Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan få sprø pizzabunn

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-09, 15:54   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Hvordan få sprø pizzabunn

Jeg laget en pizzabunn av to egg, litt salt, en spiseskje fløte, bittelitt sukrin en spiseskje olje, en spiseskje kremost med urter, en kopp ost, en halv t-skje bakepulver, to spiseskjeer kruskali og en stor spiseskje sammalt rugmel, litt oregano og litt paprikapulver.

Jeg stekte den i gud vet hvor lenge egentlig på 200 grader. Tok den ut når jeg så den var blitt gylden i kantene og hadde på fyll og stekte videre.

Bevares, pizzabunnen gikk an å spise, jeg har laget mye, mye verre mat før, hehe, men jeg kunne gjerne sett at den ble litt sprøere enn den ble. Og at det kanskje var litt mer smak i den, og litt mindre karber enn det som er i rugmelet (nei, jeg bruker IKKE soyamel for da smaker bakverk som sagflis!).

Bør jeg kanskje bre den større ut over platen for å få den sprøere? Jeg torte ikke gjøre det fordi den var ganske flytende når jeg la den på plata og jeg trodde ikke den kom til å heve noe særlig, men det gjorde den. Evt steke den lengre enn jeg gjorde (jeg vil anslå ett kvarter +- i ovnen)?

Jeg kommer definitivt til å lage denne flere ganger, det er faktisk noe av det første lavkarbo jeg har laget utenom sjokolademuffins, som jeg ikke syns smakte helt forferdelig, eller smakte egg, omelett eller cottage cheese/kesam.

Den ble ikke så stor i diameter, men jeg fikk 4 måltider av pizzaen, så det er helt greit. Da beregner jeg i tillegg da en salat for å få det til å være ett måltid istede for bare mellommat.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:00   #2
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få sprø pizzabunn

jeg steker først 240grader, så 190. selvfølgelig ikke lenge.

men.. jeg har buljong i deigen... jeg har bilder på bloggen. det ble en sprø bunn.

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza med sprø bunn! Imse Middag 174 30-06-13 15:57
Svinestek m sprø svor og fløtesaus Nannah Middag 2 27-10-09 16:38
Sprø spor på ribbe KaizaMaria Spørsmål og svar 4 28-12-07 00:36
Holdt på å bli sprø!!! Skorpia Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 06-03-05 10:11
Sprø tarteletter med kardemommekrem og jordbær Marianne Kake/dessert og snacks 0 21-10-04 16:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no