Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 18:11   #1
Greuz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 6
Greuz er på en erverdig vei

Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Hei, jeg har en historie med langvarig bruk av amfetamin og hasj. For over 1 år siden sluttet jeg da min kjære ble gravid, og har klart og holde meg clean og har blitt kvitt suget etter stoff. Men da jeg sluttet erstattet jeg suget etter stoff med mat. gikk opp 28 kg, hadde en veldig dårlig kost. Hadde noe i munnen hele tiden. Nå har jeg mindre sug for mat og klarer og spise litt mere sunt. Hadde vært herlig med en lav karbo diett hvis noen har? Men saken er det, når jeg spiser sunt, blir jeg super aggressiv også når jeg drikker alkohol. Jeg blir lett irritert av ingenting, og jeg vet selv at det er ingenting og bli irritert av. Fikk høre av noen at det kan ha med blodsukker og gjøre, så jeg testet det, fastet fra 10 om kvelden og tok prøve 11 på formiddagen. Fikk 6.4 på testen og det sa hun på lege labben var for høyt og jeg fikk en time til lege. Men dette er 1 uke til, og siden jeg er sjømann så vet jeg ikke om jeg kan gå til den time. Jeg tror når jeg spiser sunt blir jeg mer aggressiv og sliter med konsentrasjon, begge tilfellene er veldig ille. Men er ikke sikker på om det er når jeg spiser usunt eller når jeg spiser sunt at dette skjer med konsentrasjon og aggresjon. Min kone og mitt barn er dratt til svigerforeldrene nå siden jeg er så aggressiv, jeg har til og med skadet min kone. Og det er noe jeg aldri ville ha gjort, hater slike folk som gjør sånt og håper noen har noen svar for hva jeg kan gjøre for og bli kvitt dette. Jeg ble også veldig aggressiv når jeg sluttet på stoff, men dette gikk over etter noen måneder, så jeg tror ikke det har noe med dette å gjøre. Men det kom tilbake på en måte. Er vanskelig og forklare for hukommelsen er ikke den beste for og være ærlig. Håper dette er rett forum for disse spørsmålene. Er det noen fler ting jeg må svare på for og få hjelp så svarer jeg gjerne. Vær så snill noen, hjelp meg og få min familie tilbake! Takk

Greuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen, men prøver og lære nå Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 18:11   #2
Greuz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 6
Greuz er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggresiv!

Og jeg glemte og si at jeg gjerne vil gå ned i vekt og

Greuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen, men prøver og lære nå Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 18:15   #3
Greuz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 6
Greuz er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggresiv!

Er 1.80 høg, og veide 95 kg, før veide jeg 68 kg men det skjønner jeg og at det er for lavt, så ikke ut da. har jo fått muskler tilbake etter jeg sluttet på stoff men altfor fett på kroppen. nå ligger jeg mellom 89-90 kg for jeg klarte og slanke meg noen kg men dere vet situasjonen. håper dette og hjalp

Greuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen, men prøver og lære nå Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 18:39   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggresiv!

Hei, og velkommen hit... :-)

Først og fremst må jeg bare spørre; hva mener du når du sier sunt? Du sier at du blir aggressiv når du spiser sunt...hva slags mat, nokså nøyaktig, er det du spiser da?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 19:21   #5
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggresiv!

Ang. vekttap kan vi hjelpe deg, men du må lese deg opp selv litt, og vet ikke hva slags diett vil fungere med liv som sjømann. Hvor mye av maten kan du bestemme selv?

Ang. aggressiviteten tror jeg ikke noen diett kan hjelpe deg. Har du forsøkt terapi? Er du villig til å forsøke?

Jeg hadde en eks som deg, og tro meg, for å få familien din tilbake må du gjøre ditt YTTERSTE for å gå det til- eksen min fikset ikke det, og fikk aldri meg tilbake.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 19:41   #6
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Bare for å spør deg, har du ADHD eller blitt utredet for det noen gang. Mange som har "selvmedisinert" seg på div stoffer. Å nå når du ikke kan bruke mat som medisin så kan det utløse en del aggresivitet. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men ta kontakt med lege å få litt hjelp.

Ellers ønsker jeg deg lykke til, å du må nok være forberedt på en liten kamp.

Har selv en jente på 19 med ADHD, å vis hun glemme å ta medisin en dag, så kan det gå mange dager før hu er på "normalen" igjen.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:59   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Dersom du følger statens anbefalinger for sunn kost får du svingende blodsukker, humørsvingninger osv. Ved å stabilisere blodsukker opplever flere av oss at vi får bedre humør, bedret impulskontroll, tar mer veloverveide valg osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:04   #8
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggresiv!

Har du vurdert å kutte gluten/melk? En del kan få en slags "rus" av det fordi protein strukturen i melk er veldig lik det man finne i andre opiode stoffer slik som morfin.. Merker ikke noe særlig når man hele tiden er "påvirket" av det, det er først når man kutter at man merker endringen.
Veldig vanlgi for personer som har litt adhd trekk.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:31   #9
Greuz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 6
Greuz er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Hmm, tror ikke jeg har adhd, men kan være, har vært oss psykolog etter stoff bruket men de utredet meg aldri. Men de skal vell det nå, det jeg mener med sunt er at jeg har sluttet og drikke cola, spiser par skiver til frokost og en god middag, bahli og slikt med kyllingfile osv. spiser meg ikke overmett slik som før at jeg nesten spyr og ikke klarer og bevege meg. Og jeg spiser en helt vanlig kvelds. det er 10 ganger mer sunt enn hvordan jeg levde for og si det slik. Takk for hjelpen alle

Greuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen, men prøver og lære nå Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:35   #10
Greuz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 6
Greuz er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Og forresten Ethereal, Jeg kan vell spise hva jeg orker og ta med på havet. der går d kun i noen få skiver for dagen, eller noen ganger når jeg slanker meg så spiser jeg 4 bananer i løpet av dagen, det er på havet jeg har klart og kvitte meg med 5-6 kg. er på en slik båt som jeg kjører hjemmefra 3 om morgenen og er hjemme på kvelden, kun dagsturer Og jeg har lovet meg selv og gjøre alt jeg kan for og få dette til Jeg har selv vokst opp med skilte foreldre og det er trist..

Greuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen, men prøver og lære nå Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:37   #11
Greuz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 6
Greuz er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Og beklager så mange poster istede for 1, men jeg tror at hvis man har adhd så merkes det når man er yngre og ikke når man er 22 år gammel for og være ærlig.

Greuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen, men prøver og lære nå Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:42   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Her er stedet du bør begynne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:46   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Jeg tror heller ikke at kostholdet er løsningen på dette problemet. Lavkarbo er fint for mye og ja, det kan stabilisere litt, men det gjør ikke at aggressivitet forsvinner som dugg for solen altså.. Det skader ikke å skjerpe kosten, så gå for det. Men noe vidundermiddel er det ikke. Her må det nok psykolog til.. Tviler sterkt på at du, hvis du forteller legen din ALT, ikke får henvisning til psykolog..

Det er ganske normalt å ha forstyrrelser i den indre kjemien, når man har brukt stoff i flere år. Dette må utredes og behandles skikkelig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:48   #14
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Greuz, her.

Og beklager så mange poster istede for 1, men jeg tror at hvis man har adhd så merkes det når man er yngre og ikke når man er 22 år gammel for og være ærlig.

I en ideell verden er det slik, men det er en god del som får diagnosen i voksen alder. Var du aggressiv før misbruket? Jeg ville kontaktet ATV (Alternativ til vold).

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:48   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

men det gjør ikke at aggressivitet forsvinner som dugg for solen altså..

Det gjør det for meg. Fordi det fjerner hjernetåka og gjør en i stand til å tenke før en handler.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:52   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det gjør det for meg. Fordi det fjerner hjernetåka og gjør en i stand til å tenke før en handler.


Ja, det er fint for deg. Lavkarbo har jo helt sinnsykt gode effekter på deg, men her ligger det et langvarig stoffmisbruk i historien.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 23:10   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Greuz, her.

Og beklager så mange poster istede for 1, men jeg tror at hvis man har adhd så merkes det når man er yngre og ikke når man er 22 år gammel for og være ærlig.

Mange får ikke diagnosen før de som godt voksne sitter i fengsel for stoff og vold!

Ellers er det som Nellie sier, heller ikke uvanlig med slike problemer etter år med stoffmisbruk!
Et kosthold som holder blodsukkeret så stabilt osm mulig, vil kunne hjelpe deg noe, men det må nok utredning og mer hjelp til for å komme helt i mål!
Du får det til, om du virkelig vil og er villig til å jobbe for saken!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 23:26   #18
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Gratulere som rusfri og lykke til på veien videre!
Godt at du tar tak i dette og vil gjøre en forandring til det bedre for deg og familien din!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 10:17   #19
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Lettere å slutte med amfetamin enn med konstruert søppelmat av melk, mel, sukker og planteolje? Ikke overrasket...

Har bare erfaring som pårørende.

Du er avhengig av dopaminen som hjernen din lager når du spiser junk. Den blir hyperstimulert av sammensetningen i det du trigger på, f.eks. gjærbakst/brød. For å slutte med det må du lage en liste over det du er skikkelig sugen på og så kutte ut dette tvert. Spis naturlig mat som ikke overstimulerer hjernen. Regn med de villeste abstinensene du kan tenke deg.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 10:48   #20
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Hjelp meg, høg vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Greuz, her.

Og beklager så mange poster istede for 1, men jeg tror at hvis man har adhd så merkes det når man er yngre og ikke når man er 22 år gammel for og være ærlig.

Har mange jeg kjenner som har fått diagnose etter fylt 30. Men som nevnt tidligere få proff hjelp. Å vær forberet på at ting kan ta tid.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 14:52   #21
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Hehe.. Pradokset er vel at hvis du får ADHD diagnosen så setter de deg tilbake på amfetamin

Det tar en stund før følelseslivet faller på plass etter et langvarig misbruk. Det forutsetter også at du er 100% fri for andre kjemikalier som alkohol, tabletter osv. For å lette denne prosessen kan det være lurt å søke støtte i f.eks NA, AA, osv. Der møter du folk som kjenner problemet ut og inn fordi de selv har vært der alle mann..

Lavkarbokost er et smart valg uansett, men det betyr nok ikke så mye for de problemene du beskriver over..

Obs.. Vær litt forsiktig med psykologer/psykiatere. Mye rart der ute

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 15:14   #22
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Jeg tror også du må sette i verk mange tiltak. Selv har lavkarbo kosthold virket stabiliserende på humøret. Jeg har ikke vært aggressiv, men deprimert, lett å irritere og nok også lettere sint. Lavkarbo har ikke vært eneste løsningen for meg, men funket bedre enn medisiener (har prøvd en del).

Det med gluten og melk er også verd å prøve. For meg kom motivasjonen til kostholdsendring med en debatt på litteraturhuset i regi av erfaringskompetanse el.l. Skal se etter linker. Her var det en bruker som anbefalte denne dietten, alternativt en lav GI diett. Han hadde selv slitt veldig og fått god hjelp, men jeg skal ikke si helt hvordan han sleit.

http://www.erfaringskompetanse.no/

http://www.erfaringskompetanse.no/ny...er-og-kosthold

http://www.erfaringskompetanse.no/kr...ller-eller-mat

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 16:48   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Jeg er helt uenig i det dere sier at man trenger en eller annen kvakksalver som skylder på en dårlig oppvekst for å fikse dette!
Jeg blir ekstremt agressiv i perioder med feil kosthold, og på feil tid og sted kunne jeg sannsynligvis begått drap fordi jeg blacker ut og vet ikke selv hva som skjer. Med et stabilt blodsukker og nok fett i kosten (bedrer hjernereseptorene) er problemet helt borte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 16:55   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er helt uenig i det dere sier at man trenger en eller annen kvakksalver som skylder på en dårlig oppvekst for å fikse dette!
Jeg blir ekstremt agressiv i perioder med feil kosthold, og på feil tid og sted kunne jeg sannsynligvis begått drap fordi jeg blacker ut og vet ikke selv hva som skjer. Med et stabilt blodsukker og nok fett i kosten (bedrer hjernereseptorene) er problemet helt borte.

Jeg lever tett sammen med en som har ettervirkninger etter 10 år med tungt misbruk av hovedsakelig amfetamin og hasj. Det har ikke noe med dårlig oppvekst å gjøre, men at det oppstår kjemiske ubalanser i hjernen etter mange år med et slikt misbruk. Dette må det som regel medisinering til for å få rettet opp i. Det og psykologhjelp.

Kosthold kan sikkert hjelpe til en viss grad, men det er hårreisende å påstå at dette blir bedre, bare man går over på lavkarbo! Det er som å si til deg at du bare skal ta og spise litt mindre og trene litt mer, så blir du tynn.

__________________

Sist redigert av nellie : 29-02-12 kl 18:08.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:23   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er helt uenig i det dere sier at man trenger en eller annen kvakksalver som skylder på en dårlig oppvekst for å fikse dette!
Jeg blir ekstremt agressiv i perioder med feil kosthold, og på feil tid og sted kunne jeg sannsynligvis begått drap fordi jeg blacker ut og vet ikke selv hva som skjer. Med et stabilt blodsukker og nok fett i kosten (bedrer hjernereseptorene) er problemet helt borte.

Nei, vettu hva! Dette er så ufint sagt at jeg ikke har ord. Hvordan i alle dager har du nerver til å trekke inn kvakksalver-begrepet? Dette er jo uten tvil et område du verken har befatning eller erfaring med. Jeg synes det er en stor fornærmelse overfor de av oss som har hatt uvurderlig hjelp fra psykiatrien i en eller annen form. Ja, faktisk noen av oss som har reddet livet takket være det.
Klart. Kosthold hjelper, det retter opp i mye og kan gjøre underverker for dagsform, mestringsfølelse og balanse i hormoner, hvilket er et godt utgangspunkt. Du vet ingenting om hva som utløste amfetaminbruken til trådstarter, eller hva som gjorde at han fortsatte, å påstå uten det minste belegg at kostholdet fikser alt er i beste fall hårreisende!
Ja, da skulle jeg vel ha vært angstfri, da. Alt hadde vært helt koscher, ettersom jeg spiser, og har gjort det i grunn i mange år, så prikkfritt lavkarbokosthold som man får det. Ingen skumle proteiner eller stygge søtnignsstoffer som kan forringe det en gang. Men selv om jeg har det mye bedre, så fikser faktisk ikke lavkarbo alt. Hallo! Når noen kommer med sånne påstander, så lurer jeg på om ikke fanatikerstempelet enkelte av våre motstandere kommer med tidvis er berettiget.

Og beklager til trådstarter for at jeg sporer litt av, men dette syntes jeg var så provoserende at jeg ikke kunne la det stå sånn.
Jeg støtter din idé om å legge om kostholdet, jeg tror du vil legge et godt grunnlag der, men jeg støtter også fullt ut å få noe skikkelig hjelp! Det høres helt uutholdelig ut å ha det som du har det, og å ha kommet i den situasjonen der. Jeg sliter selv mye med sinne, og vet at det er en uvurderlig ventil å få sette ord på det overfor noen som har teknikken og kunnskapen til å få det kanalisert på en bedre måte enn å gå inn i blindt raseri.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går opp i vekt, HJELP! victorious LCHF 17 25-01-12 13:42
Hjelp meg å gå ned i vekt! littstor Generell diskusjon 8 13-02-11 13:40
Er det normalt å bli aggressiv og ukonsentrert etter fire timer siden forrige måltid? ada-emilie Stoffskifte / hormonproblemer 40 30-12-10 08:56
Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ... Pombagirl Ketolysekuren 13 18-01-10 16:21
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 18:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no