Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Starter på en frisk med SB

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-07, 14:09   #1
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Starter på en frisk med SB

hei alle..

Etter at have rodet lidt rundt det sidste års tid, er jeg nu kommet frem til jeg vil prøve at starte på sb igjen.
For ca et års tid siden tabte jeg 5 kg med sb, som jeg holdte pænt det næste halve år. Deretter prøvede jeg lidt forskelligt, og endte op med ketolyse som desverre gjorde at jeg tog de 5 kg på igjen, det var åbenbart ikke kuren for meg, og kunne ikke styre det med alt det fedt og mit liv som sanger med konserter og tour osv..
Valgte faktisk ketolyse fordi jeg syntes det er svært å få fat i fedtfattige varer i det vanlige supermarked her i norge.

Mit spørgsmål er så??

Hvor meget fedt må der højst være i hakket kjøttdeig og hvor kjøper man det??

Og hvor kjøper man mager ost?

Må man spise tomat pure i fase 1? og mandler, nøtter og valnøtter og hvor mange av dem?
Disse ting kan jeg hverken finne svar på i boken på nettet eller andre steder

Håper nogle kan hjeple meg

og hvor mange er på sb for tiden?

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 09:13   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Starter på en frisk med SB

Jeg startet på SB i dag. Har tidligere prøvd Atkins og Grete Roede uten særlige resultater, så nå skal jeg prøve SB og se om det fungerer.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 23:01   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Starter på en frisk med SB

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Jeg startet på SB i dag. Har tidligere prøvd Atkins og Grete Roede uten særlige resultater, så nå skal jeg prøve SB og se om det fungerer.

Hvor lenge prøvde du Atkins? Husk at SB er mere karbo og mindre fett så da må du passe på porsjonene bedre enn på Atkins. Du blir helt enkelt ikke skikkelig mett på SB.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 01:47   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Starter på en frisk med SB

Holdt vel på med Atkins et par-tre måneder, og gikk kun ned 3 kilo eller deromkring.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 10:57   #5
lied74
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 2
lied74 er på en erverdig vei

Sv: Starter på en frisk med SB

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Hvor lenge prøvde du Atkins? Husk at SB er mere karbo og mindre fett så da må du passe på porsjonene bedre enn på Atkins. Du blir helt enkelt ikke skikkelig mett på SB.

Heisann!
Jeg er også helt ny, har vært gjennom fase I nå, og driver en mild overgang til Fase II....
Men, jeg må jo si at jeg ikke skjønte det du skrev om at man må passe på porsjonene? -det står i boken at du skal ikke tenke så mye på porsjoneringen, du skal spise deg mett, men på de riktige tingene??
Syns ikke det har vært noe problem, bortsett fra at jeg syns det har vært litt mye egg.... (klokken 6 om morgenen smaker ikke kokt egg/omelett osv. noe særlig heftig

lied74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 12:38   #6
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Starter på en frisk med SB

Det er jo klart at for noen passer det bedre for enn andre bl.a. for de som liker lite fett og mer karbo. Men uansett så går man ikke like fort ned på SB som Atkins grunnet at man må spise litt mer for å bli mett grunnet mindre fett og mer karbo i forhold. Jeg trivdes ihvertfall ikke på SB (det er lenge siden nå, blir jo klokere med årene ). Fikk nok etter 2 uker. Ble ikke skikkelig mett og gikk ned lite.
SB er en ganske rar diett. Margarin er lov og mye light produkter er lov. Og han som skrev SB boken sa at han hadde lest mye om Atkins og mente at denne dietten var helsefarlig, derfor ville han skrive en bok om sin egen diett som tok utgangspunkt i Atkins men som gjorde den sunnere ved å senke fettet og øke karbene og gjør margarin og light produkter lovlig. Bare tull såklart.


sitat:
Viclin - Holdt vel på med Atkins et par-tre måneder, og gikk kun ned 3 kilo eller deromkring.


Da gjorde du noe eller flere ting feil. Da har du ikke fulgt dietten som det står i boken.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 13-06-07 kl 12:44.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 13:53   #7
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Starter på en frisk med SB

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.



sitat:
Viclin - Holdt vel på med Atkins et par-tre måneder, og gikk kun ned 3 kilo eller deromkring.


Da gjorde du noe eller flere ting feil. Da har du ikke fulgt dietten som det står i boken.

Jeg fulgte boken til punkt og prikke. Gikk på dietten sammen med en venninne av meg og mannen hennes. Hun gikk ned like lite som meg, men har som meg også prøvd utallige ting uten å gå nevneverdig ned. Mannen hennes raste ned 10 kg i full fart, og sto stille etter det. Han sluttet og gikk heller ikke opp igjen.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Oppskrifter med laks elco Middag 5 18-03-06 02:28
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no