk plutselig opp 15 kg på 9 måneder. Etter barn fikk jeg Cerazette (samme hormon i de) og gikk da opp 11 kg på 5 måneder mens jeg ammet. Jeg tåler tydeligvis ikke hormoner, men bare følg med på vekta, siden vi først er på dette forumet. Hormonspiralen er grunnen til at jeg endte her på dette forumet i det hele tatt.... Fikk masse kilo, masse kviser, og ingen sexlyst....

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:38   #16
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Min ble støtt ut etter ca 2-3 uker Men det hører visst til sjeldenhetene, så det er ikke noe du trenger å bekymre deg for.

Jeg blødde litt hele tiden i disse ukene og hadde tyngdefølelse. Det kjentes rett og slett ikke riktig ut, men jeg trodde bare at det var noe jeg innbilte meg. Dagen den kom ut var denne tyngdefølelsen enorm, så dersom du opplever noe lignende kan du jo være litt oppmerksom på at den kan være på vei ut. Men dette er altså ikke så veldig vanlig (min erfarne lege sa at jeg var den første pasienten hun hadde hatt som hadde opplevd det), og ikke noe du trenger å gå rundt å tenke på, men om du opplever det samme som meg kan du kanskje være litt oppmerksom. Dumt å bli gravid fordi man trodde man var beskyttet og så har spiralen forsvunnet i do


Hm, no er det ei stund sida eg satte den inn, eg blør ein del fortsatt, i løpet av tre veker har eg hatt kraftige blødninger som varte i 4-5dagar...
Dei andre dagane har eg småblødd heile dagen.....

Snakka med legen og han sa det kunne ta opptil 3 mnd før den oppfører seg som den skal..... So får vel berre smøre meg med tolmodigheit.....
Eg satte inn kopar-spiral etter fødselen for 3 år sida, men den kom faktisk ut dagen etterpå!
sto opp om morningen og kjente at det var noko som ikkje stemte heilt... Gjekk på do, og so ut på verandaen.. Då eg satte meg ned hoppa eg opp igjen av smerte... inn på do, og kunne dra den ut, for då var den rett "innafor"....

såh, no håpar eg at det blir bedre snart, har lite menssmerter då, kun noken av dagane.... men i og med eg ikkje klarar å bruke bind, so e eg blitt temmelig lei tampongar...............

Har blødd som ein stukken gris nokre av dagane.....



Men takk for masse gode svar!!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:47   #17
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Spiral ...

Det kan være verdt å se det an de 3 månedene som legen nevnte. Det kan ta litt tid før det normaliserer seg. Jeg hadde småblødninger nesten konstant, bare med noen dagers opphold innimellom, i ca 3-4 måneder. Men for min del var det ikke værre enn at jeg synes det var til å leve med. For det gikk seg til etterhvert og har siden kun hatt minimale menstruasjoner, og er ikke lenger blodfattig

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 00:17   #18
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Det kan være verdt å se det an de 3 månedene som legen nevnte. Det kan ta litt tid før det normaliserer seg. Jeg hadde småblødninger nesten konstant, bare med noen dagers opphold innimellom, i ca 3-4 måneder. Men for min del var det ikke værre enn at jeg synes det var til å leve med. For det gikk seg til etterhvert og har siden kun hatt minimale menstruasjoner, og er ikke lenger blodfattig


Åh, håpar du har rett! Vil gjerne at det ska fungere, men er litt lei no..... Eg kjem til å vente den tida uansett, gir ikkje opp med det første.....

Men må sei at hadde eg vist det blei sånn, hadde eg nok venta til vinteren når det er mindre bading og flørting på gang.........

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 01:22   #19
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Åh, håpar du har rett! Vil gjerne at det ska fungere, men er litt lei no..... Eg kjem til å vente den tida uansett, gir ikkje opp med det første.....

Men må sei at hadde eg vist det blei sånn, hadde eg nok venta til vinteren når det er mindre bading og flørting på gang.........

Ja hehe, det skjønner jeg. Det hadde passet bedre med denne tilvenningen på vinters tid

Men du skal se, at det går seg til for deg også. Du er hvertfall en del nærmere målet nå. Mulighetene er store for at det ordner seg. Jeg synes du er tålmodig og flink

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:08   #20
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Ja hehe, det skjønner jeg. Det hadde passet bedre med denne tilvenningen på vinters tid

Men du skal se, at det går seg til for deg også. Du er hvertfall en del nærmere målet nå. Mulighetene er store for at det ordner seg. Jeg synes du er tålmodig og flink

takk for det, og håpar det blir bra ja!

Og atter ein gang må eg nevne at eg savner ein "liker" knapp, som man har på Facebook...

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:27   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Hm, no er det ei stund sida eg satte den inn, eg blør ein del fortsatt, i løpet av tre veker har eg hatt kraftige blødninger som varte i 4-5dagar...
Dei andre dagane har eg småblødd heile dagen.....

Snakka med legen og han sa det kunne ta opptil 3 mnd før den oppfører seg som den skal..... So får vel berre smøre meg med tolmodigheit.....
Eg satte inn kopar-spiral etter fødselen for 3 år sida, men den kom faktisk ut dagen etterpå!
sto opp om morningen og kjente at det var noko som ikkje stemte heilt... Gjekk på do, og so ut på verandaen.. Då eg satte meg ned hoppa eg opp igjen av smerte... inn på do, og kunne dra den ut, for då var den rett "innafor"....

såh, no håpar eg at det blir bedre snart, har lite menssmerter då, kun noken av dagane.... men i og med eg ikkje klarar å bruke bind, so e eg blitt temmelig lei tampongar...............

Har blødd som ein stukken gris nokre av dagane.....



Men takk for masse gode svar!!

Jeg bruker kobberspiral. Er knallfornøyd med den! Jeg blør et par dager og de dagene jeg blør bruker jeg mooncup. Jeg har ikke brukt bind eller tamponger på et par år. Mooncup er fabelaktig!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:33   #22
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Spiral ...

Jeg har også kobberspiral da jeg ikke liker hormoner i kroppen, og er veldig fornøyd! Blør lite, og som kanutten bruker jeg også mooncup

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:48   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Jeg har også kobberspiral da jeg ikke liker hormoner i kroppen, og er veldig fornøyd! Blør lite, og som kanutten bruker jeg også mooncup

Så den funker greit for oss PCOS'ere? Har fått henvisning av legen og må vurdere hva jeg vil ha

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:19   #24
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: Spiral ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

! Jeg blør et par dager og de dagene jeg blør bruker jeg mooncup. Jeg har ikke brukt bind eller tamponger på et par år. Mooncup er fabelaktig!!!!

Mooncup.. Har høyrt andre skryte av dei. Men kjennes det ut som tamponger? Får altså ikkje dei til framleis i ein alder av 29 år...

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 02:31   #25
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Spiral ...

Hadde hormonspiral i 5 år for mange år siden og hadde uregelmessige blødninger de første 3 mnd, men det var jeg forberedet på av legen. Utover det så mistet jeg mensen helt. Hadde bare litt vondt i korsryggen på den tiden jeg pleide å ha mensen, men ingen blødning. Kvisene ble litt bedre. Merket ikke noe vektøkning, men det er nå bare å passe seg. Vektøkningen kommer ikke av hormonet alene, men den gir deg økt matlyst. Så en merker jo om en spiser mer mat eller ikke. Jeg vurderer denne igjen nå til vinteren eller søke om sterilisering. Moocup funker fint for meg i mellomtiden. Tamponger har jeg aldri fått til, bare lekker og er ubehagelig.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no