Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen som har prøvd Cocosa-sukker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 11:31   #1
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Noen som har prøvd Cocosa-sukker?

Lot meg overtale til å prøve en pose da jeg var innom helsekosten. Hun sa sukkeret smaker som karamell og faktisk oppfører seg tilnærmet som vanlig sukker, men bare gir ca 1/3s blodsukkerstigning!



Noen ideer til hva jeg kan bruke det til?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 11:50   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Cocosa-sukker?

Men...??? Det inneholder jo 100 g kh pr. 100 g...

Klippet fra helseogkost.no:

Næringsinnhold per 100 gram:

Energi 1680 kJ / 400 kcal
Karbohydrater 100 g, hvorav sukkerarter 100 g

Og kalorier så det holder ser jeg... For de av oss som teller dem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 11:59   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Cocosa-sukker?

Kjøpte en sånn jeg også. Og leste på den, og leverte den tilbake igjen...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:21   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Cocosa-sukker?

Selv om den har 100g karbohydrater pr 100g, så kan den likevel ha lav GI( jeg vet ikke noe om denne) og karbohydrater er ikke bare karbohydrater som noen tror. Det er jo nettop derfor man oppmuntres til å bruke karbokvota si på grønnsaker og ikke bare fløte og spedde produkter med potetmel o.l.

Er dette kokosblomstsukker tro?

Sitat:

Kokosblomstsukker blir gjerne oppgitt å ha en lav GI på rundt 35. Siden det består av mellom 75-85% sukrose (sukrose i ren form har en GI på 64) er det noen som er skeptiske til om dette tallet stemmer. Vi har forsøkt å spore opp undersøkelsen som det ofte refereres til, men har ikke lykkes med dette. Å måle glykemisk indeks for et produkt er en omfattende prosess som må gjøres på en gruppe mennesker. Det er så vidt oss bekjent ingen norske bedrifter som tilbyr denne tjenesten og vi har dessverre ingen muligheter til å gjøre dette selv. Når det er sagt, er det absolutt mulig at kokosblomstsukkeret sammensetning er slik at sukkeret tas saktere opp i blodet og dermed gir en lavere blodsukkerstigning. Inntil vi selv innehar pålitelig dokumentasjon som underbygger at den glykemiske indeksen er 35, velger vi imidlertid å ikke markedsføre kokosblomstsukker som et diabetesvennlig alternativ.

Sakset fra økosjkolade: http://www.okosjokolade.no/alle-prod...ologisk-400-gr

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:40   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Cocosa-sukker?

Er kokosblomstsukker, ja.
Eller som det står på posen: Sukker fra kokosblomstens søte nektar!

Damen så den bare ga 1/3 så mye blodsukkerstigning som vanlig sukker. Var derfor jeg ble interessert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har erfaring med Cocosa sukker? index Spørsmål og svar 2 14-06-12 14:44
Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker) JoAnna Lavkarbobøker 32 18-10-11 17:49
Har noen prøvd... Restart Generell diskusjon 3 08-08-11 23:44
Noen som har prøvd? sara Spørsmål og svar 21 02-10-09 11:53
Noen her som har prøvd 5-htp ...? Borealis Kosttilskudd 22 22-03-07 19:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no