Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Lavkarbo også i julemat NRK

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-11, 14:04   #1
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Lavkarbo også i julemat NRK

En videoreportasje på nrk.no. Overskriften får meg til å tro at jeg kanskje kan få noen lavkarbokaketips til jul!

Men nei, her er det ei kantinedame som prøver å lage småkaker med kokosmel for første gang. Hun forteller at hun er fryktelig skeptisk til lavkarbo fordi mange studier viser at de som går på lavkarbodiett har tidligere dødlighet....


Javel? Vis meg de studiene?

http://www.nrk.no/video/lavkarbo_ogs...52ABADF252D3F/


Ikke får man noen tips på julekakene heller...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!



Sist redigert av Aline : 27-11-11 kl 15:08. Årsak: ny link!
Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 14:12   #2
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Fantastisk.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:05   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Linken virker ikke...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:08   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Fikset

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:12   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Nå har jeg sett på klippet, for ei fjåse, snakker om ting hun hatr null peiling på. De studiene hun snakker er er jo der folk har spist fett, masse karbo og rødt kjøtt. De er ikke seriøse når det kommer til lavkarbo.
Og hvem sier at kaker bkat på kokosmel smaker akkurat det samme som kaker bakt på masse sukker og hvitt mel? Det går jo ikke an å sammenligne, det blir ikke det samme. Det blir kaker, men det kan jo ikke smake som de vi er vandt til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:56   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Finner ikke ord.... Om jeg skal si det jeg mener blir jeg utestengt fra nettet for all fremtid.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 16:42   #7
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Sitat fra kokkedama: "Når man først skal spise kaker så synes jeg godt de kan være basert på naturlige ingredienser"...og den var altså ment som et argument MOT lavkarbo
Nå aner jeg ikke hva den oppskriften hennes inneholder foruten kokosmel, men de lavkarbokakene jeg lager er i hvert fall basert på ingredienser som malte nøtter, krydder, friske bær, fløte, kesam, smør, rapsolje osv, med sukrin som søtningsmiddel. Vil svært gjerne at hun peker ut hva av dette som er unaturlig!

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 16:42   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Hahaha, så flåsete klipp!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 17:00   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo også i julemat NRK

Ja hvetemel er jo det mest naturlige som finnes

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hunder kan også ha nytte av lavkarbo Lulla84 Lavkarbo generelt 2 05-10-11 09:08
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 02:02
Lavkarbo - også for menn som er infertile? Nutta PCOS og karbohydratkontroll 18 19-04-10 16:14
Kan datteren min også spise lavkarbo? L.S Barns kosthold 4 03-08-07 22:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no