Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har jag leggkramper???

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-06, 01:59   #1
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Har jag leggkramper???

Ja dette med legg kramper,har jag ju lest er vanligt...

Siste tiden (2-3 uker) har jag ikke klart å sitte på en stol mer en 5 min,innen det begynner å "kribble" i leggene... Føles nesten som de sovner..

Er dette en type av leggkramper tro? Eller kan det vare en annen grunn?
Er det noen som har haft lignende "bivirkning".Eller er det ett tegn på dålig blodsirkelation tro?

Har ju gått på ketolyse i over 4 månader,så jag skjønner ikke hvorfor dette kommer nå?

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 08:04   #2
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Har jag leggkramper???

kribling i beina er ikke kramper slik jeg definerer det....

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:56   #3
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Har jag leggkramper???

Hva er det før noe då? Hvorfor har jag fått dette nå?

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 09:47   #4
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 64
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Har jag leggkramper???

Har du prøvd å ta magnesiumtilskudd? Kan være du mangler dette..

__________________








Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 11:27   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Har jag leggkramper???

jeg kan få antydning til legg kramper for eks vist jeg ligge i sengen og strekker beina ut men disse kjenner man tydelig (vondt)tar magnesium hver dag..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:30   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har jag leggkramper???

Det er ytterst tvilsomt at kribling i bena kommer av kostholdet ditt. Det kan være noe så enkelt som at du har sittet eller ligget på en måte som har gjort at muskler/årer kommer i klem og dermed stenger blodsirkulasjonen. Den følelsen du har i bena, ligner den litt på at "benet sover" om du skjønner hva jeg mener ?

Det er ikke kramper. Har du leggkramper er du overhodet ikke i tvil om at det er kramper - det er iallefall helt sikkert ! Jeg har av og til slik kribling i ene armen etter en lang dag på jobb - og da forklarte legen at musklene strammer slik at blodårene blir klemt litt sammen slik at blodet ikke kommer frem over alt, - og da kribler det ! Kan ogsåskje om du har gått mye eller trent hardt -og som jeg skrev over ligget eller sittet skjevt.

Ikke farlig - og det går over.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:33   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Har jag leggkramper???

Jeg har fått leggkramper etter jeg begynte på dette kostholdet, men det har blitt bedre, og jeg tar alle vitamintilskuddene som du får kjøpt på www.ketolyse.no

Jeg får, som Stinasol, kramper når jeg f.eks. ligger i senga om morgenen og skal strekke meg...
Ikke direkte vondt, men veldig ubehagelig...
Du kjenner liksom at det strammer til, og det føles som om det skal "låse" seg....

Også jeg som eeelsker å strekke meg da...tihi...

Men dette er som sagt blitt bedre...og litt kramper histen og pisten kan jeg leve med...En liten pris å betale spør du meg!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:39   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har jag leggkramper???

Ja, det er vanlig at man kan få leggkramper på ketogent kosthold, siden det er så vanndrivende. Det er jo derfor man anbefaler magnesium og andre vitaminer/mineraler på grunn av at disse saltene skylles ut med "vannet".

Men som sagt var det snakk om kribling her, og kribling og kramper er to vidt forskjellige ting. Og kribling kommer fremdeles ikke av kosthold.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:43   #9
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Har jag leggkramper???

Jeg synes det du beskriver hoeres ut som rastloese ben. Jeg har det ogsaa saann av og til, og det kan stemme at man faar det hvis man mangler f.eks. magnesium. For jeg har det mye naa, og ogsaa litt kramper faktisk, og jeg har naa gaatt tom for ketolysepiller og vaert uten i noen uker. Skal fylle paa neste uke naar loenna kommer, for det er ganske plagsomt.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:43   #10
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Har jag leggkramper???

Er det ikke noe som heter rastløse ben?.....
Noen som kribler av å sitte for lenge stille...
Har faktisk hørt om noen som har det...

Men som du beskrev over her Nille, om jeg har gått ute, og kommer inn og setter meg ned, er det ofte det "prikker" i beina...spesielt lårene...

Er nok bare sirkulasjonen som stopper litt Fridolina...Det går vel over når du leer litt på deg?....

Jeg har også bein og armer som sovner i hytt og pine..

Og har i det siste, merket at den ene skulderen min (!)
sovner titt og ofte.....
Og da tar det gjerne litt tid før den er tilbake til det gamle igjen....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:37   #11
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Har jag leggkramper???

Takk for svaret dere

Ja,det er nog mere så,att de "sovner".. det gjør ikke vont men er obehagligt...Å jag har aldrig haft det så førr...Men nu skjer det var gang jag sitter på en stol..
Ska bli flinkere å spise alla ketolysepiller var dag og magnesium så kanskje det gir sig

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svensk debatt ssskaldeman Nyheter / media 6 17-08-09 18:39
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no