Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Mister man muskulatur på lavkarbo?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-12, 23:40   #26
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Man kan føle seg litt "matt" den første tiden på lavkarbo, og man mister litt trykk i kroppen pga væske og glykogen som forsvinner. Det meste av dette kommer tilbake etter en tid, men 100% blir man ikke før man tilfører kh i kosten igjen. Så får man avgjøre selv om man skal ned i vekt eller satse på nm i styrkeløft

Ikke dermed sagt at det ikke går å bygge muskler eller bli sterkere på lavkarbo; for en relativt utrent person på et fornuftig treningsprogram er det ikke noe problem å få kjempebra fremgang på trening

  Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:31   #27
Søya
Nytt Medlem
 
Søya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 8
Søya er på en erverdig vei

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg ligger litt over ketogent ja, så da er det ingen krise om jeg spiser meg litt opp før trening..

Jeg vil bare minne om at lavkarbo er langt mer enn å spise ketogent. Tidligere i denne tråden så refereter jeg til min gode mann Lutz. I følge ham så er alt under 72 gram karbo daglig lavt nok til å få gode effekter på helse og vekt Så du behøver ikke å pine deg ned på et ketogent nivå for å få en fin effekt.

Søya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frafallen Fedon-entusiast. Dagens underholdning: Lutz, Hexeberg og Dahlqvist. Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 10:38   #28
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg begynte på treningsstudio i forrige uke, for å bygge opp formen litt etter å ha tatt av 14 kg så langt på lavkarbo. Men jeg ble overrasket over hvor lite styrke jeg hadde igjen i armer og overkropp. Kan det være sånn at jeg har slanket bort en del muskler også i tillegg til fett? Jeg spiser en passe mengde protein hver dag, og har tatt av i gjennomsnitt trekvart kilo i uken siden august. Så jeg er ikke ekstrem på noen måte, og hadde vel ventet at treningen skulle bli lettere av at jeg ble lettere. Men det var kanskje akkurat den ene økten som var ekstra hard? Jeg gikk i alle fall fullstendig tom, og det har jeg ikke opplevd på den måten før...

Om du er i noen av dine første uker på lavkarbo er det nok bare kraften i musklene som mangler, og ikke muskelfibrene som har blitt borte Det tar tid å få igang fettforbrenningen.Du blir ikke svakere av lavkarbo i forhold til dietter fordi med lavkarbo spiser man nok mat.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:35   #29
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Søya, her.

Så du behøver ikke å pine deg ned på et ketogent nivå for å få en fin effekt.

Ja, jeg vet! Jeg har ligget på dette nivået i 5 måneder nå, med godt resultat.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:36   #30
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om du er i noen av dine første uker på lavkarbo er det nok bare kraften i musklene som mangler, og ikke muskelfibrene som har blitt borte

Som sagt så har jeg gått på lavkarbo i 5 måneder, og tatt av 15 kg så langt. Så da er jeg vel neppe i mine første uker..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:02   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Som sagt så har jeg gått på lavkarbo i 5 måneder, og tatt av 15 kg så langt. Så da er jeg vel neppe i mine første uker..

Javel, da var det rart. Om du ikke får i deg nok av den næringen du trenger vet jeg ikke hva årsaken kan være.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mister håret? thtu Fysisk og mental helse 19 13-05-11 16:36
Mister hår CosiFanTutta Spørsmål og svar 4 13-11-10 20:28
Mister så mye hår lillamumi Generell diskusjon 10 16-10-10 11:19
Mister muskelmasse på lavkarbo? aktivjente Lavkarbo generelt 17 26-09-10 20:43
Mister unormalt mye hår........ Arwen32 Ketolysekuren 3 17-02-10 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no