Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-12, 18:32   #1
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill
Thumbs up

En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

Denne lærte jeg på en yoga dvd jeg fant.

  • Ligg på ryggen med bena strake
  • Bruk et belte under den ene foten, hold det helt strakt opp i luften, og bruk beltet til og dra mot deg. Pust godt og se om du klarer og strekke lenger
  • Fortsett med benet rakt opp. Hold i beltet med en hånd, og legg motsatte arm ned langs siden. Dra benet ut mot siden (slik at det strekker på innsiden av lår), så langt ned mot gulvet du klarer. Fortsatt rett ben.
  • Neste tar du benet rett opp igjen, og litt på skrå innover. Så drar du det mot deg igjen i denne skrå posisjonen. (kjenne strekken mer på utside og rompe)
Når du har holdt de så lenge du ønsker, legg benet ned igjen og kjenn på forskjellen på de to bena.

Så er det neste ben sin tur.

Håper dette var forståelig, den er absolutt verdt og prøve. Man kjenner virkelig at sirkulasjonen setter igang.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:08   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

Så flott, skal prøve!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:07   #3
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

Akkurat gjort det selv nå etter trening - skikkelig dig!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:40   #4
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

[quote=Victory;1284581]

  • Fortsett med benet rakt opp. Hold i beltet med en hånd, og legg motsatte arm ned langs siden. Dra benet ut mot siden (slik at det strekker på innsiden av lår), så langt ned mot gulvet du klarer. Fortsatt rett ben.
Dette er sikkert genialt for leggkramper! Men denne skjønner jeg ikke helt? Liggende på ryggen, dra ned mot gulvet?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:44   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

[quote=Tarato;1284705]

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

  • Fortsett med benet rakt opp. Hold i beltet med en hånd, og legg motsatte arm ned langs siden. Dra benet ut mot siden (slik at det strekker på innsiden av lår), så langt ned mot gulvet du klarer. Fortsatt rett ben.
Dette er sikkert genialt for leggkramper! Men denne skjønner jeg ikke helt? Liggende på ryggen, dra ned mot gulvet?

Ja, du har det ene fortsatt strakt ut på gulvet. Med armen på samme side ned på siden av benet.

Det andre benet er fortsatt strakt i været, så tar du tak i begge endene på beltet med den andre armen og drar ut mot høyre om det er høyre benet som er opp. Da blir bena som en L på en måte.
Foten blir liggende rett ut fra omtrent puppen. Så langt du klarer med strakt ben.

Skjønner?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:48   #6
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

Ah...! Da skjønner jeg. Strekkings skal bli!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:49   #7
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: En herlig strekkeøvelse for bena. Yogainspirert

Suvvverent!!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herlig! Dååris LCHF 4 24-08-11 23:20
Smerte/kløe fra korsrygg nedover i bena ... nita58 Ketolysekuren 14 16-11-10 07:48
Ang. smerter i bena/korsrygg majalille Spørsmål og svar 17 22-10-10 23:22
Kramper i bena!! Liidama Spørsmål og svar 4 28-08-08 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no