Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Iskremmaskin

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-11, 23:55   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Iskremmaskin

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en iskrem maskin.....
Blir resultatet bra i disse ? Lettvint ? Enkelt å holde rent ?
Og hvilken maskin har du ? Fornøyd ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:22   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg kjøpte en billig lysegrønn iskremmaskin på Obs! for ikke så lenge siden, og den har vært flittig i bruk, altså. Veldig enkel å bruke og renholde, og super iskrem som kommer ut av den.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:37   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Iskremmaskin

Vi har denne maskinen og den er veldig bra til den prisen. Lett å vaske, grei is, ikke no fiksfakseri , går fort å fryse isen, 30-45min etter røra er helt oppi er isen ferdig

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:43   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Iskremmaskin

Hva gjør dere med isen som ikke blir spist opp ? Heller den over i en vanlig boks og inn i fryseren ?
Isen blir helt ferdig i maskinen ? -det er ikke bare en mikser liksom ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:44   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Iskremmaskin

Og er det helst krem-is dere lager ? Hvilket søtningsmiddel funker best? Sukrin kanskje ??

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:45   #6
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Iskremmaskin

Vi har pleid å lage isen ferdig i maskinen, så helt den over i en boks - lagt dn i frysern og tatt den med bort så det er ikke noe problem. Den blir helt ferdig så lenge den står lenge nok - er ikke alltid jeg orker det

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 13:38   #7
tiris
Juniormedlem
 
tiris sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 16
tiris er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

I vår maskin blir isen steinhard hvis den blir stående i maskina lenge etter at den er ferdig. Siden man ikke kan bruke metall-bestikk oppi maskina blir det da ganske umulig å få den ut. Så det er best å ta den over i noe annet med en gang når du stopper maskina

__________________


tiris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:08   #8
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Iskremmaskin

Jeg har denne
Den er liten, og dermed akkurat passe til single jenter :-)

Men jeg har et problem: Isen blir knallhard i kantene med en gang, og jeg aner ikke hvorfor. Bollen skal ligge i fryseren i minst åtte timer, og helst over natta ifølge bruksanvisninga. -Men hva slags temperatur gjelder det?

Det kan muligens også komme av at røra har vært kald når jeg har hatt den oppi?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:11   #9
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Du må sette den i gang før du heller i det som skal bli is, da sliper du at det fryser med det samme (i hvertfall virker det på min)

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:12   #10
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Du må sette den i gang før du heller i det som skal bli is, da sliper du at det fryser med det samme (i hvertfall virker det på min)

Det går ikke gitt, for motor og røredel sitter i lokket. Jeg er veldig kjapp da!

Bomkjøp, muligens...

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:14   #11
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Men du har ikke et hull i lokket da?
Motoren og røredelen sitter i toppen på min også, men den har et ganske stort påfyllingshull.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:18   #12
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Iskremmaskin

Joda, det er hull i lokket, men for å åpne det hullet må motor/røredel løftes opp, og da er det ingen vits i at den går rundt, eller?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:36   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Cassiopeia: Har du prøvd å la bollen stå i romtemperatur en stund før du heller i røra? Jeg så Lemen skrev i en annen tråd om ismaskiner at hun lar sin stå i 40-50 minutter før hun lager isen

Får en sånn en plass i en sånn liten fryseboks på toppen av kjøleskapet (med litt innhold i)?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 15:53   #14
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Iskremmaskin

Har ikke prøvd det, Frøy, men det høres ut som en god måte å løse problemet på!
Min lille får uten problemer plass i minifryseboks, ja bollen er 17 cm i diameter og lavere enn den er bred.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:28   #15
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg kjøpte en billig lysegrønn iskremmaskin på Obs! for ikke så lenge siden, og den har vært flittig i bruk, altså. Veldig enkel å bruke og renholde, og super iskrem som kommer ut av den.

Den kjøpte jeg også, men blei skuffa gitt. Trur ikke min funka som den skulle, for isen blei ikke til is, mer som milkshake, også lukta det svidd/brent etter den hadde gått ca 15 min :s

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:17   #16
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Den kjøpte jeg også, men blei skuffa gitt. Trur ikke min funka som den skulle, for isen blei ikke til is, mer som milkshake, også lukta det svidd/brent etter den hadde gått ca 15 min :s

er den jeg og akkurat har fått, lukter ikke svidd da, men blei skuffa over at så mye is ble steinhardt så fort. skal teste ut å la den stå ei stund på benken før bruk. kanskje du bør klage på din ang lukten?

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:18   #17
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

er den jeg og akkurat har fått, lukter ikke svidd da, men blei skuffa over at så mye is ble steinhardt så fort. skal teste ut å la den stå ei stund på benken før bruk. kanskje du bør klage på din ang lukten?

Var nok bare uheldig med min jeg da. Men har klagd på den, levert den og fått at penga Så får bare se om jeg finner en annen en

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 00:38   #18
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Den kjøpte jeg også, men blei skuffa gitt. Trur ikke min funka som den skulle, for isen blei ikke til is, mer som milkshake, også lukta det svidd/brent etter den hadde gått ca 15 min :s

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

er den jeg og akkurat har fått, lukter ikke svidd da, men blei skuffa over at så mye is ble steinhardt så fort. skal teste ut å la den stå ei stund på benken før bruk. kanskje du bør klage på din ang lukten?

Oi, så kjipt! Har ikke hatt noen lignende problematikk med min - første gang jeg lagde isen ble det litt fastfrosset, men da lot jeg den holde på for lenge, i tråd med det som sto i brosjyren. Har lært å holde øye med prosessen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 10:32   #19
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Oi, så kjipt! Har ikke hatt noen lignende problematikk med min - første gang jeg lagde isen ble det litt fastfrosset, men da lot jeg den holde på for lenge, i tråd med det som sto i brosjyren. Har lært å holde øye med prosessen.

skal ta å lese den en gang til jeg

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:06   #20
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Den lysegrønne fra OBS koster bare 299,- og er kjempefin Var ferdig pisket/rørt på 40 min og klar til å spises.....

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:09   #21
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Jeg har et tysk merke, tror jeg. Kjøpte i Danmark. Har bare brukt den en gang. Så lengre opp i tråden at di skrev at den måtte stå i 12 timer i fryser før bruk. i min bruksanvisning står det 24 timer, og at røra må stå i kjøleskapet i minst 12 timer. Kan jeg legge den i fryseren og forkorte tiden tro?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:03   #22
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Tami, her.

Den lysegrønne fra OBS koster bare 299,- og er kjempefin Var ferdig pisket/rørt på 40 min og klar til å spises.....

så rart altså ,mi røre var i i mindre enn 40 min også var det kjempemye is som ble steinhardt i bunnen og på sidene, ble det det når du laga?

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:29   #23
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

så rart altså ,mi røre var i i mindre enn 40 min også var det kjempemye is som ble steinhardt i bunnen og på sidene, ble det det når du laga?

Hvor stor røre hadde du? Sikkert et teit spørsmål - men mitt første forsøk frøs fast en del fordi jeg lot den stå i 30 minutter uten å se på den, og ikke tenkte over at bollen jo ikke var mer enn ca halvfull. (Da hadde jeg i sånn ca 3 dl vispet kremfløte og 3 eggeplommer, samt søtning.) I etterkant har jeg doblet grunnoppskriften og redusert ismaskin-tiden...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 18:51   #24
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hvor stor røre hadde du? Sikkert et teit spørsmål - men mitt første forsøk frøs fast en del fordi jeg lot den stå i 30 minutter uten å se på den, og ikke tenkte over at bollen jo ikke var mer enn ca halvfull. (Da hadde jeg i sånn ca 3 dl vispet kremfløte og 3 eggeplommer, samt søtning.) I etterkant har jeg doblet grunnoppskriften og redusert ismaskin-tiden...

ja var ca samme som det du laga,skal ta å prøve å doble jeg også, bare kjedelig med stor røre hvis den ikke blir god hehe

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:41   #25
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Iskremmaskin

Har akkurat gjort et nytt forsøk, og lot bollen stå framme et kvarter før jeg starta maskina. Nå som sist la det seg et steinhardt belegg på innsida av bollen, og dette ble til slutt så tykt at motordelen ble løfta av skåla.

Jeg klarte å tømme den, skrape løs den harde isen og blande røra sammen igjen, og satte i gang på nytt. Nå la det seg ikke belegg på bollen, men røra ble heller ikke fastere. Den smelta, faktisk!!!

Dette var et skikkelig bomkjøp, tror jeg. Får ta en tlf til Lefdal og be om å få bytte til en annen maskin. Kanskje sier de ja så lenge jeg bytter til en dyrere en?
Kan jo ikke få noe verre svar enn nei.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Iskremmaskin sma Spørsmål og svar 35 06-05-11 13:44
Iskremmaskin - hvilken er best torgn Generell diskusjon 2 22-08-10 12:38
Iskremmaskin, er det verdt det? Ferskenbeinet Generell diskusjon 44 29-07-10 00:26
Anbefalinger om iskremmaskin Ullabulla Generell diskusjon 4 28-06-07 13:03
Iskremmaskin Trolljenta Spørsmål og svar 41 09-05-07 19:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no