Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Blodsukkermåling, ikke fastende?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-10, 01:15   #1
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Blodsukkermåling, ikke fastende?

Faren min har diabetes2, og i dag målte jeg blodsukkeret mitt bare av ren nysgjerrighet med måleren hans. Dette var rundt halv 11 på morgenen, ca 1-1 1/2 time siden jeg spiste frokost (egg, bacon og stekt tomat). Verdien jeg fikk var 5,6.

Vet noen om dette er en bra verdi mtp at jeg ikke målte det fastende?

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 01:24   #2
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

så vidt jeg veit er det bra

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 01:25   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Perfekt blodsukker! .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 01:29   #4
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Yay

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 11:04   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Jeg bestilte meg en slik bloduskkermåler gratis fra en nettside her om dagen. Hvis det er flere som har lyst på kan dere gå inn her:

http://www.gjerrigknark.com/visit.php?id=18915

PS! Jeg aner ikke om man faktisk får den, om den er gratis eller om man på noen måte tegner ett abb el.l. Jeg har bare prøvd å bestilt derfra.

Leste litt på sidene der den blir bestilt fra også, så kan se ut som denne er gratis uten forpliktelser, men som sagt, jeg aner ikke

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:00   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Jeg bestilte meg en slik bloduskkermåler gratis fra en nettside her om dagen. Hvis det er flere som har lyst på kan dere gå inn her:

http://www.gjerrigknark.com/visit.php?id=18915

PS! Jeg aner ikke om man faktisk får den, om den er gratis eller om man på noen måte tegner ett abb el.l. Jeg har bare prøvd å bestilt derfra.

Leste litt på sidene der den blir bestilt fra også, så kan se ut som denne er gratis uten forpliktelser, men som sagt, jeg aner ikke

Marius

Den er gratis, du får den, ingen forpliktelser. Men det følger bare med ti teststrips, og de koster usaklig mye på apoteket med mindre du har diabetes og rett på resept.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:13   #7
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den er gratis, du får den, ingen forpliktelser. Men det følger bare med ti teststrips, og de koster usaklig mye på apoteket med mindre du har diabetes og rett på resept.

Er det noen av disse som passer tror du?

http://www.e-apoteket.no/butikkla.ph...v%20blodsukker

Så forresten at den måleren jeg får gratis bare koster 49,- her også da. Trodde slik var mye dyrere jeg men hehe

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:52   #8
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Det er nok ikke måleren som er dyr, men stripsene du skal bruke.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 18:19   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Er det noen av disse som passer tror du?

http://www.e-apoteket.no/butikkla.php?bid=eapoteket&kategori=Diabetes&under kat=Utstyr%20til%20måling%20av%20blodsukker

Så forresten at den måleren jeg får gratis bare koster 49,- her også da. Trodde slik var mye dyrere jeg men hehe

Marius

Ettersom måleren heter Abbot, så regner jeg med at det er Abbot-strimler som passer . De var jo faktisk ikke så dyre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 19:15   #10
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Normalt bør ikke blodsukkeret 2 timer etter et måltid overstige 7 mmol/l (altså finfine verdier du har halvannen time etter mat). Normalt fastende blodsukker ligger på rundt 3,8-5,8

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 19:33   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ettersom måleren heter Abbot, så regner jeg med at det er Abbot-strimler som passer . De var jo faktisk ikke så dyre.

Sorry, jeg så feil, det er jo lansettene (de du stikker med) som jeg trodde var strimler, og dermed billige. 50 for 300 spenn er temmelig dyrt.
Ellers regner jeg med at det er freestyle-strimlene som passer til den gratismåleren, ettersom den heter Abbot freestyle/freestyle mini.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:44   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

de koster usaklig mye på apoteket med mindre du har diabetes og rett på resept.

Og ikke har en lege som skjønner at du blir f*cka i huet av å kunne måle verdiene dine hele tida, og dermed nekter å gi deg strips

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:46   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og ikke har en lege som skjønner at du blir f*cka i huet av å kunne måle verdiene dine hele tida, og dermed nekter å gi deg strips

Hehe. Jeg har aldri spurt han. Det er jo bare å bestille nye gratis blodsukkermålere hver gang man går tom i stedet for .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:50   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling, ikke fastende?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hehe. Jeg har aldri spurt han. Det er jo bare å bestille nye gratis blodsukkermålere hver gang man går tom i stedet for .

Jeg innså at han hadde et poeng, så jeg nøyer meg med å måle hver gang jeg er hjemme hos opphavet siden de begge har apparat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 13:34
Fastende blodprøver Trolljenta Spørsmål og svar 6 19-06-06 23:29
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no