Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-14, 15:28   #22226
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Is og kalde ting.
Har du halsbetennelse kan varme gjøre det verre.

Jeg trodde det var motsatt? At varme drikker var anbefalt? Jeg foretrekker kalde drikker, så det hadde passet meg helt fint hvis jeg bør drikke kaldt.

Jeg kan svelge tilnærmet normalt nå, så jeg har blitt mye bedre allerede. Hostesaften hjalp litt likevel, måtte bare gi det litt mer tid. Det var som om den la seg som en hinne over halsen der det var sårt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 01-02-14, 15:58   #22227
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg trodde det var motsatt? At varme drikker var anbefalt? Jeg foretrekker kalde drikker, så det hadde passet meg helt fint hvis jeg bør drikke kaldt.

Siden bakterier trives godt i kroppstemperatur og litt over det så er det vel anbefalt at det er lurt med kald drikke. Jeg spurte en gang en sykepleiervenninne om jeg heller burde bruke kalde omslag enn varmeflaske da jeg hadde uvi og smerter og fikk ganske enkelt til svar - "Bruk det du selv synes lindrer mest".

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 01-02-14, 18:11   #22228
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Siden bakterier trives godt i kroppstemperatur og litt over det så er det vel anbefalt at det er lurt med kald drikke. Jeg spurte en gang en sykepleiervenninne om jeg heller burde bruke kalde omslag enn varmeflaske da jeg hadde uvi og smerter og fikk ganske enkelt til svar - "Bruk det du selv synes lindrer mest".

Da jeg hadde kronisk halsbetennelse før jeg tok mandlene, fikk jeg beskjed fra legen om å holde meg unna varm drikke.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 01-02-14, 18:14   #22229
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg trodde det var motsatt? At varme drikker var anbefalt? Jeg foretrekker kalde drikker, så det hadde passet meg helt fint hvis jeg bør drikke kaldt.

Jeg kan svelge tilnærmet normalt nå, så jeg har blitt mye bedre allerede. Hostesaften hjalp litt likevel, måtte bare gi det litt mer tid. Det var som om den la seg som en hinne over halsen der det var sårt.

Jeg vil anbefale deg kald drikke. For meg så fungerer Voltarol (forsåvidt det eneste som funker av medisin).

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 02-02-14, 11:40   #22230
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Positive/negative erfaringer med SpecSavers? Er de flinke, eller er de like kjipe som billigkjeden som en gang påførte meg progressive briller jeg på ingen måte trengte?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 02-02-14, 11:45   #22231
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

er på mitt andre brillepar hos specsavers, har ingenting å utsette på det. på de siste paret valgte jeg å bare ta en brille isteden for to, og det gikk helt fint.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 02-02-14, 11:54   #22232
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har bare erfaring med SpecSavers på linser, og der var de den gangen helt elendige. Fullstendig uinteresserte i å hjelpe meg til å finne linser som passet mine øyne, men bare prakket på meg det de hadde uten noen oppfølging. Endte opp med å gå i blinde i tre år til før jeg byttet til Sees optikk, som er absolutt fantastiske.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-02-14, 13:34   #22233
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har bare erfaring med SpecSavers på linser, og der var de den gangen helt elendige. Fullstendig uinteresserte i å hjelpe meg til å finne linser som passet mine øyne, men bare prakket på meg det de hadde uten noen oppfølging. Endte opp med å gå i blinde i tre år til før jeg byttet til Sees optikk, som er absolutt fantastiske.

Ja, det er Ses jeg bruker, og er glad i - men de har bytta til en trykkmåle-prosedyre som involverer dråper, og jeg takler ikke noe i øyet på den måten. (Det blir aldri linsebruker av meg, altså) Så jeg ønsker meg noen som fortsatt bruker sånn blåsepåøyet-dings, som er ille nok, men i alle fall håndterbart for ikketapåøyetmitt-angsten.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 02-02-14, 14:17   #22234
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har brukt Specsavers siden de åpnet her i byen, og er veldig fornøyd med dem. Aldri problemer av noe slag. Men det avhenger vel mye av personellet da, jeg gikk samme sted før de gikk inn i Specsavers kjeden og opplever samme gode service som alltid før...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 02-02-14, 15:14   #22235
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er også fornøyd med SpecSavers, og jeg bruker også bare til briller. De ved Stortinget er hvertfall hyggelige.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 02-02-14, 16:48   #22236
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ja, det er Ses jeg bruker, og er glad i - men de har bytta til en trykkmåle-prosedyre som involverer dråper, og jeg takler ikke noe i øyet på den måten. (Det blir aldri linsebruker av meg, altså) Så jeg ønsker meg noen som fortsatt bruker sånn blåsepåøyet-dings, som er ille nok, men i alle fall håndterbart for ikketapåøyetmitt-angsten.

Finnes en enda bedre trykkmåler uten både dråper og blåsing. Den kalles Icare. Det er et tonometer som ikke merkes i det hele tatt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-02-14, 16:59   #22237
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Positive/negative erfaringer med SpecSavers? Er de flinke, eller er de like kjipe som billigkjeden som en gang påførte meg progressive briller jeg på ingen måte trengte?

SpecSavers burde ha vært anmeldt for villedende reklame. "Kjøp en og få en på kjøpet". Man skal spørre mye og vite endel om egne øyne for å unngå DEN regninga pga skjeve hornhinner og nærsynhet....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-02-14, 17:41   #22238
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

eh, eneste jeg måtte betale for brille 2 var overflatebehandlinga... og jeg har skjeve hornhinner og såvidt nærsynt... jeg var langsynt for 6 år siden.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 02-02-14, 17:48   #22239
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

eh, eneste jeg måtte betale for brille 2 var overflatebehandlinga... og jeg har skjeve hornhinner og såvidt nærsynt... jeg var langsynt for 6 år siden.

Jeg ligger på -8,5 og -2,5 i skjeve hornhinner. Så optimistisk som jeg var grunnet reklamen troppet jeg opp på SpecSavers. Fikk tvert nei. Bare en brille med billigste innfatning kom på ca 6500 kr. Gikk da til en kjede kalt coptikk.no og fikk briller til ca 3500 kr inkl dyrere innfatning enn det specSavers kunne tilby, samt vissheten om bedre undersøkelse.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-02-14, 17:56   #22240
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hm, betalte 2300 kr for brilla mi jeg da, og da var det innfatninga som kostet. nå er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg leser brilleseddelen min fra 2011, men jeg tror det er -1.00 og -0.25. var tilbake i høst og da var det forandring, uten at jeg vet hvor mye.
spiller liten trille uansett, specsavers funker for meg hvertfall, og da gidder jeg ikke betale mer enn jeg må og allikevel få briller jeg trives med

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 02-02-14, 18:28   #22241
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er ikke spesielt interessert i to-for-en eller noe sånt, jeg da. Lurte bare på specsavers på grunn av det med trykkmålinga. Jeg er nærsynt og har skjeve hornhinner og ga vel seks tusen for nåværende briller, og det er helt i orden - jeg trenger bare en måte å sjekke trykket på som ikke får meg til å bite og slå, hehe. - Icare ser også for skummelt ut for meg, nå som jeg har googlet det. Takke meg til blåsemaskinen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 02-02-14, 20:39   #22242
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg er ikke spesielt interessert i to-for-en eller noe sånt, jeg da. Lurte bare på specsavers på grunn av det med trykkmålinga. Jeg er nærsynt og har skjeve hornhinner og ga vel seks tusen for nåværende briller, og det er helt i orden - jeg trenger bare en måte å sjekke trykket på som ikke får meg til å bite og slå, hehe. - Icare ser også for skummelt ut for meg, nå som jeg har googlet det. Takke meg til blåsemaskinen.

Jeg er fornøyd med brilleland og det er det flere rundt meg som er også. I Stavanger bruker de fortsatt blåsemaskinen.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 02-02-14, 20:45   #22243
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg er ikke spesielt interessert i to-for-en eller noe sånt, jeg da. Lurte bare på specsavers på grunn av det med trykkmålinga. Jeg er nærsynt og har skjeve hornhinner og ga vel seks tusen for nåværende briller, og det er helt i orden - jeg trenger bare en måte å sjekke trykket på som ikke får meg til å bite og slå, hehe. - Icare ser også for skummelt ut for meg, nå som jeg har googlet det. Takke meg til blåsemaskinen.

Blåsemaskina er værre enn Icare, tro meg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-02-14, 20:51   #22244
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

SpecSavers burde ha vært anmeldt for villedende reklame. "Kjøp en og få en på kjøpet". Man skal spørre mye og vite endel om egne øyne for å unngå DEN regninga pga skjeve hornhinner og nærsynhet....

Sånn er det jo med alle så lenge man trenger hornhinnejusteringer. Det er de som koster. Sist jeg skaffet briller fant jeg innfatning til noen få hundrelapper på 70% salg! men endte opp med en regning på over 5000 for glasslipinga. På brilleland. Og før det har jeg benyttet en veldig lokal optiker som ikke er i kjede, og det var akkurat samme der.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-02-14, 20:56   #22245
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn er det jo med alle så lenge man trenger hornhinnejusteringer. Det er de som koster. Sist jeg skaffet briller fant jeg innfatning til noen få hundrelapper på 70% salg! men endte opp med en regning på over 5000 for glasslipinga. På brilleland. Og før det har jeg benyttet en veldig lokal optiker som ikke er i kjede, og det var akkurat samme der.

Poenget var det at jeg fikk ikke en på kjøpet siden brillen i utgangspunktet ble så dyr! Tilbudet gjaldt ikke for øyne ala mine....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-02-14, 21:04   #22246
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Poenget var det at jeg fikk ikke en på kjøpet siden brillen i utgangspunktet ble så dyr! Tilbudet gjaldt ikke for øyne ala mine....

Jeg mener det står i infoen man får hos dem, at det er for ordinære briller og at evt spesielslip må betales for? Samme som når brilleland kjører aldersrabattene sine.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-02-14, 00:32   #22247
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Uføre pensjon regnes ut som alderspensjon. Den beregnes ut i fra det du har tjent så langt i livet, pensjonspoengene dine.
Så legger de til evnt tilleggspensjon og trekker deg 15% om du er gift eller registrert samboer.
Så får du særfradrag og lav skatt pga redusert skatteevne. Jeg har nå 10% skatt mot 27% tidligere.

Ung ufør har en noe høyere grunnpensjon, men er svært vanskelig å få, da du må bevise at du var svært syk og totalt ute av stand til å tjene noe som helst før fylte 26år.

Er du heldig, har du en elller annen forsikring enten privat eller gjennom jobben. Vi har blitt lurt av et forsikringsselskap og fikk desverre ikke slettet gjelden vår da jeg ble ufør, men jeg hadde en god ordning gjennom jobben og får nesten 9000,- ekstra i måneden, inkl barnetillegg, gjennom dem.

Ja, og så har de halvert studielånet mitt, så den kvartalsvise summen jeg skal betale er mye mindre enn før og det er nedbetalt om få år.

Tror jeg har fått med det meste nå. *trøtt i trynet av sykt barn midt på natten*

Tuuuusen takk Kitt!! Setter veldig pris på svar!!! !

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 03-02-14, 07:34   #22248
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg mener det står i infoen man får hos dem, at det er for ordinære briller og at evt spesielslip må betales for? Samme som når brilleland kjører aldersrabattene sine.

De sier det ikke i radioreklamen ei heller ikke alltid i avisreklamene. Jeg visste jo at det ikke gjaldt mine briller nettopp grunnet styrken, men jeg ble den gangen så provosert av manglende opplysninger at jeg "måtte" bare oppsøke dem.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-02-14, 12:13   #22249
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det vanlig at 2. klassinger er hjemme alene etter skolen fra ca 13-17? Min datter skal være med ei venninne hjem i dag. Så slo det meg pluttselig at hun jenta pleier å være alene hjemme. Jeg blir urolig. Men vil ikke formidle dette til barnets mamma. Hvordan løser jeg dette?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 03-02-14, 12:18   #22250
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det vanlig at 2. klassinger er hjemme alene etter skolen fra ca 13-17? Min datter skal være med ei venninne hjem i dag. Så slo det meg pluttselig at hun jenta pleier å være alene hjemme. Jeg blir urolig. Men vil ikke formidle dette til barnets mamma. Hvordan løser jeg dette?

Dersom venninnen er vant til å være alene hjemme disse timene, er hun også godt kjent med hva hun for lov til og ikke. Tror vel ikke det er helt vanlig at såpass små barn er alene så lenge, men hun har vel vært det hele skoleåret allerede.
Hva er du urolig for sånn helt konkret?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no