Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Skeier dere ut innimellom?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-13, 17:33   #26
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Her er det snakk om en planlagt sprekk.. Sprekker som skjer fordi at man er stresset osv ser jeg (og vet jeg alt om..) er umulig å styre. Men planlagte sprekker kan man la være, om man ikke klarer styre dem.

Eh, mine planlagte sprekker ender alltid i uplanlagte sprekker. Hjelper ikke å planlegge å ta et kakestykke, det blir alltid det kakestykket og bananas i pastabeholdningen når jeg kommer hjem. Jeg er en smule rar, å spise massevis av usunt foran andre klarer jeg ikke, jeg har en psykisk sperre der, den sperren som gjør at jeg feks pirker i maten og spiser kjempesakte, unngår å spise offentlig osv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 17:35   #27
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Som du ser så quoter jeg Yrla. Og jeg sier vel ikke at man ikke skal skeie ut. Sier at om man klarer å skeie ut så gjør man det og at hvis man IKKE klarer det uten å ta helt av, så bør man la det være.

Nei jeg tenkte det du skrev før du quoted Yrla

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 17:45   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Nei jeg tenkte det du skrev før du quoted Yrla

Ser ikke at du har sagt at du ikke klarer å kontrollere sprekkene dine.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 17:51   #29
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Eh, mine planlagte sprekker ender alltid i uplanlagte sprekker. Hjelper ikke å planlegge å ta et kakestykke, det blir alltid det kakestykket og bananas i pastabeholdningen når jeg kommer hjem. Jeg er en smule rar, å spise massevis av usunt foran andre klarer jeg ikke, jeg har en psykisk sperre der, den sperren som gjør at jeg feks pirker i maten og spiser kjempesakte, unngår å spise offentlig osv.

Eh..

Nei, det skjønner jeg! Jeg har perioder hvor jeg klarer å ta en kontrollert sprekk og jeg har (flere) perioder hvor jeg ikke klarer det. Sånn som nå om dagen går det helt fint. Da kan jeg legge inn en i ny og ne. Mens i andre perioder så vet jeg at dette aldri kommer til å gå bra. Så da lar jeg være med den planlagte sprekken. (og går på en skikkelig smell isteden.)

Jeg sier ikke at det er lett, men man kan jo ikke sette seg ned og si at: "Nå skal jeg ha en planlagt sprekk, jeg skal spise det og det", også gjennomføre den med vel viten at man kommer til å ta helt av. Evt. man kan ikke sette seg ned og planlegge og ete alt man vil isteden for å velge ut noen ting man har skikkelig lyst på. Da ber man jo om å gå på en skikkelig smell.

Ser at mange sier at de overhodet ikke savner noe på dette kostholdet, men så skal de ha en sprekk likevel.. Hva er vitsen med det, da? Slike anledninger hvor man er nødt til det, så er det uansett lettere å begrense det. Det er lettere å la være å spise mye i et selskap, sammen med andre, på restaurant, enn det er når man sitter hjemme og spiser.

For de fleste da.

Men såklart. Har man en masse å fråtse i når man kommer hjem så er det jo nesten umulig å hente seg inn.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 17:52   #30
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ser ikke at du har sagt at du ikke klarer å kontrollere sprekkene dine.

Som jeg sa, kunne jo hende at jeg misforsto

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 17:53   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Som jeg sa, kunne jo hende at jeg misforsto

Ja, jeg snakket om de/vi som vet godt at vi ikke klarer å skeie ut, uten å ta helt av.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 19:36   #32
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, jeg snakket om de/vi som vet godt at vi ikke klarer å skeie ut, uten å ta helt av.

Vel, nå har jeg kokt løksuppe og har spist til jeg omtrent slikka bunnen av kasserollen. DET kaller jeg for utskjeiing!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:38   #33
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Som regel lager jeg lavkarbosnacks/godteri/kaker hvis jeg vil ha noe godt, men jeg har 31 dager i året (som jeg har laget en plan på) som jeg kan bruke til utskeielser med alt jeg ikke egentlig skal spise. Ser ikke problemet med det, for meg er det hverdagen uansett som teller, men på den måten så kan jeg spise kake i brylluper eller spise ris når jeg besøker farmor en dag i året. Det utgjør svært lite for min del.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:45   #34
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Som regel lager jeg lavkarbosnacks/godteri/kaker hvis jeg vil ha noe godt, men jeg har 31 dager i året (som jeg har laget en plan på) som jeg kan bruke til utskeielser med alt jeg ikke egentlig skal spise. Ser ikke problemet med det, for meg er det hverdagen uansett som teller, men på den måten så kan jeg spise kake i brylluper eller spise ris når jeg besøker farmor en dag i året. Det utgjør svært lite for min del.

Dette syns jeg så ut som en kjempe god plan! Kred til deg

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 16:53   #35
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Tar det som en selvfølge at Stella27 har en plan på akkurat hva hun skal skeie ut på, ihvertfall til bryllupet sitt. Derfor går det sikkert bra Ønsker deg masse lykke til med bryllup

Er også enig i at man ikke må tillate seg sprekker hvis man ikke klarer å styre de.....eeehhhh, er vel kanskje derfor man sprekker?? Fordi man ikke klarer å styre seg Derfor skiller jeg mellom "sprekk" og "utskeielse"

Selv trives jeg kjempegodt på lavkarbo, men innimellom bare mååååå jeg ha potetgull Har aldri vært rusavhengig av noe slag, men er sikker på at det er som å ha abstinenser..... Noen ganger klarer jeg å la være, men andre ganger løper jeg til nærmeste sted for å kjøpe. Stapper innpå en stor pose før jeg rekker å angre Ooog angrer seff etterpå Rart det der gitt, hvis jeg har potetgull liggende i skapet klarer jeg å holde meg unna, men hvis jeg ikke har er det ofte verre.

Men men, vi klarer å komme oss inn på den smale sti igjen vel?? Yess, we do

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 17:05   #36
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.


Men men, vi klarer å komme oss inn på den smale sti igjen vel?? Yess, we do

Det er jo det som er kluet. Å kunne spise litt kake i et selskap og så komme seg tilbake i normalen igjen etterpå. Vi skal jo leve med dette resten av livet......i hvertfall jeg

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 17:14   #37
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Det er jo det som er kluet. Å kunne spise litt kake i et selskap og så komme seg tilbake i normalen igjen etterpå. Vi skal jo leve med dette resten av livet......i hvertfall jeg

Å her sier du noe jeg syns er KJEMPE VIKTIG! At det er faktisk lov til å unne seg litt i selskaper også komme seg tilbake i normalen etterpå Det er i hvert fall min mening

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 17:27   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Jeg skeier ikke ut, eller sprekker. Syns de ordene er litt negativt ladet
Men det hender jeg spiser "utenom boka" av og til.

For en klok dame her inne sa en gang: Du kan spise allt, men ikke alltid.
Det er ord jeg har tatt med meg fra jeg startet med ketolyse i 2007.

Fristelser vil alltid være rundt oss, enten vi er på slanker'n eller ikke. Derfor er det for mange, meg selv inkludert, viktig å jobbe med det mentale; Hvorfor vil jeg spise ting som ikke er bra for meg...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 20:06   #39
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Jeg synes det er mye enklere å holde meg innenfor lavkarboverden, og kan ha litt vanskeligheter med å ikke ha lyst til å fortsette å spise høykarbo etter et kakestykke... Noe i meg sier: "Se, ett lite kakestykke skadet ikke. To kan ikke skade! Heller ikke tre!" Men med litt viljestyrke går det greit!

Ellers er det mye godt godteri i lavkarboverden, og det gjør det lettere å holde seg til den smale sti, synes jeg

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 23:44   #40
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Å her sier du noe jeg syns er KJEMPE VIKTIG! At det er faktisk lov til å unne seg litt i selskaper også komme seg tilbake i normalen etterpå Det er i hvert fall min mening

Er veldig enig her men det er det som er så forbannet vanskelig syns jeg. For når jeg unner meg litt i selskap så tenker jeg at nææh litt til gjør vel ingenting og litt til.... tilslutt så fortsetter jeg i noen dager til for jeg har kommet skjevt ut likevel osv osv... Håpløst for min del. Er jo kjent for å ha utrolig viljestyrke. Men når det kommer til dette? Finnes ikke. Sukk


Sånn... måtte bare få det ut. Hehe

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 12:02   #41
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Dette er faktisk et veldig spennende tema, dette med utskeielser.
For meg er en utskeielse ikke det samme som en sprekk.
E utskeielse er noe jeg planlegger og gjør bevist, mens en sprekk er når jeg ikke greier å motstå noe jeg har lyst på, og kaster meg over det.

Jeg har til dags dato ikke hatt noen utskeielser, fordi jeg aldri har planlagt en. Derimot har jeg hatt sprekker, og da er det utrolig hvor mye rart som finner veien inn i gapet.

Så svaret til TS må være: Nei, jeg skeier ikke ut, men jeg sprekker

Dessverre er jeg av den typen som har lett for å bli tatt av sukkerheksa og karbotrollet. Derfor planlegger jeg aldri en utskeielse.
Så ser du meg gafle innpå med kaker, sjokolade og brødskiver, så har jeg sprukket, jeg skeier ikke ut.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 10:14   #42
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Jeg skeia ut i jula,planla to tre dager med vanlig julemat/kaker,det var godt ,men.....synes det tok over en måned før jeg var komfortabel i mitt vanlige lavkarbo kosthold igjen.Synes ikke det var verdt det.Kommer ikke til å prøve det samme neste år.Synes tankene mine ble alt for opptatt av mat,ble ikke noe ro.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 10:23   #43
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skeier dere ut innimellom?

Jeg skeier heller ikke så mye ut, selv om kostholdet mitt er romsligere nå enn da jeg slanket meg. Utskeielser er alltid planlagte og gjennomtenkt på forhånd. Da har jeg bestemt meg for HVA jeg kan skeie ut med og HVOR MYE. Veldig ofte handler det om å gjøre det litt enklere for meg selv i sosiale situasjoner der det er dårlig tilgang på lavkarboalternativer. Skal jeg skeie ut hjemme lager jeg meg noe lavkarbo og sukkerfritt - ostekake, sjokolademousse - det er jo fryktelig mye godt man kan lage! Det kan være så enkelt som litt kaffe med mykvispet krem, kanel og litt søtning (monins sukkerfrie karamellsirup er god). En sjelden gang kan jeg ta en rute mørk sjokolade.

Nå skal det sies at jeg reagerer veldig negativt på glutenholdig mat. Det gjør det myyyye enklere å takke nei til gjær- og melbakst, nettopp fordi jeg blir så dårlig av det. Men det har hendt jeg har spist dessert med sukker og f.eks. glutenfri pasta/pizzabunn på restaurant. Men som sagt er det en avgjørelse jeg har tatt på forhånd, og da slipper jeg å føle at jeg har "sprukket", eller havnet helt "utpå". Det er jo ikke slik - hverdagene mine består av sunn mat med lite kh, så da tåler jeg slikt fra tid til annen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dersom man skeier ut på ketolyse Bæremæ Spørsmål og svar 14 19-07-11 00:35
Kjeder du deg litt innimellom? jvb Livets lyse side 16 11-02-10 20:55
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva skjer om jeg skeier ut litt i påsken? Humle Ketolysekuren 26 25-03-08 08:14
Unner dere dere noe godt innimellom?? Tiril77 Lavkarbo generelt 20 13-01-05 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no