Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-09, 10:48   #1
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs?

Jeg trives jo enormt med lav-karbo kostholdet. Men er jo så pokker så ukonsentrert, hjerteklapp hyppigere, etc.

Så leser jeg om magnesium, maange tråder om dette. Hvor mye skal jeg forsøke meg på i første omgang? Andre vitaminer/mineraler jeg kan ta?

Mine symptomer: hjerteklapp (hjelper å drikke nok vann til en viss grad), rastløs, ekstremt ukonsentrert og virrer rundt (går ut over skolearbeidet her), nærmeste angst-anfall av dette, dårligere hud, spesielt på lårene. Prikker i neglene, eller ikke prikker men mer...søkk/fordypninger. (det er kanskje magnesium mangel det også??) Mer vondt i rygg/nakke/skuldere, i musklene altså, ikke leddene.

Ok, sikkert mer som plager meg, men dette er verst for tiden.

ps. ser at noen skriver at magnesium hjelper mot rastløsthet/søvnløshet. Kan dette hjelpe for barn også? Har en på snart 11 år som har ekstremt vansker med å fall til ro og sovne på kvelden.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 10:57   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs???

google er jo en fin ting!

Kom på at hodepine/migrene også har økt, men tenkt at det var på grunn av mer vondt i nakken. Hva kom først, egget eller høna?

http://www.lommelegen.no/322886/magnesium

http://www.nettdoktor.no/ernaering/v.../magnesium.php

Jo mer jeg leser, jo mer av mangel-symtomene ser jeg at stemmer! Men jeg har tillagt den vekttap og lav-karbo kosthold... Mitt barn sliter med ADD-lignende symptomer også. H*n har aldri vært glad i hverken kornprodukter eller melk. (allergi)

Andre plager som jeg har hatt i det siste: migrene som nevnt, tisser som en gaaal, UVI (?!), sovet dårlig, ligger lenge våken midt i natten.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:07   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs?

Jeg synes fotbad med engelsk salt (Magnesiumsulfat? De vet hva du mener om du ber om engelsk salt på apoteket) hjelper på Poden (8 år) når han baler med å sove. Det går liksom litt i bølger, jeg husker ikke å gjøre det regelmessig, men kommer på det når han sliter litt igjen, og så gir jeg et slikt fotbad, og så hjelper det en stund igjen til neste gang.

Vi gir forresten ungene kalsium tyggetabletter med magnesium også daglig. Det er viktig at de får de to sammen for de er avhengig av hverandre.

Til deg, så vil jeg gjerne anbefale hårmineralanalyse, det er dyrt, men har hjulpet meg veldig på ubalansene.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:09   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs?

Her er forresten en lege med kompetanse på barn med ADHD og kosthold og slikt:
http://www.medhelse.no/index.jsp?pid=4899

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 12:04   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs???

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

....sovet dårlig, ligger lenge våken midt i natten.

Dette høres kjent ut for meg og.... Kanskje jeg skal begynne med magnesium og kalsium igjen.
Takk for nyttige lenker

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 12:18   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs???

Jeg vet ialfall at omega3 hjelper godt på konsentrasjon

Sørg bare for at du kjøper skikkelig omega3 da, f.eks Pikasol eller krillolje

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 13:47   #7
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs?

Mange tips her! Men bor i Berlin, så litt vanskelig å spørre på apotek..

I Oslo bruker vi Balderklinikken på ungen, hadde problemer med gjentagende UVI.

ps. har ikke helt tro på hårmineralanalyser jeg, litt for mye hokus-pokus de skal ha deg til å kjøpe mot/for alt mulig rart.. Men takk for tips.

Omega3 og magnesium skal kjøpes straks!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 19:11   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs?

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

hadde problemer med gjentagende UVI.

Jeg ble kurert for mer eller mindre kronisk UVI med fotsoneterapi. Kanskje det, eller akupunktur, evt homeopat kan hjelpe?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:28   #9
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hjerteklapp, ukonsentrert, rastløs?

Den unge damen i huset gikk til osteopat på Balderklinikken i Oslo. Ble frisk ja! :-)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring? guro_no Ketolysekuren 9 21-05-07 01:08
Lite karbo gjør meg ukonsentrert Thorwald Spørsmål og svar 17 09-02-07 11:52
Jeg har skyhøy puls og hjerteklapp! Albertine Generell diskusjon 13 18-02-06 20:01
Hjerteklapp! Nett Stoffskifte / hormonproblemer 9 17-02-06 02:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no