Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

"Nugatti"

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-11, 00:40   #1
Jannike
Juniormedlem
 
Jannike sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 15
Jannike er på en erverdig vei

" nøttefritt sjokoladepålegg"

sikkert mange som har laget noe lignenede, men jeg laget idag nugatti.

125 g naturell smøreost (tine
kakao (eldorado) ca 20 g (etter smak)
sukrin, sukrinmelis, eller tagatose etter smak

alt varmes opp i en gryte, og legges i bok.oppbevares i skap, ellers blir det veldig stivt. suuuuper digg!

ca 5g karbo i hele.

__________________

Sist redigert av Jannike : 15-12-11 kl 10:46.
Jannike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 00:57   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: "Nugatti"

Hm, det hørtes ut som en spennende variant. De fleste nugattioppskrifter jeg har sett bruker jo hasselnøtter slik som i originalen.
Egentlig burde overskriften endres til "Nøttefri nugatti" e.l. slik at det er lettere å søke på den, og slik at de som ikke tåler nøtter også velger å klikke seg inn på denne oppskriften istedenfor å hoppe glatt over den

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 00:58   #3
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: "Nugatti"

Er vel mer som "sjokade" vel?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 01:01   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: "Nugatti"

Smøreost i skap? hvor lenge er det holdbart før den får skjegg eller røde hunder?

Nugatti er pålegg fra Sunda (nå Stabburet) hvor hovedingrediensen er hasselnøtter. Sjokade er sjokoladepålegget til Sunda. Smøreost med sjokolade er vel mer sjokoladepålegg?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 01:11   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Nugatti"

På funksjonellmat.no selges et sjokolade-nøttepålegg søtet med tagatose. Sikkert digg. Men prøv tahini fra MOnki på kylling. Da er alt behov for annet godt forduftet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 10:50   #6
Jannike
Juniormedlem
 
Jannike sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 15
Jannike er på en erverdig vei

Sv: "Nugatti"

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Smøreost i skap? hvor lenge er det holdbart før den får skjegg eller røde hunder?

Nugatti er pålegg fra Sunda (nå Stabburet) hvor hovedingrediensen er hasselnøtter. Sjokade er sjokoladepålegget til Sunda. Smøreost med sjokolade er vel mer sjokoladepålegg?

det vet jeg ikke, for det er første gang jeg lager det, men man KAN ha det i køleskapet, men blir sopm sagt litt hardt...men kansje om man har noe oppi for å lage det mykere, tragant f.eks, så hjelper det?.. =)

__________________
Jannike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 10:51   #7
Jannike
Juniormedlem
 
Jannike sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 15
Jannike er på en erverdig vei

Sv: "Nugatti"

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

På funksjonellmat.no selges et sjokolade-nøttepålegg søtet med tagatose. Sikkert digg. Men prøv tahini fra MOnki på kylling. Da er alt behov for annet godt forduftet.

ja det har jeg prøvd =) kjempe godt, men ca 3 x så mange kcal pr.100g, om jeg mååå passe litt på kaloriene også

__________________
Jannike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 13:29   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Nugatti"

Du trenger ikke ta så mye av gangen Nøtter er så sunt at litt er nok Kost-tilskudd nesten.På lavkarbo har jeg fått et annet perspektiv på mat. Før spiste jeg mange gram av enkelte matvarer men nå ser jeg på mat som medisin og tar små doser av mye forskjellig for å få i meg det beste fra alt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 14:19   #9
Jannike
Juniormedlem
 
Jannike sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 15
Jannike er på en erverdig vei

Sv: "Nugatti"

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du trenger ikke ta så mye av gangen Nøtter er så sunt at litt er nok Kost-tilskudd nesten.På lavkarbo har jeg fått et annet perspektiv på mat. Før spiste jeg mange gram av enkelte matvarer men nå ser jeg på mat som medisin og tar små doser av mye forskjellig for å få i meg det beste fra alt.


hmm...kan vel bruke, valnøtter eller paranøtter kansje??

__________________
Jannike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 16:39   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Nugatti"

Opprinnelig lagt inn av Jannike, her.

hmm...kan vel bruke, valnøtter eller paranøtter kansje??

ja, de fleste nøtter, unntatt cashew.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 21:10   #11
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Nugatti"

Man kan jo lage en mindre versjon av dette her, slik at det blir spist opp i løpet av dagen . Så slipper man et pålegg som utvikler bein i løpet av noen dager i romtemperatur!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar

Emneord
nugatti, pålegg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no