Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

my-lowcarbdiet?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-05, 11:57   #1
mikkelrev
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 44
Innlegg: 5
mikkelrev er på en erverdig vei

my-lowcarbdiet?

Hei!

Noen som har prøvd denne dietten? Kom over den på et amerikansk forum og slanking, det var flere brukere som hadde gode erfaringer med 6 ukers dietten. Ser at den også er på norsk. Har bare ikke sett noen annonsering om den. Tenkte selv å prøve meg på Atkins dietten, men my-lowcarbdiet er ikke så ekstrem virker det som, heller ikke mettet fett - i tillegg til at man kan spise grønnsaker.

Håper på tilbakemelding!

Må ned i vekt til jeg skal på ferie om 2 mnd!!

mikkelrev er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 12:38   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Velkommen til oss, mikkelrev! Kanskje du kan gi oss en link til en side som beskriver dietten?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 12:41   #3
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

og velkommen hit

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 13:09   #4
mikkelrev
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 44
Innlegg: 5
mikkelrev er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Velkommen til oss, mikkelrev! Kanskje du kan gi oss en link til en side som beskriver dietten?

ja beklager linken er www.my-lowcarbdiet.com, og atkins.com

mikkelrev er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 17:24   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hei mikkelrev og velkommen!

Det er noen her inne som har prøvd denne dietten med gode resultater! Vi får se om de dukker opp og gir deg noen gode råd...

Ville også bare si at man kan spise grønnsaker på Atkins også - eller man SKAL !

Ellers er South Beach også noe for deg dersom du ønsker å unngå det mettede fettet.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 18:17   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hei og velkommen! er nysgjerrig! nå må jeg inn å titte på nettsiden

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 18:23   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du kan fint unngå mettet fett på Atkins også Og du SKAL spise grønnsaker på Atkins! Mer enn de fleste klarer

Velkommen til oss!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 19:18   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nå er jeg den tredje som sier det, men allikevel:

man SKAL spise grønnsaker på Atkins!

(en kostholdsfilosofi uten grønnsaker er galskap etter min mening...)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 17:57   #9
mikkelrev
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 44
Innlegg: 5
mikkelrev er på en erverdig vei

Ok, Atkins eller ikke Atkins, prøver my-lowcardiet, begger er jo en lavkarbohydrat diett, men sistnevnte er ikke så ekstrem som Atkinsopplegget. Nettopp fått tilgang til min egen 6 ukers diett. Har fått et matprogram som skal være tilpasset meg selv. Det anbefales at man trener styrketrening under dietten står det, men jeg kommer bare til å følge kardio opplegget 3 dager i uken. Ser at jeg i første uken spiser rundt 120 gram karbohydrater, 230 gram protein og 75 gram fett rundt 2100 kcal om dagen. Karbohydratene senkes fra uke til uke.

mikkelrev er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 23:31   #10
mikkelrev
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 44
Innlegg: 5
mikkelrev er på en erverdig vei

slankere

Vekta har nå begynt å gå nedover etter snart 2 uker på my-lowcarbdietten. Jeg har til nå gått ned 4 kg. Synes selv at jeg virker strammere. Spiser mye kylling, cottage cheese, proteinpulver, nøtter og oljer. Blir litt grønnsaker også. Litt uvant å måle mengden mat -men så lenge jeg blir slankere så overlever jeg. Ser fram til spisedagen på lørdag, det er belønningen min for å holde dietten.

mikkelrev er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 23:38   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Dette høres jo kjempeflott ut!

Har du lyst til å dele mer? Hva du spiser og hvordan du trapper ned og sånn?

*veldig interressert*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 13:00   #12
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Så bra å høre at det funker!

Skriv gjerne mer - spennende å følge med deg!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 12:06   #13
mikkelrev
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 44
Innlegg: 5
mikkelrev er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lise

Dette høres jo kjempeflott ut!

Har du lyst til å dele mer? Hva du spiser og hvordan du trapper ned og sånn?

*veldig interressert*

Maten jeg spiser består av veldig mye proteiner, og ikke så mye karbohydrater. Valgte maten selv - et begrenset utvalg av bra matkilder. Blir også endel olje og nøtter om dagen. Dette skal jeg bare følge i ca 4 uker til så at maten er litt uvant går bra. Jeg spiser hva jeg vil på lørdager. Maten står oppgitt i gram og enkelte i dl mål.

Trapper ned karbohydratene fra uke til uke. Matmengden og karbohydratene senkes fra uke til uke. Jeg ser at på slutten så er jeg på litt under 100 gram karbohydrater i uka. Så dette er ikke så veldig ekstremt. Men kaloriene senkes litt etter litt til hver uke.

Ellers så går jeg i raskgange 3 ganger i uka før frokost som det står.

mikkelrev er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 25-03-05, 14:05   #14
jenna77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 46
Innlegg: 1
jenna77 er på en erverdig vei

Jeg og en venninne følger my-lowcarbdietten. Vi følger begge 10 ukersdietten samtidig som vi trener styrketrening. Dette har vi gjort i 2 uker nå. Vekten min har gått ned med nesten 2 kg, og min venninne ligger på 1,7 kg vekttap. Nå de første ukene spiser vi mellom 200 gram karbohydrater på treningsdager og 100 gram på ikke treningsdager. Dette reduseres de neste ukene.


Litt om ditten vi følger i korte trekk:
- 10 uker (denne er mer ekstram enn de andre diettene)
- Vi har valgt oss egne matvarer - dette blir så regnet ut tilpasset hver enkelt hvor mye vi må spise for å oppnå vekttap
- karbohydratene reduseres hver andre uke. Langsomme karbohydrater.
- De to siste ukene består av nesten 0 gram karbohydater
- Mye protein og bra fettsyrer (fra olje og nøtter)
- Vi spiser 5 måliter pr. dag
- Karbohydrater spises bare til frokost, og rett etter styrketrening
- De andre målitdene består bare av protein og fett. Til disse målitidene kan vi spise en porsjon grønnsaker eller salat ekstra.

Så langt har vi klart oss bra begge to. Vi følger dietten til punkt og prikke - og det gjenstår nå 8 uker. Anbefaler dietten til andre som vil raskt ned i vekt, og som klarer å følge et opplegg som sier hvor mye man må spise til hvert måltid. Vi tror at nøkkelen til å bli strammere ligger i å spise bra og ren mat samtidig som vi trener.

-Jenna

jenna77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no