Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og knekkebrød

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-09, 23:50   #1
NoSugarBaby
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
NoSugarBaby er på en erverdig vei

Lavkarbo og knekkebrød

Er det noen som har tips om hvilke knekkebrød eller alternativ til knekkebrød som er lavkarbo-vennlige?

På forhånd takk!

NoSugarBaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Calorie Restriction, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:26   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Fiberrik er ikke så verst, det samme kan sies om Wasa Fiber plus. Når det gjelder fiberrik så sjekk karbohydratinnholdet, det er ganske forskjellig i de forskjellige typene.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:10   #3
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 53
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Etter å ha brukt god tid ved knekkebrød-hylla i butikken i dag ble min foreløpige konklusjon "ingen av dem". Jeg spiser oftest Wasa Husman, men spesielt lavkarbo er det jo ikke. Fiberrik og Rugsprø var vel de beste alternativene - men jeg forlot butikken med en pose Polarbrød Extreme i stedet for knekkebrød.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 02:34   #4
NoSugarBaby
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
NoSugarBaby er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Takk for svar!

Så Polarbrød er altså det beste alternativet for brød/knekkebrød? Da blir det et alternativ på handlelisten i morgen.

NoSugarBaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Calorie Restriction, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 07:20   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Kommer vel litt an på hvor mange karber du tillater deg per dag...

Hvis du må ha kjøpeknekkebrød ville jeg gått for rugsprø.

Ellers er det et par oppskrifter på hjemmelagde knekkebrødvarianter her på forumet. Her er noen av dem:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24334
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=knekkebr%F8d
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=knekkebr%F8d
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=knekkebr%F8d
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=knekkebr%F8d

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:36   #6
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Jeg har veldig god erfaring med å lage variant av Gerds brødpinner som kjeks/knekkebrød. Når jeg lager knekkebrød har jeg oppi en dæsj solsikkefrø og linfrø. Hiver alt sammen i foodprosessoren. Pensler med litt olivenolje på toppen når jeg klemmer de ut til passe størrelse. Lar de ligge et par dager på rist på benken.. og hvis det da skulle være noe igjen (noe det sjeldent er) legges de i boks..

Urtekjeks lager jeg ved å tilsette pizzakrydder eller annet, samt litt parmesanost og vanlig ost. Har olivenolje på toppen her også. Nydelig til "ost og kjeks" eller bare med godt smør på.

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 09:40   #7
Zhadra
Seniormedlem
 
Zhadra sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Innlegg: 704
Zhadra har en fantastisk aura rundt segZhadra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Etter å ha brukt god tid ved knekkebrød-hylla i butikken i dag ble min foreløpige konklusjon "ingen av dem". Jeg spiser oftest Wasa Husman, men spesielt lavkarbo er det jo ikke. Fiberrik og Rugsprø var vel de beste alternativene - men jeg forlot butikken med en pose Polarbrød Extreme i stedet for knekkebrød.

Hvordan er karbohydratinnholdet i Polarbrød?

__________________



Min journal Min blogg
Zhadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 14:00   #8
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Det "beste" jeg har finni er Finn Crisp multigrain, men de inneholder 4 gram karb per skive og det er små skiver også..

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 15:46   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Zhadra, her.

Hvordan er karbohydratinnholdet i Polarbrød?

Polarbrød extreme inneholder 33karber pr 100g, skyhøyt i mine øyne. Kommer vel an på hvor mange karber man skal spise i døgnet, for meg som ligger på under 25, så er det helt utenkelig å spise polarbrød el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:19   #10
NoSugarBaby
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
NoSugarBaby er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Enig med deg, Imse. 33 karber er ALT for mye i forhold til hva jeg vil ta inn. Jeg har sett et sted at Dr. Dahlgren sa at Finn Crisp til nød går an.

NoSugarBaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Calorie Restriction, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 22:41   #11
Zhadra
Seniormedlem
 
Zhadra sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Innlegg: 704
Zhadra har en fantastisk aura rundt segZhadra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Polarbrød extreme inneholder 33karber pr 100g, skyhøyt i mine øyne. Kommer vel an på hvor mange karber man skal spise i døgnet, for meg som ligger på under 25, så er det helt utenkelig å spise polarbrød el.l.

Hihi, ja det virket for godt til å være sant at de var "greie" å spise

__________________



Min journal Min blogg
Zhadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:15   #12
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 53
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Polarbrød extreme inneholder 33karber pr 100g, skyhøyt i mine øyne. Kommer vel an på hvor mange karber man skal spise i døgnet, for meg som ligger på under 25, så er det helt utenkelig å spise polarbrød el.l.

Det er rundt 10 gram kostfiber av dette, så "netto" ligger det på 22-23 gram pr. 100 gram.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:21   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Det er rundt 10 gram kostfiber av dette, så "netto" ligger det på 22-23 gram pr. 100 gram.

Du skal ikke trekke fra karber fra kostfiber her i norge, de er allerede trukket fra! Det som står på posen er nettokarber. Det eneste man skal trekke fra karber fra er karber fra sukkeralkoholer.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Emneord
knekkebrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supergode lavkarbo knekkebrød Gunhild Bakst 31 22-09-11 11:41
Knekkebrød? Nola Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 28-06-09 10:19
Knekkebrød Susse Dr Lindbergs 6 18-01-09 16:47
Knekkebrød Pianoman Lavkarbo generelt 1 31-03-05 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no