Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tacokrydder

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-10, 13:59   #1
angel82
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 37
angel82 er på en erverdig vei

Tacokrydder

fant tacokrydder på glass idag i krydderhylla kjøpte det, men ser nå at det inneholder glykose er det da fy fy og bruke det? er toro sitt

angel82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: slank uten sult Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 14:41   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: tacokrydder

Glykose er jo en sukkerart, så jeg ville ikke brukt det. Men du skriver ikke hvilken kostholdsfilosfi du følger.

Står det noe næringsinnhold på den? Hvor mange KH er det pr 100 gram?

På innholdsfortegnelsen står det sikkert hva slags krydder den har også, så da ville jeg nok heller laget denne selv med de krydderartene.

Er dette krydder du har på ferdigstekt mat? Eller er det samme som tacokrydder man har på kjøttdeigen før man steker den?

Er det det siste ligger det flere kjempe gode oppskrifter på tacokrydder her inne

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:13   #3
angel82
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 37
angel82 er på en erverdig vei

Sv: tacokrydder

Du kan ha det på ferdig stekt mat, jeg kjøpte det fordi jeg ikke fant cumin noen plasser...bor på bygda..står ikke kor mange karbohydrater det er per 100 gram...følger ketolyse

angel82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: slank uten sult Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 20:25   #4
Starbush
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 6
Starbush er på en erverdig vei

Sv: tacokrydder

Drar opp igjen en gammel post. det kan da ikke være så mye karber i dette krydderet?

Starbush er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 21:18   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Tacokrydder

Jo, ferdigkjøpt tacokrydder er karbohydratrikt, mye bedre å lag det selv.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 21:33   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: tacokrydder

Opprinnelig lagt inn av Starbush, her.

Drar opp igjen en gammel post. det kan da ikke være så mye karber i dette krydderet?

Sjekk ingredienslista. Sukker står nesten garantert som nummer to eller tre på lista. Utrolig unødvendig med dette sukkeret når det er så enkelt og går så kjapt å blande selv. Du bare blander sammen 5-6 krydder. Den eneste ingrediensen som ikke folk flest har i krydderskapet er spisskummen, men det får du kjøpt på så godt som alle dagligvareforretninger.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 04:03   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Tacokrydder

For Taco bruker jeg kun ren spisskumin. Det er det krydret som gir tacosmaken og alt det andre i mitt hode er fyllstoff.

Jeg bruker jo tacosaus og jalapeño ved siden så for meg er det ikke viktig at selve kjøttet er spesielt hot og jeg syns de kommersielle krydderblandingene har for mye salt of sukker i seg.

For Fajita derimot lager jeg en skikkelig blanding da det ikke skal smake taco og den er ganske mye søtere på smak.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang tacokrydder ... Armagedon Ketolysekuren 40 26-06-11 19:39
Tacokrydder? Karbomor Ketolysekuren 3 17-03-09 22:02
Tacokrydder Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 24-11-08 00:47
Tacokrydder MorStine Ketolysekuren 18 02-10-08 01:13
Tacokrydder Energica Oppskrifter 14 28-09-05 09:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no