Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Høyt blodtrykk!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-07, 16:31   #1
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill
Exclamation

Høyt blodtrykk!

Jeg var akkurat hos legen for å sjekke status etter at jeg har begynt på kuren. Og undertrykket mitt var på 100! Nå hadde han ikke noe å sammenlikne med, for ingen har tatt blodtrykket mitt på flere år.

Er det vanlig at blodtrykket øker på denne kuren?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 16:40   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

I følge boka på side 5 blir det lavere...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 17:27   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Jeg har en teori om at dersom man er en stresset person, så kan det å gå i ketose være en til stressor på kroppen, og at det er lurt å trappe sakte ned på karbene og samtidig øke sakte opp på fettet. Slik at kroppen får tid til å omstille seg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 17:56   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Har lest at noen får høyere i starten for at det så stabiliserer seg.
Jeg hadde litt høyt, ikke farlig høyt, men det ble normalt etter tre måneder. (Eller jeg tok første testen etter at jeg hadde begynt å spise lavkarbo tre måneder etter, så det kan forsåvidt ha vært før).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:04   #5
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Høyt blodtrykk!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg var akkurat hos legen for å sjekke status etter at jeg har begynt på kuren. Og undertrykket mitt var på 100! Nå hadde han ikke noe å sammenlikne med, for ingen har tatt blodtrykket mitt på flere år.

Er det vanlig at blodtrykket øker på denne kuren?


Det er ikke uvanlig å ha litt høyt blodtrykk hos lege , man er i en stressa sit. og det kan gi høyere trykk.
Målte han det flere ganger ?
noen ganger lønner det seg å måle i starten og på slutten av en konsultasjon.

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:17   #6
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Høyt blodtrykk!

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke, her.

Det er ikke uvanlig å ha litt høyt blodtrykk hos lege , man er i en stressa sit. og det kan gi høyere trykk.
Målte han det flere ganger ?
noen ganger lønner det seg å måle i starten og på slutten av en konsultasjon.

Han målte fire ganger. 3 ganger på venstre arm, alle med undertrykk 100. Han målte andre armen også, og der var undertrykket 95.

Jeg ble redd jeg måtte kutte kuren, men det er kanskje bare å fortsette, da? Jeg skal til kontroll om to uker.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:18   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Høyt blodtrykk!

Nå skal det sies at jeg er litt ekstra stresset for tiden. Jeg er tidlig oppe og går i ett hele dagen før jeg kollapser om kvelden, gjerne før ti. Det er helt nytt for meg.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:25   #8
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Høyt blodtrykk!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Han målte fire ganger. 3 ganger på venstre arm, alle med undertrykk 100. Han målte andre armen også, og der var undertrykket 95.

Jeg ble redd jeg måtte kutte kuren, men det er kanskje bare å fortsette, da? Jeg skal til kontroll om to uker.


vet du , når man skjønner at bt ikke er helt som det skal være , fyker det til værs , tro meg !
uansett er gåturer gull verdt for BT.

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:31   #9
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Høyt blodtrykk!

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke, her.

vet du , når man skjønner at bt ikke er helt som det skal være , fyker det til værs , tro meg !
uansett er gåturer gull verdt for BT.

Ja, men det rare var at jeg ikke var stresset der og da. Jeg var jo sikker på at det var 125/75 som det alltid har vært. Jeg har faktisk vært nede i 70 i undertrykk for noen år siden, og da ble den legen litt bekymret. :-P

Mosjon er sikkert lurt, men det er vanskelig å få til. Jeg har økt litt på karbene idag, og puttet sukkererter og brekkbønner i salaten.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:40   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, men det rare var at jeg ikke var stresset der og da. Jeg var jo sikker på at det var 125/75 som det alltid har vært. Jeg har faktisk vært nede i 70 i undertrykk for noen år siden, og da ble den legen litt bekymret. :-P

Mosjon er sikkert lurt, men det er vanskelig å få til. Jeg har økt litt på karbene idag, og puttet sukkererter og brekkbønner i salaten.


Jeg har tidligere hatt sååå lavt blodtrykk at jeg nesten besvimte. Mens jeg gikk gravid var blodtrykket så høyt at jeg lå med registrator på babyen og meg selv. Etter fødsel har blodtrykket vært så høyt at jeg gikk med sånn 24 timer måler. Men ETTER at jeg begynte med lavkarbo er trykket normalt igjen

Jeg hadde ødem som er blitt borte med lavkarbo. Angsten er også blitt borte med lavkarbo. Og begge deler er neppe bra for BT. Jeg bare venter på kolesterolresultata nå Men jeg merker det på kroppen når jeg spiser for lite karber. Da blir jeg liksom ullen i hodet og da kommer også trykket sigende. Det er derfor lurt å holde seg til nok karber.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:54   #11
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Hmmm.... kanskje jeg må krype til korset og øke litt på karbohydratene?? Var hos lege i dag og fikk målt temmelig høyt blodtrykk, så høyt at jeg skal få foretatt 24-timersregistrering neste uke. Har problemer med hjertebank og besvimelsesfornemmelser, kanskje har det sammenheng? Blodsukker var helt normalt, tenkte jeg kanskje hadde lavt blodsukker.

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:49   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Jeg fikk høyt blodtrykk i begynnelsen på ketolyse, men det normaliserte seg etter en måned eller to.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:50   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Hei
Blodtrykket GÅR ned. Be om 24 timers blodtrykksmåling. 20% har høyere blodtrykk hos legen sammenliknet med hjemme og man lever jo ikke på legekontoret.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 13:22   #14
minnime
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 6
minnime er på en erverdig vei

Sv: Høyt blodtrykk!

Hei. Jeg har høyt blodtrykk og har gått til kontroll nå i 4 mnd. Og har hatt 24 timers kontroll med blodtrykksmåler hjemme (fryktelig ubehagelig). Jeg har gått på ketolyse 3 uker nå og ble for førstegang skremt. For jeg har vært oppe i et overtrykk på over 190 og et undertrykk på 115. når jeg hadde 24 timers kontroll varierte trykket fra lavt til veldig høyt. Legen min vil ikke gi meg blodtrykkstabletter før han har fått kartlagt hva som utgjør dette høye trykket. For jeg trener intensivt til vanlig (litt sløv nå på ketolyse, så det har blitt mer turgåing og styrketrening en stepp osv), jeg har fint kolesterol og blodsukker......men venter på resultater av blodprøver ang stoffskiftet og noe hormongreier. Bør jeg slutte på ketolyse???? Jeg kjenner ikke på kroppen om jeg får i meg nok karbo eller ikke.....???? Torkil hva sier du???? (har 12kg jeg har tenkt å kvitte meg med)

minnime er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse mm Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 14:06   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Hei
Følg legens råd. Blodtrykket hos meg svinger fra 210/125 (når man er skremt eller ved kraftig fysisk aktivitet) til 100/56 når jeg sover. DET ER NORMALT. Jeg mistenker at du henger deg alt for mye opp i blodtrykket, sjekker det hver gang det blir målt ved 24-timers måling, det påvirker også blodtrykket og målingene blir for høye. Hør hva snittet er, det vil sikkert virke beroligende, trolig rundt 135/85 gjetter jeg?
Beroligende hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 22:22   #16
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Høyt blodtrykk!

Jeg kan nå melde at jeg har hatt to runder med døgnmåling, og begge var normale. Trykket målt på legekontoret forrige uke var også normalt. Så da stemmer det kanskje at det økte i starten, for så å stabilisere seg.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 19:20   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Følg legens råd. Blodtrykket hos meg svinger fra 210/125 (når man er skremt eller ved kraftig fysisk aktivitet) til 100/56 når jeg sover. DET ER NORMALT. Jeg mistenker at du henger deg alt for mye opp i blodtrykket, sjekker det hver gang det blir målt ved 24-timers måling, det påvirker også blodtrykket og målingene blir for høye. Hør hva snittet er, det vil sikkert virke beroligende, trolig rundt 135/85 gjetter jeg?
Beroligende hilsen
Torkil

Plukker opp en gammel tråd... Jeg har i de siste ukene registrert at blodtrykket har svinget endel. Jeg jobber på et legekontor og har fått legene til å sjekke trykket når jeg føler at noe ikke er helt rett. Her om dagen ble det målt til 170/120. Når trykket blir såpass høyt blir jeg svimmel, følelsen av å besvime er tilstedet og jeg får et ekkelt trykk i hodet. Nå har jeg bestilt time hos en hjertespesialist og bedt om registering. Jeg gikk på registrering for ca 8 år siden grunnet høyt trykk, men saken det ble dengang stadfestet at jeg ikke hadde konstant høyt trykk og dermed ikke egnet med blodtrykksmedisin.

Men likavel får jeg akutt høyt blodtrykk et par ganger i uka som utgjør et stoooor ubehag for meg og lurer fælt på hvorfor og hva jeg eventuelt kan gjøre for å unngå det.

Håper du vil ta deg tid til å svare.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:22   #18
anne.kariin
Nytt Medlem
 
anne.kariin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Innlegg: 8
anne.kariin er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Høyt blodtrykk!

Jeg har vært på ketolysekur i ca 3 uker nå, har i samråd med lege nå sluttet på blodtrykksmedesiner fordi trykket ble for lavt nå jeg tok medisiner og gikk på ketolysekur. Nå etter en uke uten medesiner er blodtrykket mitt så fint som aldri før. Dette gjør meg til tilhenger av kostholdet, selv om jeg bare går ned ca 1 kg. i uken. Hadde ventet å gå mer ned etter det jeg har lest de andre gjør her inne på forumet, men når jeg kan slutte på medesiner så er det belønning god nok

__________________


anne.kariin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:42   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

Opprinnelig lagt inn av anne.kariin, her.

Jeg har vært på ketolysekur i ca 3 uker nå, har i samråd med lege nå sluttet på blodtrykksmedesiner fordi trykket ble for lavt nå jeg tok medisiner og gikk på ketolysekur. Nå etter en uke uten medesiner er blodtrykket mitt så fint som aldri før. Dette gjør meg til tilhenger av kostholdet, selv om jeg bare går ned ca 1 kg. i uken. Hadde ventet å gå mer ned etter det jeg har lest de andre gjør her inne på forumet, men når jeg kan slutte på medesiner så er det belønning god nok

Supert at BT ditt er fin på lavkarbo!

Anbefalt vektnedgang er 0.5- 1.0kg pr uke for at hodet, kroppen og huden skal klare å henge med. Ikke veldig mange som går mye fortere ned enn det uten å ha meget høy startvekt! Så en kilo i uken er ikke "bare" altså!

Gjennomsnittelig vektttap på ketolyse!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:13   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk!

En kg i uka er helt fantastisk! Det skal du være superfornøyd med . De fleste går ikke ned så mye, og så jevnt. Det går ofte litt i rykk og napp etterhvert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 13:56   #21
Wiggo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Finnmark
Alder: 59
Innlegg: 44
Wiggo er på en erverdig vei

Sv: Høyt blodtrykk!

Ble nu litt nyskjerrig og fant fram et sånnt instrument vi har liggende. Det viser på høyre armen på Systolic mmHg 126 og på Diastolic mmHg 70 og 70 i puls. På venstre arm var det 112/69 og 69 i puls. så jeg har vel ingenting å frykte.

__________________


[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wuNI1n5/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wuNI1n5/weight.png[/image]
Wiggo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt blodtrykk Labomba Fysisk og mental helse 13 29-05-07 20:15
noen som har peiling på blodtrykk... nomma Fysisk og mental helse 6 19-07-06 21:39
Høyt kolesterol Nille Fysisk og mental helse 11 22-11-05 21:28
Ketolyse og høyt kolesterol Thula Ketolysekuren 3 01-07-05 10:11
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 12:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no