Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-07, 10:06   #1
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Skjønner om dere er lei av folk som spør om menyhjelp, men jeg er bare så usikker på om jeg gjør dette riktig (jada, jeg har lest boken, men likevel...).

Jeg limer inn de siste dagers meny og håper noen gidder å si sin mening, om det er ca. riktige mengder av fett, protein og karbo.

Blir veldig takknemlig for svar, vil jo helst slippe å gjøre noe feil.



Sitat:

Frokost: 2 kokte egg
Mellom: ED-bar
Lunsj: Kylling, salat, paprika, agurk
Middag: Kylling og svinekjøtt i form (kylling, svinekjøtt, paprika, champignon, kantareller, squash, hakkede tomater, creme fraiche)
Kvelds: Ost og skinke

Sitat:

Frokost: 3 kokte egg
Lunsj: Torkils ostesmørbrødvaffel
Mellom: 1 ED-bar
Middag: Kylling, to tomater, masalakrydder, rømme, ost og litt fløte
Kvelds: En håndfull fleskesvor

Sitat:

Frokost: 1 kokt egg, to osteskiver og en halv skive kokt skinke
Lunsj: Kylling, svinekjøtt, squash, tomat, creme fraice, fløte, krydder (liten posjon) + salat og agurk
Mellom: Ost og skinke (ca. 2 skiver skinke og 6 osteskiver) + en halv neve fleskesvor
Middag: Skinkeomelett + salat, agurk, paprika, nøtter og hvitlksdressing
Mellom: 5-6 sukkererter dip'et i rød Castello
Kvelds: 3 lapper med ost på (jeg kunne godt ha stoppet etter to, men det var så godt! )

Sitat:

Frokost: 2 ziggylapper med ost
Lunsj: 2 ziggylapper med ost + et kokt egg
Mellom: 1 ziggylapp med ost
Mellom: 1 ED-bar
Middag: Kylling, ost, squash, paprika, champignon, kantareller, tomat, creme fraice
Kvelds: 1 ED-bar

Sitat:

Frokost: 1 ziggylapp med ost/skinke
Lunsj: Kylling, squash, tomat, ost, paprika, champignon, kantareller, CF (liten posjon)
Mellom: 1 ED-bar
Mellom: Et par skjeer pekingsuppe, to små vårruller (kinadag på jobben)
Middag: Kylling, squash, tomat, ost, paprika, champignon, kantareller, CF (liten posjon)
Kvelds: 2 ziggylapper med ost og skinke

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:18   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Jeg ville ihvertfall kuttet barene og så synes jeg ikke bare egg er et fullverdig måltid.
Og så lurer jeg på om du kanskje spiser litt for lite fett siden du spiser 5-6 måltider hver dag. Tror du ville blitt mett av 3-4 måltider hvis du spiser nok fett, men vanskelig å si uten å vite mengder av det du spiser.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:25   #3
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Hva er grunnen til at barer bør kuttes ut? Jeg er helt kvitt søtsuget mitt (for snart to år siden), så om det kun er for at det ikke skal trigge søtsuget så er ikke det aktuelt for min del. Barene er dessuten veldig små.

Jeg har ikke skrevet opp mengder, for det er litt sånn ca. F.eks. creme fraice så bruker jeg en boks på en rett, men den retten deler jeg jo med mange andre. Så når jeg skriver om CF så er det blandet som en saus, så det er vel ikke kjempestore mengder, men sånn at blandet med saft fra grønnsaker og kjøtt, så blir det saus.

Jeg spiser mange små måltider fordi jeg er på jobb hele dagen og dermed står opp tidlig. Dessuten kan det vel ikke skade å spise mange små måltider? Det må da være bedre enn å spise to-tre svære? Jeg har alltid slitt med å lære meg å spise lite ofte, nå har jeg endelig klart det, mener dere nå det bør endres på? I så fall hvorfor?

Takker for innspill, dette er interessant og lærerikt for meg.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:27   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Hei.

Jeg hadde kutta ut ed-barene.

Bruker du ikke blomkål/brokkoli? Det er et must, syns jeg...

Hvor mye fett og oljer bruker du? Jeg tilsetter alltid smør (eller kaldpressa olje) i all mat.. Viktig med masse fett.

Agurk er omtrent bare vann, ikke noe næring i.
Tomater er egentlig en frukt, ikke grønnsak.
Hva slags salat bruker du? Fordel å bruke en 2-3 forskjellige.

Sitat:

Mellom: Et par skjeer pekingsuppe, to små vårruller (kinadag på jobben)

Er nok ikke ketolysemat, tror jeg...

Sitat:

Frokost: 1 kokt egg, to osteskiver og en halv skive kokt skinke



Ble du mett av så lite? Jeg hadde blitt sulten ganske fort igjen etter så lite mat.

Baconsvor, nøtter og barer ville jeg variert som lørdagskos. Ikke tilføye det i måltid...

Håper ikke jeg virker streng...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:34   #5
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Nei, ingen av dere virker strenge, jeg sier jo at jeg trenger og ønsker innspill. Blir bare glad for det.

Jeg er ikke glad i frokost, så ja, jeg blir mett av så lite frokost.

Jeg mener ikke at baconsvor er et måltid. Men jeg skriver ned alt jeg spiser.

Er klar over at kinamaten ikke er ketolysemat, men jeg fikk det servert i forbindelse med jobben og "kunne ikke" si nei. Det var kjempesmå mengder, så jeg kan ikke tro det har gjort noen stor skade. Jeg er flink til å holde meg unna mat jeg ikke skal ha, men den dagen orket jeg ikke å lage et stort oppstyr rundt meg selv, når vi sitter på et møte på jobb. Derfor spiste jeg bittelitt.

Jo, jeg spiser mye blomkål og brokkoli, forrige uke spiste jeg omtrent bare det (da gikk jeg på ED-kur, har nettopp gått over til ketolyse.) Orket ikke brokkoli og blomkål denne uken fordi jeg har overspist det i lang tid. Men kaster meg over det igjen snart.

Spiser mye forskjellig salat. Hjemme blir det mest isbergsalat, på jobben er det blandet mange forskjellige typer.

Jeg steker mat i smør, noen ganger olje. Men det er det hele.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:35   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Jeg savner grønnsaker til flere måltider.

Husk at hvert måltid skal helst bestå av protein, fett og karbohydrat i form av grønnsaker.

Ikke for det at jeg har grønnsaker til hvert eneste måltid... men 3 av 4 måltider har grøntfor ved siden av.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:36   #7
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Håper noen kan svare meg på hvorfor det er dumt å spise proteinbarene fra ED. De spises jo på ED-dietten hvor man også er i ketose. Dessuten er de bittesmå, og jeg sliter som sagt ikke med søtsug. Men de er veldig kjekke å ha i vesken, jeg er mye på farta, har veldig hektiske dager og er omtrent avhengig av å kunne ha med meg et eller annet, om jeg blir sulten.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:37   #8
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Jeg spiser store mengder grønnsaker til lunsj og middag hver dag. Innimellom spiser jeg grønnsaker til andre måltider eller som snacks, er det virkelig for lite?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:39   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Jeg spiser store mengder grønnsaker til lunsj og middag hver dag. Innimellom spiser jeg grønnsaker til andre måltider eller som snacks, er det virkelig for lite?

Kanskje det bare ser lite ut i menyene dine.. der står det ikke mengde vettu

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:39   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Okidoki

Bruk fete sauser ( sjampinjongsausen fra boka er nyyyydelig og er favoritt her i heimen)

Det viktigste er, syns jeg, at man spiser seg mett til hvert måltid. Da unngår man småspising.

Ang. frokost så skjønner jeg deg godt. Jeg har vært anti-frokostmenneske i alle år, men etter jeg begynte kuren, er jeg rett og slett blitt avhengig av frokosten

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:40   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Jeg reagerte nok på meny 2 og 4 tenker jeg

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:41   #12
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Kanskje det bare ser lite ut i menyene dine.. der står det ikke mengde vettu

Jeg tenker på det at hun sier jeg må ha grønnsaker til alle måltider. Blir veldig vanskelig for meg å sitte og presse i meg grønnsaker til frokost. Dessuten fatter jeg ikke hvordan jeg skal rekke å stelle istand en hel "middag" til frokost.

Når jeg spiser lunsj er det grønnsaker som det er mest av på tallerken. Når det kommer til middag er det gjerne litt kjøtt, masse grønnsaker og en god del saus.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:41   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Grunnen til at jeg mener at du bør kutte ut barene, er fordi at på ketolysekuren er ikke det en del av dietten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:42   #14
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg reagerte nok på meny 2 og 4 tenker jeg

Ok, ja, der kan jeg se det er litt lite grønnsaker ja, det har du rett i.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:45   #15
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Okidoki

Bruk fete sauser ( sjampinjongsausen fra boka er nyyyydelig og er favoritt her i heimen)

Det viktigste er, syns jeg, at man spiser seg mett til hvert måltid. Da unngår man småspising.

Ang. frokost så skjønner jeg deg godt. Jeg har vært anti-frokostmenneske i alle år, men etter jeg begynte kuren, er jeg rett og slett blitt avhengig av frokosten

Jeg blir mett til hvert måltid, men gjør meg ikke stappet mett. Men jeg står opp klokken 6 og legger meg ikke før etter midnatt så jeg må spise jevnt utover dagen om jeg skal greie meg gjennom 8-9 timers arbeidsdag + et hektisk liv som alenemor før og etter jobb. Hvorfor er det dumt at jeg spiser ofte?

Ja, lager fete sauser av rømme, CF og litt fløte. Det har jeg spist hver dag til middag og noen dager tatt med rester av det til neste dags lunsj.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Grunnen til at jeg mener at du bør kutte ut barene, er fordi at på ketolysekuren er ikke det en del av dietten.

Men har det noe å si da? Det er jo en proteinbar som man kan spise om man er i ketose. Håper noen kan forklare meg hvorfor. Ønsker ikke å slutte med de hvis jeg ikke må (siden det er enkelt å ha i vesken).

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:46   #16
AKB
LIvsnyter
 
AKB sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 77
Innlegg: 454
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Hei på deg. Hva viser vekt og stixene dine viss du bruker det da? Dersom du går ned og er i ketose så kan du vel fortsette som du gjør, men jeg synes det ser ut som du bruker litt lite fett.

__________________
GRIP DAGEN

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:48   #17
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Stixen viser utslag, men ikke sterk lillafarge. Etter hva jeg har forstått så har ikke det noe å si. Jeg drikker jo mye vann. Forrige uke gikk jeg ned 2,5 kg. Ny veiedag er i morgen. *Spent og nervøs*

Hm, spise mer fett, ja, ok... Hm, hvordan skal jeg få til det, mon tro. Synes jeg omtrent ikke gjør annet for tiden. Men takk for råd, skal lese om gode fettkilder rundt omkring på forumet her, jeg.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:51   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Jeg blir mett til hvert måltid, men gjør meg ikke stappet mett. Men jeg står opp klokken 6 og legger meg ikke før etter midnatt så jeg må spise jevnt utover dagen om jeg skal greie meg gjennom 8-9 timers arbeidsdag + et hektisk liv som alenemor før og etter jobb. Hvorfor er det dumt at jeg spiser ofte?

Ja, lager fete sauser av rømme, CF og litt fløte. Det har jeg spist hver dag til middag og noen dager tatt med rester av det til neste dags lunsj.



Men har det noe å si da? Det er jo en proteinbar som man kan spise om man er i ketose. Håper noen kan forklare meg hvorfor. Ønsker ikke å slutte med de hvis jeg ikke må (siden det er enkelt å ha i vesken).


Jeg syns ikke det er dumt at du spiser ofte. Om det er 3 eller 5 måltider fordelt utover dagen skal ikke ha noe å si.

Jeg skal heller ikke si at du ikke skal spise barer. Men jeg følger dietten etter boka, og siden det ikke er en del av dietten, bruker jeg det heller ikke.
Selv om noen forskjellige dietter kan være ganske så like, så er det noen forskjeller likevel...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:54   #19
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Eurodiet-måltidene inneholder "ganske mye" karbohydrater (i lavkarbo-sammenheng). Hvis du ser på en dagsmeny med 5 eurodiet-produkter vil du se at totalt antall karbohydrater langt overstiger det som er anbefalt på ketolysekuren. Og barene er de værste av alle. De bør man jo begrense til én om dagen også på Eurodiet. Tror det kan være problematisk å kombinere to forskjellige retninger. Eurodiet begrenser ikke antall karbohydrater i same grad som ketolyse, men legger vekt på typen karbohydrater man inntar. Og i tillegg til å være lav GI-mat begrenses også fett/kalorier ganske mye med Eurodiett slik at her er det snakk om helt andre prinsipper enn på ketolyse.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:54   #20
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

jeg føyer meg i rekkene etter de andre og sier mere fett, mere fett.

husk at fett fordriver fett

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:04   #21
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Eurodiet-måltidene inneholder "ganske mye" karbohydrater (i lavkarbo-sammenheng). Hvis du ser på en dagsmeny med 5 eurodiet-produkter vil du se at totalt antall karbohydrater langt overstiger det som er anbefalt på ketolysekuren. Og barene er de værste av alle. De bør man jo begrense til én om dagen også på Eurodiet. Tror det kan være problematisk å kombinere to forskjellige retninger. Eurodiet begrenser ikke antall karbohydrater i same grad som ketolyse, men legger vekt på typen karbohydrater man inntar. Og i tillegg til å være lav GI-mat begrenses også fett/kalorier ganske mye med Eurodiett slik at her er det snakk om helt andre prinsipper enn på ketolyse.

Ok, der kom det en fin forklaring. Da skjønner jeg skepsisen mot barene. Takk. Da skal jeg kun spise de i krisetilfelle, og ikke ellers.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:05   #22
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Det spiller ingen rolle om du spiser flere små måltider eller litt mer til hvert måltid, men min erfaring er at når jeg har mye fett i måltidene mine så blir det små næringstette måltider og jeg orker rett og slett ikke å spise så mange måltider. Men vi er jo alle forskjellige og noen kan ikke skjønne hvordan jeg blir mett hele dagen av 3 måltider.

Ellers, så er det jo ingen grunn til å forandre på noe som helst hvis vekten går ned og du føler deg opplagt.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:05   #23
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

jeg føyer meg i rekkene etter de andre og sier mere fett, mere fett.

husk at fett fordriver fett

Ok, litt uvant, men får prøve å finne måter å få i meg mer fett på da. Takker for innspill.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:06   #24
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Siden jeg er helt i starten av ketolysekuren spør jeg om råd nå, for å unngå at vekten stopper opp. Så selv om jeg gikk ned 2,5 kg. forrige uke kan det jo hende jeg nå stopper opp.

Er derfor veldig takknemlig for deres innspill, bare hyggelig om enda fler ønsker å kommentere.

__________________


Min journal

Sist redigert av Hedda:) : 16-08-07 kl 11:49.
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 18:41   #25
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så greie å kommentere min meny?

Avocado er en fin kilde til mer fett i kosten.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no