Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tarmkreft og fett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-12, 22:07   #1
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Tarmkreft og fett

Heisann.

Har en mann som plutselig har fått litt fettskrekk etter at onkelen hans har fått tarmkreft, morfaren hans døde som 45 åring av det, samt hans tante har hatt tarmkreft. En annen tante har hatt hudkreft, samt han far døde i våres av lungekreft. Med andre ord, mye kreft i familien. Er flere også, men tok opp noen.

Han har lest på kreftforeningens side at mye fett i kosten er en av årsakene til tarmkreft..

Jeg har spist lavkarbo i ca 2 år+ nå og han har trappet veldig ned, men nå tviler han om han skal fortsette og skeptisk for at jeg bør fortsette.

Han er selv henvist til undersøkelse av tarmen pga mye kreft i familien og som sagt begynner å bli fettredd.

Trodde fett var friskmeldt jeg, både ang. kreft og kolesterol.


Orker ikke å søke etter artikkeler mer idag (ME gjør meg sliten av å lese mye) (de jeg fant var det mest fokus på rødt kjøtt, sukker og fett) på google.)

Så hva pokker er rett. Noen som har gode artikkler, forksning etc som kan roe han?

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:19   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Tarmkreft og fett

Hvis disse familiemedlemmene som ble rammet av tarmkreft levde på et lavkarbokosthold med mye fett er det jo god grunn til å bli litt engstelig.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 20:56   #3
Dexter
Medlem
 
Dexter sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 52
Innlegg: 55
Dexter er på en erverdig vei

Sv: Tarmkreft og fett

Man legger jo i praksis grunnlaget for å få kreft hvis man spiser et karbohydratrikt kosthold. Svekket imunforsvar i opptil to timer etter måltid, store mengder insulin i blodet osv.
Det er ikke uten grunn at kreft, diabetes 2 og fedme har økt kraftig i senere tid.

Og har man først fått kreft fortsetter mange å mate den med karbohydrater, som regel med legens velsignelse.

Kreftceller liker høyt blodsukker og svekket imunforsvar, de kan ikke livnære seg av fett

Dexter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? ragabast Generell diskusjon 11 09-03-11 10:52
Forbrenn fett med fett- artikkel i Dagbladet i dag Anne Generell diskusjon 1 12-08-10 11:50
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no