Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kjøttdeig - tacokrydder/sauser?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-14, 18:06   #1
Starbush
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 6
Starbush er på en erverdig vei
Question

Kjøttdeig - tacokrydder/sauser?

Hei dere! Jeg har desverre lite penger å rutte med. I min lokale matbutikk får jeg kjøpt billig kjøttdeig, så det går mye i kjøttdeig om dagene.

Problemet er at bare kjøttdeig i seg selv er så smakløst. Har dere noen forslag til sauser eller lignende jeg kan bruke? Jeg spiste kjøttdeig med tacokrydder igår - Kjempe godt men det er for mye karber i det. Finnes det noe annet enkelt jeg kan blande med kjøttdeigen? Eventuelt en ferdigpakke med tacokrydder som ikke har så mye karber?

Hva med kjøttbuljong? Går det ann å bruke?

Takker for alle svar og tips

Starbush er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 19:11   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttdeig - tacokrydder/sauser?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53877

http://www.toro.no/produkter/saus-og...jong_terninger

Du sier ikke hvor mye karbohydrater du lever på? Så da er det vanskelig å gi konkrte råd.
En slager her i huset er å steke kjøttdeig og ha over enten fløte og urter eller ost og fløte.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 17:49   #3
Starbush
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 6
Starbush er på en erverdig vei

Sv: Kjøttdeig - tacokrydder/sauser?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53877

http://www.toro.no/produkter/saus-og...jong_terninger

Du sier ikke hvor mye karbohydrater du lever på? Så da er det vanskelig å gi konkrte råd.
En slager her i huset er å steke kjøttdeig og ha over enten fløte og urter eller ost og fløte.

Jeg prøver å leve på så lite som mulig karbohydrater. Helst 10-, max 20g. Så buljongterninger fra Toro er helt trygt å bruke? Det står ikke hvor mye karbo det er per terning.

Starbush er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 19:36   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttdeig - tacokrydder/sauser?

Det står pr. 1 dl tilberedt drikkebuljong, altså blir det 0,2 karbohydrater av en halv terning.....
"SOM DRIKKEBULJONG: 1 terning til 1 kopp eller 2 dl kokende vann"

0,2 karbohydrat er jo ikke akkurat mye synest jeg, og man bruker jo ikke mye buljong i en saus......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 19:58   #5
karbo-hell
Medlem
 
karbo-hell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
karbo-hell er på en erverdig vei

Sv: Kjøttdeig - tacokrydder/sauser?

Jeg legger mine favoritt oppskrifter med kjøttdeig så kan du bare velge og ta noen ideer hvis du liker noe.

Kjøttdeig med tomatsaus hvitløk urter (gjerne tørka hvis du synes de blir dyre) buljong pepper salt karri gurkimeie chili pulver stekes godt og legges lagvis med auberginer og squash som er forhånds stekt. Som en lasagne topper det med creme fraiche mixa med egg og ost.

Kjøttboller av kjøtt urter løk hvitløk og samme krydder som over stekes i olje så legges i en tomat sauce eller andre sauser for eksempel en soya/ketChup mix er hit hos oss (sukkerfri ketchup)

Kjøtt deig fra første oppskrift minus tomat sauce kan du lage en burger av som du spiser med sopp tomater løk og masse blåost! Blåost sauce er kjempegodt som bare smelta ost eller med rømme! Masse urter kan du også bruke!

Ellers er jeg tar jeg på hvitløk sitron saft og soya sauce rett før servering for mer smak!

__________________




Startvekt 17/06/2014 86,3
karbo-hell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tacokrydder angel82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 13-08-14 03:03
Tacokrydder MorStine Ketolysekuren 18 02-10-08 00:13
Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig? tonemor Ketolysekuren 8 21-09-08 18:31
Tacokrydder? Fjonken Oppskrifter 1 13-03-06 00:04
Sauser, sauser og atter sauser Carbokiller Annen mat 4 23-02-04 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no