Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-11, 22:15   #1
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Får stadig høre dette, og jeg er jo ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut..... Hva betyr det, og er det positivt eller negativt? Eller er jeg bare litt paranoid?

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:26   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Glimrende spørsmål! Du velger selv om du vil oppfatte dette positivt eller negativt... og det er HELT sant! Så jeg anbefaler at du konstant oppfatter kompliment positivt så framt ikke personen som sier det med sitt kroppspråk klart og tydelig egentlig mener noe helt annet

Sunt for sjelen - og godt og vite at man faktisk kan velge hvordan man oppfatter ting

Jeg har opplevd å få kompliment jeg har tatt positivt mens feks min venninne kommenterer at det var negativt... Det er en jobb og komme dit - men det er så godt å kunne la være å mistro folk som kommer med kompliment Benefit of the doubt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:35   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Ta alle komplimenter til deg positivtmener nå jeg da, ta det meste opp i god mening så blir alt så mye enklere

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:53   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Ville i alle fall tatt det langt mer positivt enn "før var du stygg, nå er du ok" som jeg fikk høre for noen år siden.

Men litt mer seriøst, enig med Nerthus her - så lenge kroppsspråket stemmer overens med ordene til den som gir komplimenten, ta det til deg, bruk det som noe positivt.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:59   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Ensidig positivt.Jeg velger å stole på at folk sier ting fordi det føles naturlig og riktig for dem og at de mener det de sier.Om de ikke syntes du så godt ut ville de sagt noe om noe annet.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:19   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ensidig positivt.Jeg velger å stole på at folk sier ting fordi det føles naturlig og riktig for dem og at de mener det de sier.Om de ikke syntes du så godt ut ville de sagt noe om noe annet.

Har du tatt det like positivt hvis noen mente du var altfor tynn??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:21   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har du tatt det like positivt hvis noen mente du var altfor tynn??

For tynn er jo ikke en positiv bemerkning. Ordet "godt" kan i motsetning ikke være "ondt".

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:57   #8
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt, her.

Får stadig høre dette, og jeg er jo ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut..... Hva betyr det, og er det positivt eller negativt? Eller er jeg bare litt paranoid?


Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å oppfatte et slikt kompliment som noe annet enn positivt...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:02   #9
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å oppfatte et slikt kompliment som noe annet enn positivt...


-

Her i området kan "du ser godt ut" være at du er rund. Sånn type "godt stoppet". MEN da hører du på toneleiet at det ikke er positivt

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:06   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av Trolltika, her.

Her i området kan "du ser godt ut" være at du er rund. Sånn type "godt stoppet". MEN da hører du på toneleiet at det ikke er positivt



Det visste jeg ikke. Personlig fikk jeg aldri høre at jeg så godt ut da jeg var feit. Antakelig var det fordi jeg så feit ut. Nå, etter å ha blitt kvitt mer enn 35 kilo hører jeg det titt og ofte. Jeg sier alltid tusen takk...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:08   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

ja du ser godt ut, det er sånn bestemor kan finne på å si til meg når jeg har lagt på meg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:25   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Jeg vil bare poengtere igjen - det er mottaker som velger hvordan budskapet skal mottas Om noen forteller deg noe om deg - du ser godt ut, tynn, sliten, osv - deler de simpelthen sine tanker om deg - MED deg. Det betyr ikke at du ER tynn, sliten, tjukk osv. Budskapet stopper der grensen for DEG går... også bestemmer man selv hva budskapet skal bety for en. (Jjeg valgte ofte selv tidligere og tenke "hva mente han eller hun EGENTLIG med det?" - og kunne gruble lenge... en dårlig dag betød ofte at jeg tok det negativt - en god dag det motsatte).

Poenget mitt er at uansett hva andre sier til deg OM deg - så er det DU som bestemmer hvordan det skal påvirke deg

For alle som ikke er fornøyde med hvordan de ser ut - eller hvordan livet er for tida (av ulike årsaker) - og som bruker mye tid og energi på å tenke at "hvis bare..." og "når XXX skjer så skal jeg..." kan jeg anbefale TO bøker som er mine kjæreste eiendeler. Vel, den ene er bare innom før jeg gir den bort til "trengende" (tror jeg har kjøpt den 6 ganger...nå har jeg lånt den på biblioteket hehe) -mens den andre låner jeg ikke vekk en gang, den ligger fast på nattbordet og jeg leser noen sider innimellom for og minne meg selv på at det er jeg som er sjefen i mitt liv (jeg glemmer det av og til nemlig... )

Randi B Noyes "Kunsten og lede seg selv". Kortfattet og pinlig to-the-point bok om hvordan ta over kontrollen over eget liv (blant annet ved å ikke la andres kommentarer være avgjørende for hvordan dagen din blir.)
Jeg er ei følsom jente og "tar inn" litt for mye fra alle andre rundt meg. Ingen hadde lært meg å stenge ute andre - og sette grenser for meg og mine følelser - så kort fortalt havna jeg i kjelleren for 15 år siden. Jeg fant en terapeut som hjalp meg til å finne igjen meg selv... som hjalp meg til å stole på MINE følelser og ønsker... og ikke minst til å finne ut hvem jeg egentlig var (jeg var litt ute og kjørte fordi jeg hang meg så oppi andres forventninger til meg...). Da jeg fant boka til Randi Noyes - så jeg at den oppsummerte faktisk et par år i terapi hehehe... jeg sier ikke det er enkelt - men jeg er et levende bevis på at det går an å finne seg sjæl OG like seg selv på godt og vondt

Den andre boka heter "Vekst og endring" av John Berglund. Denne er veldig detaljert i teksten - sier mye av det samme som i den andre - men forklarer nærmere og gir flere eksempler. Forfatter har vært terapeut i en mannsalder og jeg har også vært på kurs med han.

Ok - dette ble langt - jeg beklager - men jeg er litt opptatt av akkurat dette temaet - altså hvor påvirket man skal være av andres kommentarer og atferd - og at det faktisk finnes teknikker som kan gjøre en mer uavhengig av omgivelsene og få mer tiltro til egne følelser og tanker

Hvis man ser seg litt rundt på folk man kjenner, så ser man noen som alltid tar ting negativt og noen som er irriterende positive og glade og vrir omtrent alt som sies til noe godt Dette er fordi de har gjort bevisste valg om å enten la omgivelsene ha så stor innvirkning på sitt eget liv at de blir lei seg, sure, sinte osv - ELLER at de velger å ta inn det som kan være positivt og dermed forsterke en kanskje allerede fin dag.

Tilslutt - litt generelt til alle - når sa DU sist noe pent til et annet menneske - eller smilte til noen på bussen? Det skal så lite til for å gjøre en forskjell

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:26   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

ja du ser godt ut, det er sånn bestemor kan finne på å si til meg når jeg har lagt på meg

Ja, om du ser godt ut, betyr det (å så feit du har blitt... nå må du pinadø......) der jeg kommer fra Det vil si kjukkeste hedmarken

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:57   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, om du ser godt ut, betyr det (å så feit du har blitt... nå må du pinadø......) der jeg kommer fra Det vil si kjukkeste hedmarken

Huffda. Så idiotisk. Jeg er glad jeg bor i Oslo. Jeg tar dessuten ting bokstavelig på godt og vondt, hi hi hi.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 01:14   #15
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 30
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Jøss. Dette visste jeg ikke. Da har jeg lært noe nytt idag å

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 03:00   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt, her.

Får stadig høre dette, og jeg er jo ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut..... Hva betyr det, og er det positivt eller negativt? Eller er jeg bare litt paranoid?

Jeg er helt enig i det Nerthus skriver . Hvordan du velger å ta det er faktisk det eneste viktige. Til og med om den andre ikke mente det positivt kan man velge å ta det slik. Som en eller annen lur person sa: "What you think of me is none of my business". Befriende tanke ...

Men så vil jeg legge til at andre mennesker ofte ser små forandringer vi selv ikke legger merke til. En litt slankere figur, smalere ansikt, mer glansfullt hår, klarere øyne, bedre hud. Eller bare en annen utstråling.

Så ta det til deg, uansett!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 09:38   #17
lavkarbolise
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 11
lavkarbolise er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Det er koselig når folk sier det.
Synes det er verre når du ser dem igjen senere og de ikke sier noen ting, og du vet at du selv ikke har vært like flink eller kanskje gått litt opp igjen.

lavkarbolise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 10:47   #18
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av Trolltika, her.

Her i området kan "du ser godt ut" være at du er rund. Sånn type "godt stoppet". MEN da hører du på toneleiet at det ikke er positivt

Sånn er det her og. Har noen for mange kilo på kroppen sier man ofte at du "ser godt ut". Så jeg ville være skeptisk til denne formen for "kompliment" tror jeg.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:18   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Siden "Du ser godt ut" betyr "Du ser godt ut" der jeg kommer ifra, så hadde jeg veldig vanskelig for å skjønne at dette på noen måte kunne tolkes negativt.

Men skjønner man kan lure litt, siden det kan bety litt forskjellig.. Men. Dere som kommer fra steder hvor det kan bety at man ser litt rundere ut.. Er det negativt ladet uansett? Tenker.. mange ser det jo som positivt at man har lagt på seg litt, for da ser de liksom på det som tegn på at man er frisk og "trives", har det bra. Spesielt når det kommer fra besteforeldregenerasjonen, tenker jeg..

Klart, er man misfornøyd, så føles det såklart ikke bra når folk påpeker det, men bare lurer litt på detta

Synes ikke mottakeren bestemmer om det er positivt ment eller ei.. Enkelte får jo "Nå ser jeg at du har gått ned" og "Så bra du ser ut" i negativ retning.. Det er helt uforståelig for meg, men.. Man bestemmer jo ikke hva folk mener, med det de sier, men hvordan en selv velger å tolke det..

Og Nerthus: jeg ga et ganske fremmed menneske et kompliment seinest på onsdag prøver å gå litt inn for det om dagen. Kanskje folk hadde blitt litt bedre på å ta komplimentee positivt, om de ga litt fler av dem selv?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:29   #20
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Der jeg er fra betyr det også at man har noen kilo for mye
når man ser "godt ut"
Da er kunsten å vri det om til noe positivt.
Nerthus sitt innlegg var strålende

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 12:35   #21
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

I min familie og vennekrets ville det vært positivt!
Jeg tror ikke så mange vil si du ser godt ut pga at du er overvektig.
Ta det med et smil, mest sannsynlig tror jeg nok de mener du ser bra ut!

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 13:05   #22
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, om du ser godt ut, betyr det (å så feit du har blitt... nå må du pinadø......) der jeg kommer fra Det vil si kjukkeste hedmarken


Jeg forstår at jeg oppholder meg for mye i urbane strøk! Gøy på landet...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 13:06   #23
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt, her.

Får stadig høre dette, og jeg er jo ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut..... Hva betyr det, og er det positivt eller negativt? Eller er jeg bare litt paranoid?

Utelukkende positivt vil jeg tro. Men har du vært eller er du overvektig så kan du gjerne ta det opp som om de mener at du ser godt ut fordi du er stor, men det tror jeg ikke de mener. De sier det nok til deg fordi du ser godt ut, altså frisk og sunn vil nå jeg tro. Jeg sier iallefall til noen at de ser godt ut eller bra ut når jeg mener det, jeg går jo ikke bort til noen å sier fy søren men du ser feit og god ut, eller du er jaggu meg tynn du. Nei ser du godt ut så ser du godt mener jeg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:13   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har du tatt det like positivt hvis noen mente du var altfor tynn??

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

For tynn er jo ikke en positiv bemerkning. Ordet "godt" kan i motsetning ikke være "ondt".

Må forklare denne jeg.. Når noen her nordpå sier at du ser godt ut så er det ensbetydende med at man er blitt tykkere... Bortimot feit. Derfor jeg lurte på om du hadde blitt glad hvis noen kommenterte du var for tynn. Jeg tenkte overhodet ikke at "du ser godt ut" også kan ha en positiv mening. Vi er bare så vant med at det betyr feit..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:18   #25
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Jeg er vant til at å "se godt ut" BARE er positivt. Å være "godt i stand", derimot...

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
"Slik blir brokkoli godt" Cherry Middag 19 22-03-10 02:08
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
VANNMELON, veldig godt, kan den anbefales som "ketolyse mat"? matti Ketolysekuren 8 15-07-08 18:11
"Nikko" eller "Nikken" magnetplate ? Nille Generell diskusjon 5 22-03-06 12:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no