Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Mister man muskulatur på lavkarbo?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-12, 10:57   #1
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Mister man muskulatur på lavkarbo?

Jeg begynte på treningsstudio i forrige uke, for å bygge opp formen litt etter å ha tatt av 14 kg så langt på lavkarbo. Men jeg ble overrasket over hvor lite styrke jeg hadde igjen i armer og overkropp. Kan det være sånn at jeg har slanket bort en del muskler også i tillegg til fett? Jeg spiser en passe mengde protein hver dag, og har tatt av i gjennomsnitt trekvart kilo i uken siden august. Så jeg er ikke ekstrem på noen måte, og hadde vel ventet at treningen skulle bli lettere av at jeg ble lettere. Men det var kanskje akkurat den ene økten som var ekstra hard? Jeg gikk i alle fall fullstendig tom, og det har jeg ikke opplevd på den måten før...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:48   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Om man går ned i vekt uten å trene styrke samtidig vil en del være muskler, ja. Muskler som ikke brukes (og det er masse muskler i bruk for å flytte en tung kropp, disse blir det mindre behov for når kroppen blir lettere) forsvinner.

Ja, jeg vet det av egen erfaring. Ta en sekk på ryggen, putt den full med fulle halvannenlitere til du når din gamle vekt og ta en trapp... Man kjenner raskt at det mangler noe.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:00   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Men om man derimot er undervektig, så vil kroppen bygge litt muskler om man spiser det kroppen vil ha av proteiner og fett.

Men kan man bli skikkelig pingle av lavkarbo? Altså mindre muskler enn det kroppen normalt burde ha? Forutsatt av man spiser det man skal av proteiner og fett.
Jeg tror ikke det utifra det jeg har lest

Det virker logisk at kroppen ikke vedlikeholder muskler den ikke lenger trenger.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:33   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Det virker logisk at kroppen ikke vedlikeholder muskler den ikke lenger trenger.

Jo, det er så. Men jeg føler likevel jeg hadde mer muskler før jeg begynte på lavkarbo, selv om jeg ikke trente noe videre da heller.

Men nå er jeg da i det minste i gang med treningen, så da skal vi vel få bygget opp noe igjen. Synd at det lett fører med seg vektøkning da, men muskelvekt er bedre enn fettvekt i det minste..


index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 13:53   #5
MrSil
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 142
MrSil er på en erverdig vei

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

men muskelvekt er bedre enn fettvekt i det minste..[/size]


[/size][/size]

Husk også at muskler veier mer enn fett, i tilfelle du kommer til å se noen "skrekkelige" vektøkninger når du kommer igang med trening igjen

__________________
Delmål 1: 110kg innen jul = FULLFØRT! 109,2kg! Delmål 2: 100kg.
Veien til....


MrSil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, litt her og der, under 100g/dag Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:09   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Sitat:

Jo, det er så. Men jeg føler likevel jeg hadde mer muskler før jeg begynte på lavkarbo, selv om jeg ikke trente noe videre da heller.

Men nå er jeg da i det minste i gang med treningen, så da skal vi vel få bygget opp noe igjen. Synd at det lett fører med seg vektøkning da, men muskelvekt er bedre enn fettvekt i det minste..

Og du samler også litt vann etter styrketrening

Jeg tenkte på muskler som kroppen før brukte på å bære deg rundt/trene med, men som den nå "ikke trenger" fordi du ikke har trent på en stund og du har mindre å bære på

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:15   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Husk å bruke målebåndet framfor vekta som rettesnor en periode framover og tenk på at trening gjør gode ting for forbrenning og for kroppen helt generelt også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 17:42   #8
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jo, det er så. Men jeg føler likevel jeg hadde mer muskler før jeg begynte på lavkarbo, selv om jeg ikke trente noe videre da heller.

Men nå er jeg da i det minste i gang med treningen, så da skal vi vel få bygget opp noe igjen. Synd at det lett fører med seg vektøkning da, men muskelvekt er bedre enn fettvekt i det minste..


Hvis det er så at muskler har forsvunnet bygger du nye muskler overraskende fort når man spiser høyfett og trener regelmessig, trøst deg med det.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:17   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jo, det er så. Men jeg føler likevel jeg hadde mer muskler før jeg begynte på lavkarbo, selv om jeg ikke trente noe videre da heller.

Men nå er jeg da i det minste i gang med treningen, så da skal vi vel få bygget opp noe igjen. Synd at det lett fører med seg vektøkning da, men muskelvekt er bedre enn fettvekt i det minste..


Obs obs: Vekta er bare et tall...det har NULL betydning. Muskelvekt er faktisk veldig sunt, så om du er 1.50 høy og veier 80 kg og er normalt slank, betyr det at du har mye sunn kroppsvekt.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:03   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Vekta er bare et tall ja, men et veldig greit mål å forholde seg til. Jeg har prøvd meg med målbånd før, men det går bare i surr for meg. Så da holder jeg meg heller til vekta, så får det våge seg om den står stille noen uker mens kroppen venner seg til treningen. Jeg er overbevist om at jeg uansett har godt av å trene meg opp litt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:51   #11
Søya
Nytt Medlem
 
Søya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 8
Søya er på en erverdig vei

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jo, det er så. Men jeg føler likevel jeg hadde mer muskler før jeg begynte på lavkarbo, selv om jeg ikke trente noe videre da heller.

Men nå er jeg da i det minste i gang med treningen, så da skal vi vel få bygget opp noe igjen. Synd at det lett fører med seg vektøkning da, men muskelvekt er bedre enn fettvekt i det minste..


Gladmelding: I boken "Bedre uten brød" av Lutz fremkommer det at en overdreven insulinproduksjon (altså slik folk stort sett utvikler når de ikke reduserer karbohydratene) vil oftest gå ut over produksjonen av to andre anabole hormonene (altså hormoner som bygger kroppen opp): kjønnshormon og veksthormon. Når en så får et normalt insulinnivå igjen, så vil også produksjonen av veksthormon og kjønnshormon bli normalisert. Dette innebærer, i følge Lutz en økt kjønnsdrift og: "Alle som følger et opplegg med lite karbohydrater over en viss tid, vil merke forandringer i kroppen som delvis kan henskrives til økt produskjon av veksthormon. Med tiden reduseres fettet, og muskelmassen begynner å øke selv om man ikke trener. Med mosjon og trening vil økningen i muskelmassen skje svært raskt. Fingerneglene vokser fortere, og hårveksten reagerer også. Selv om man kanskje ikke får tilbake hår som er mistet, opphører som regel hårtapet. Reperasjonen av vev skjer raskere, og huden blir bedre." (Lutz,2010, s.44).
Denne boken anbefaler jeg på det varmeste hvis du lurer på om du er snill med kroppen din ved å kutte ned på karbohydratene Svaret er ja.

Søya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frafallen Fedon-entusiast. Dagens underholdning: Lutz, Hexeberg og Dahlqvist. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 23:21   #12
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Høres bra ut! Ser ut til at jeg må kjøpe enda en lavkarbobok!

Kommer rett fra trening nå, spinning + core. Fortsatt tungt som fy, men denne gangen fikk jeg i alle fall en skikkelig godfølelse etter treningen! Så dette lover bra! Bare synd jeg har latt kroppen forfalle så lenge, men det er aldri for sent å snu!

Nå får jeg bare håpe at jeg kan klare å holde motivasjonen oppe til å trene et par ganger i uka fremover. Man hører jo om mange som trener hardt i januar, og er støttemedlem resten av året. Håper jeg ikke blir sånn!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 09:51   #13
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Jeg merker en ting, og det er at jeg merker kroppens forfall raskt! Dette har ikke noe med maten å gjøre, tror jeg, men musklene forsvinner raskt om man ikke bruker de. Har man derimot en god "grunnform" bygger man seg raskere opp igjen. Utholdenheten synes jeg er fantastisk bra, om det er trening eller lavkarbo (eller kombinasjonen) vites ikke.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 12:17   #14
Jeane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 30
Jeane er på en erverdig vei

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Hei alle!
Index: jeg har gjort som deg, startet å trene igjen. Jeg har hatt en lang pause på et og et halv år, som skyldes at mannen min ble alvorlig syk, og var nødt til å være der for ham, og hadde null sjanse til å trene på kveld/helg, da han var på sykehus og jeg hadde sønnen vår å ta vare på. Ikke at lysten var der heller. Den var totalt fraværende. Nå som han er hjemme igjen, så er iallefall muligheten til å trene der. Så når noen gode naboer dro meg med, så var det ingen vei tilbake.

Første uke av min lavkarbo-oppstart gikk jeg ned 0,7 kg. Var så fornøyd. Så denne uka har vekta stangnert, og t.o.m. gått opp. Jeg var sint som en tyrk, men forsto av tilbakemeldinger at trening kan gjøre at man går opp i vekt. Men vil jeg da ikke gå ned i det hele tatt? Målet mitt er jo fremdeles 3,5 kg ned (jeg er nå 58,5 og vil ned til 55 kg). Jeg er lav, bare 155 cm over havet ;-)

Siden jeg har hatt et så langt treningsopphold, så er planen å starte ganske forsiktig i intensitet. Så regner jeg med at det tar seg opp etterhvert.

Ønsker alle en god (trenings)dag!

Jeane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, maks 25 gram karbo pr dag Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 12:35   #15
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg begynte på treningsstudio i forrige uke, for å bygge opp formen litt etter å ha tatt av 14 kg så langt på lavkarbo. Men jeg ble overrasket over hvor lite styrke jeg hadde igjen i armer og overkropp. Kan det være sånn at jeg har slanket bort en del muskler også i tillegg til fett? Jeg spiser en passe mengde protein hver dag, og har tatt av i gjennomsnitt trekvart kilo i uken siden august. Så jeg er ikke ekstrem på noen måte, og hadde vel ventet at treningen skulle bli lettere av at jeg ble lettere. Men det var kanskje akkurat den ene økten som var ekstra hard? Jeg gikk i alle fall fullstendig tom, og det har jeg ikke opplevd på den måten før...

I alle bøkene jeg har lest står det at man IKKE mister muskler på lavkarbo (begynner å bli en del etterhvert ). Derimot får du er det lettere å bygge de opp Men husk at dersom du ikke har trent siden august, og har vært vant til å trene før det, så kan du ha mistet noe muskelmasse likevel. Da er det likevel ikke logisk å skylde på kostholdet.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 13:48   #16
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

I alle bøkene jeg har lest står det at man IKKE mister muskler på lavkarbo (begynner å bli en del etterhvert ). Derimot får du er det lettere å bygge de opp Men husk at dersom du ikke har trent siden august, og har vært vant til å trene før det, så kan du ha mistet noe muskelmasse likevel. Da er det likevel ikke logisk å skylde på kostholdet.

Har ikke lest hele tråden, skumlest. Men jeg har ikke mistet noe særlig med muskler på lavkarbo. Føles ikke slik ihvertfall ut fra mitt utgangspunkt. Men jeg trener heller ikke vekter for å bli "stor", så det kan jo hende at det påvirker resultatet også.

  Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 14:03   #17
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Jeane, her.

Jeg var sint som en tyrk, men forsto av tilbakemeldinger at trening kan gjøre at man går opp i vekt. Men vil jeg da ikke gå ned i det hele tatt?

Slapp av, du går nok ned likevel skal du se! Jeg for min del stoppet litt opp første uke med trening, men har gått ned denne uken. Regner med at utvilkingen fortsetter litt i rykk og napp, men likevel litt nedover. Har allerede merket meg at musklene kommer fort tilbake når man begynner å trene, så dette skal nok bli bra!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 14:11   #18
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Jeg støtter Lutz`utsagn om oppbygging av muskelmasse m.m. Har alltid trent mye, og har bra med muskler. Etter at jeg begynte å spise ketogent har musklene bygget seg opp mye, og nå må jeg passe på å ikke laste på så tunge vekter, for jeg ønsker IKKE å ha armer som Marit Bjørgen

Imidlertid: muskler forbrenner fett - så da ryker fettkiloene fortere og kroppen strammes opp fint. Lykke til med treninga di!! NB: de som starter for brått og for hardt har en lei tendens til å gi opp raskere, så ta det piano i starten - og husk: treningsgleden kommer etter et par- tre uker

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 14:12   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Hvis jeg går inn for styrketrening så står jeg stille i evigheter. Det lengste jeg har testet ut er seks uker.. Da hadde jeg trena masse styrke, så skadet jeg meg og kunne ikke gjøre en dritt, og etter noen dager forsvant 2-3 kilo. Så det går ned. Synes bare ikke på vekta.

Ang å miste muskelmasse på lavkarbo. Det er ikke noe magisk med lavkarbo som gjør at man ikke mister muskler, no matter what. Spiser man nok gjør man kanskje ikke det. Spiser man lite/ligger på et veldig underskudd over lang tid så mister man såklart muskelmasse selvom man spiser lavkarbo.. Noen kan sikkert bygge opp muskelmasse bare ved å gå over til lavkarbo, men de fleste må nok spise nok og trene for å opprettholde.

Men det er nok ikke noe massivt muskelmassetap som gjorde at du følte deg svak, Index. Det er vel rett og slett at du ikke hadde noe særlig glykogen i lagrene. Du kan enten gå inn for å "holde ut" i overgangsperioden det tar for kroppen å bli vant til dette, eller du kan fylle opp litt i forbindelse med trening. Siden du ikke spiser ketogent (tror jeg?) så hadde jeg nok gått for sistnevnte..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:31   #20
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Takk for det, nellie. Jeg ligger litt over ketogent ja, så da er det ingen krise om jeg spiser meg litt opp før trening. Men jeg synes som sagt at det går meget bedre nå, så da er det nok bare å kjøre på. Fortsatt tungt, men det skal det jo være. Jeg satser på å trene to ganger i uka fremover, gjerne litt mer når jeg føler for det. Jeg kjenner det gjør godt, så da er det ikke mye å lure på..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:08   #21
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Viktigste med trening er å ha en laaaang plan, ikke bare 3-4-5-6-7 uker i 200% fordi da blir det som oftest enten skader, eller man går lei....

Rolig start med få, men gode økter. Bør vel helst ha 3 økter i uken for god progresjon, men bevares, for en som ikke er vant med trening så er 1-2 bedre enn ingenting og fremgangen kommer.

Men, en tommelfingerregel som kan for de aller fleste være grei å ha i bakhodet er at 3 økter gir gradvis fremgang, 2 vedlikeholder mer (forutsatt du er gjennomsnittlig greit trent). Men som sagt, for den utrente vil jo 1-2 ganger i uka gi masse fremgang over et par tre måneder, men deretter bør man vurdere øke mengden.

Ikke tren samme type trening i mer enn 1,5-2 mnd. Kroppen tilpasser seg og vil ikke ha effekt av eksvis de samme øvelser og spinning i 4 måneder, varièr etter 2 mnd er mitt forslag

  Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:48   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Takk for det, nellie. Jeg ligger litt over ketogent ja, så da er det ingen krise om jeg spiser meg litt opp før trening. Men jeg synes som sagt at det går meget bedre nå, så da er det nok bare å kjøre på. Fortsatt tungt, men det skal det jo være. Jeg satser på å trene to ganger i uka fremover, gjerne litt mer når jeg føler for det. Jeg kjenner det gjør godt, så da er det ikke mye å lure på..

Da trengte nok bare kroppen å føle litt på hva dette var og hvordan den skulle takle det!

Jeg har aldri gitt kroppen min skikkelig tid til å bli vant til det, for jeg ser ikke poenget med uuuukeslange tilvenningsperioder når man kan finne løsning på ting her og nå isteden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:08   #23
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har aldri gitt kroppen min skikkelig tid til å bli vant til det, for jeg ser ikke poenget med uuuukeslange tilvenningsperioder når man kan finne løsning på ting her og nå isteden.

Åja! Er det derfor du ikke har vondter i kne og her og der da?

  Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:10   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Åja! Er det derfor du ikke har vondter i kne og her og der da?

Ehm, jeg har vondt i en legg? Og det er snart vekk. Så det var litt sånn små feilslått humor eller whatever det var du prøvde deg på der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:46   #25
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ehm, jeg har vondt i en legg? Og det er snart vekk. Så det var litt sånn små feilslått humor eller whatever det var du prøvde deg på der.

hehe, ja var vel det. har forøvrig svart deg i på det du lurte i den andre tråden

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mister håret? thtu Fysisk og mental helse 19 13-05-11 16:36
Mister hår CosiFanTutta Spørsmål og svar 4 13-11-10 20:28
Mister så mye hår lillamumi Generell diskusjon 10 16-10-10 11:19
Mister muskelmasse på lavkarbo? aktivjente Lavkarbo generelt 17 26-09-10 20:43
Mister unormalt mye hår........ Arwen32 Ketolysekuren 3 17-02-10 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no