Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-11, 11:05   #26
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

.... Noen trenger et skikkelig spark bak!

Problemet slik jeg ser det er at hun tråkker på noen med den ene foten mens hun sparker "de som trenger det" med den andre.
Og at ubedt sparking ikke er motiverende for veldig mange.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:06   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Problemet slik jeg ser det er at hun tråkker på noen med den ene foten mens hun sparker "de som trenger det" med den andre.
Og at ubedt sparking ikke er motiverende for veldig mange.

Enig. Veldig unyansert. Perfekt atferd for å provosere på seg folk spør du meg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:16   #28
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Ja, det er nok stor sjanse for at vi får alvorlig b-vitaminmangel... Gah...
Jeg har dessuten aldri kjøpt boller på butikk, eller hatt en såkalt bollehelg...

Mange damer drikker 3-4 flasker rødvin i uken... hallo, overdrivelser.no

Og ikke minst så har hun halvert matinntaket fra da hun var 25... stakkars dame.
Jeg var feit som 25-åring også, jeg....

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:23   #29
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Mange damer drikker 3-4 flasker rødvin i uken... hallo, overdrivelser.no

.

hehe, den stusset jeg over også, tror ikke jeg kjenner noen som drikker så mye. De er i tilfelle 18-20 år, fester hver helg og er tynne som få

Syntes forsåvidt ikke artikkelen var unyansert, hun mener jo det er sunt å kutte ned på raske karbohydrater og øke på med grønnsaker. Jeg tror også hun treffer litt blink når hun sier at en del lavkarber i ukene og høykarber for fullt i helgene

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:29   #30
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Også mener hun at det viktigste er en livsstilsendring, men hun evner ikke å se at lavkarbo er en livsstilsendring...

Synes forøvrig kommentarfeltet på KK er verre enn dagbladet og vg...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:39   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Hehe. Jeg liker Kari jeg Dessverre er det slik at mange spiser myyye og ikke beveger seg. Noen trenger et skikkelig spark bak!

Ja, ingen som nekter for det, men da sier man det på en måte som bygger opp folk. Man river dem ikke ned og sparker litt ekstra på dem i tillegg, bare for å være "kul". Hun bruker ord som vitner om VELDIG lite respekt og empati. "FEITE folk". "RÆVA i gir."
Hadde dette vært det første slike uttrykket hun brukte hadde jeg ikke kicka på det i det hele tatt, men det føyer seg bare inn i rekken av nedlatende drittord hun har å "si" til oss FEITE folk.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:05   #32
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Ja, det er nok stor sjanse for at vi får alvorlig b-vitaminmangel... Gah...

B-vitaminmangel??? Hvorfor i huleste skulle man få b-vitaminmangel på lavkarbo? Hvilken "B" skulle dette gjelde?

La meg sitere wikipedia

Sitat:

B vitamins are particularly concentrated in meat such as turkey and tuna, in liver and meat products.

Når det gjelder b-vitaminer i kornprodukter så ligger b-vitaminene langs skallet slik at man må spise fullkornsprodukter for å få nok stemmer. Men kanskje den godeste Kari glemte at det ikke var et vegetariensk kosthold hun argumenterte mot?

http://www.healthaliciousness.com/ar...n-b1-foods.php
http://www.healthaliciousness.com/ar...vitamin-B2.php
http://www.healthaliciousness.com/ar...vitamin-B3.php
http://www.healthaliciousness.com/ar...vitamin-B5.php
http://www.healthaliciousness.com/ar...vitamin-B6.php
http://www.healthaliciousness.com/ar...vitamin-B9.php
http://www.healthaliciousness.com/ar...itamin-B12.php

B12 er vel forresten kjent for å kun finnes i animalske produkter...

Nei - la oss for all del ikke bringe fakta inn til en debatt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 15:29   #33
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Det er kanskje bortkastet om det er som hun tror , når man spiser snop og drikker seg dritings i helgene og ja, inntar flere flasker vin i uka. Men dette er unntakene.


Sist redigert av Yrla : 18-10-11 kl 19:56.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 15:56   #34
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg skulle nesten ønsker den dama plutselig kunne legge på seg, til tross alle sine råd, men hun er vel tilfeldigvis av den typen som ikke legger på seg samme hva og aner ikke hva det vil si å kjempe med en kropp som går med håndbrekket på hele tiden uansett hvor lite man spiser og hvor mye man enn trener.

Hun kan da vel legge på seg hun som alle andre.
Ser du ikke at hun skriver at hun i dag spiser halvparten så mye som hun gjorde da hun var i 20 årene?
Dama er jo veldig aktiv og enda så må hun passe på så hun ikke legger på seg.
Er ikke noen stor fan av Kari jeg heller, men ser mye fornuftig i det hun sier her.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 16:02   #35
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

For meg synes jeg hun banaliserer det alt for mye.

Alkoholikere: Drikk mindre
Narkomane: Slutt å rus deg
Røykere: Kutt ut røyken
Anorektikere: Spis mer
Overvektige: Spis mindre og tren mer.

Dette her føler jeg beskriver måten hun snakker på.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 17:02   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Hei, folkens. Skal vi ikke bare ignorere Kari Jaquesson? Ærlig talt tror jeg at hun driter i helsa vår, ettersom hun ikke er i stand til å sette seg inn i hva kostholdet (eller nærmere sagt kostholdene) vårt går ut på en gang, så tror jeg ikke dette handler om annet enn å få oppmerksomhet, oppmerksomhet, oppmerksomhet. Jeg har ikke tenkt å lese artikkelen hennes en gang, det er ikke verdt tida mi.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 17:47   #37
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hei, folkens. Skal vi ikke bare ignorere Kari Jaquesson? Ærlig talt tror jeg at hun driter i helsa vår, ettersom hun ikke er i stand til å sette seg inn i hva kostholdet (eller nærmere sagt kostholdene) vårt går ut på en gang, så tror jeg ikke dette handler om annet enn å få oppmerksomhet, oppmerksomhet, oppmerksomhet. Jeg har ikke tenkt å lese artikkelen hennes en gang, det er ikke verdt tida mi.

Enig med deg, ignorer!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 17:59   #38
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Hvorfor hisse seg opp over dama? Ho sier og mener mye hun ikke har kompetanse for å uttale seg om.
Det er ikke så altfor lenge siden ho også var omstridt i media - da mente hun at alle kjukkiser var late og dumme

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 20:32   #39
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Som sagt, så er hun den eneste motstanderen jeg gidder hisse meg opp over, så da forbeheholder jeg meg retten til det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 20:45   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Som sagt, så er hun den eneste motstanderen jeg gidder hisse meg opp over, så da forbeheholder jeg meg retten til det.

Så klart! Og jeg skjønner det.
Jeg har nok hissa meg mer opp over Drevon, men det har kanskje med det at han faktisk er universitetsprofessor, og det finner jeg ganske skremmende ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:16   #41
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

GIdder ikke lese noe av henne.. Oppgulp. Hun er vel bare redd for at hun ikke skal ha noen jobb lenger sikkert, fordi folk bruker lavkarbo og ikke trenger henne mer

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 22:59   #42
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så klart! Og jeg skjønner det.
Jeg har nok hissa meg mer opp over Drevon, men det har kanskje med det at han faktisk er universitetsprofessor, og det finner jeg ganske skremmende ...

Han blåser jeg i.. Han er vel så opptatt av det han kan og har brukt så mye tid på å tilegne seg, at han ikke tør se for seg at noe annet kan være riktig. Er ikke synet KJ har på lavkarbo som irriterer meg så fælt heller. Er den nedlatende, frekke, bedreviterske, empatiløse, overkule måten å legge frem ting på. Spy.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 01:09   #43
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Hun har jo helt sikkert hjulpet mange og gjort trening til noe litt mindre skummelt, igjennom innslagene sine på God morgen osv. Men der har hun sikkert ikke fått lov til å kalle folk for late feitinger, som må få ræva i gir. Jeg liker budskapet (selvom det ikke passer for alle). Men blogginnleggene hun har skrevet om det, ordene hun bruker, holdningene hun gir uttrykk for med de ordene og slik hun svarer i kommentarene er kvalmende..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 04:17   #44
randi.m.a.
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
randi.m.a. er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

juhu!! sier bare jeg har slitt med magen i alle år, prøvd gluten fritt, laktosefritt , svelget slanger og alt som er! var for tynn til 30 og este ut etterpå..... etter en måned på moderat lavkarbo virker magen helt max, vekten er på trivsel og energien er på topp! Gidder ikke diskutere hva som er bra og ikke med de rundt meg! det som funker for meg er best for meg! kommer for første gang hjem fra ferie på mange år uten å føle meg som en oppblåst hval!!! mottoet mitt er heretter: lytt til kroppen og den svarer

randi.m.a. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenvariant av vedlikeholds lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 11:27   #45
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Men hvor får disse menneskene det fra, dette med at vi spiser masse bacon og ingen karber? Jeg har aldri i hele mitt liv spist så masse grønnsaker som nå. Går å knasker rundt på ett stykke sellerirot her og en dusk brokkoli der.

Men jeg skjønner at de ikke skjønner for jeg err jo dum jeg og! Når folk spør hva jeg har gjordt av meg så kommer svaret. "Jeg har sluttet å spise karbohydrater" Det rette svaret bør være "JEG HAR SLUTTET Å SPISE USUNNE KARBOHYDRATER"

Jeg tror at om folk får opp øynene for dette, at det er sukker og hvetemel som er skurkene og ikke "karbobydratene" i sin helhet ville mange skjønne mer av ddette og ikke være så skeptiske.

Forskjellen på min og min families middagstallerken er nesten usynelig. Eneste som mangler på min er poteten. Skal love at ikke mine barn tar skade av det.

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 19:07   #46
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Han blåser jeg i.. Han er vel så opptatt av det han kan og har brukt så mye tid på å tilegne seg, at han ikke tør se for seg at noe annet kan være riktig. Er ikke synet KJ har på lavkarbo som irriterer meg så fælt heller. Er den nedlatende, frekke, bedreviterske, empatiløse, overkule måten å legge frem ting på. Spy.

Ja, det er nettopp det

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 20:57   #47
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Men hvor får disse menneskene det fra, dette med at vi spiser masse bacon og ingen karber?

Er ikke sikkert de tror det.

Enkelte argumenterer på den måten, blåser opp et eller annet hos den de diskuterer med, for så å protestere mot det bildet de selv har laget. Dersom det er tilskuere som ikke kan noe særlig, kan dette gi et bedre inntrykk av den ene partens meninger.

Det blir framstilt som et tonn bacon vs variert kosthold, når det egentlig er variert steinalderkosthold vs et tonn stivelse (her bruker jeg teknikken selv for å sette det på spissen).

Kari J. er kanskje redd for færre inntekter nå som lavkarbo har økt.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 23:24   #48
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Maase bacon og smør er jo sikkert provoserende for noen å vite at noen spiser med god samvittighet siden mettet fett har blitt betraktet og innprentet som fy-fy så lenge. Man har rett og slett fått negative assosiasjoner til det.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 16:47   #49
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Kari J. er kanskje redd for færre inntekter nå som lavkarbo har økt.

Hadde hun vært smart hadde hun bare gjort som GR og laget et opplegg for dem som ønsker å redusere karbohydratene også.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 17:02   #50
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg har stusset flere ganger når "eksperter" uttaler seg om farene og unødvendigheten av lavkarbo.
De fleste av disse "ekspertene" godtar lavkarbo for eksempel ved sterk epilepsi og diabetes. For da er det visst ikke farlig og leve lavkarbo, men er man fysisk "frisk" og "bare" har trøbbel med insulin og overvekt, nei da er lavkarbo altså plutselig farlig.
Hvor er logikken i dette da?
Om man koker hva lavkarbo er for noe, så lever man jo på en så ren mat som mulig uten alle tilsetningstoffer, og man øker grønnsakmengden, men kutter ut brød, poteter, sukker og produkter av mel (iallefall alle de med fint mel).
Selvfølgelig finnes det folk på lavkarbo som ikke spiser f.eks. grønnsaker, men det finnes jo lassevis av mennesker som lever på brus, grandiosa og nudler også. Hvorfor er det bare lavkarberne som får pes??

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det bortkastet? nypålavkarb Lavkarbo generelt 8 26-04-11 16:09
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 04:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 22:52
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no