Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Marellas smakfulle biffgryte

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-12, 14:00   #26
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Marellas smakfulle biffgryte

Gøy å se at du fikk til biffen, Yrla! Mørbrad og ytrefilet blir nesten alltid bra, mye for pengene synes jeg. Har ikke råd til indrefilet annet enn til fest, men da kjøper jeg til gjengjeld en hel fryst filet (som jo koster halvparten av den i ferskvaredisken). Tiner i kjøleskap, og bruner i panna - så inn med steketermometer og inn i ovnen, mørere kjøtt får man ikke! Det går nesten ikke an å ødelegge biff i ovnen, hehe

Et supertips om man er redd for seig biff (vanlig porsjonsstykke) er forresten bare å brune den på begge sider, og hive inn i ovnen på 180 grader i 10 minutter, ca. (Kommer litt an på tykkelse) Den er medium når den er blitt fast og spenstig, den blir "løsere" i fisken igjen etter å ha hvilt seg. Jeg legger den på en bit alufolie, for minimum søl og oppvask.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 14:14   #27
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas smakfulle biffgryte

Takk. Og takk for tips. Da Marella skrev om biff fikk jeg lyst på, og så vips så jeg det var tilbud på mørbrad på Spar. Kjekt. At det var oppskjærte biter gjorde vel sitt for at det ikke ble seigt kanskje? Fant trygghet i det ihvertfall. Om bitene var tykke ville jeg nok puttet de i ovnen. Uten at jeg vet om tykkelsen har noe å si egentlig.Bare tipper.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 14:52   #28
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas smakfulle biffgryte

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Dersom man sliter med å brune kjøttet selv etter romtemperering, så er det 3 alternativer til hva som kan være problemet:

1. Man har en komfyr med lite effekt og lite varme (ikke så mye å gjøre med, bruk den største platen/panna for å få en stor stekeflate i det minste)

2. Man har en billig tekepanne med tynn såle. Men en tykk og tung stekepanne med en jevn såle, lagrer panna masse varme i metallet før man hiver oppi kjøttet. Er undersiden skjev/ruglete, blir heller ikke panna skikkelig varm. Jeg mener at er det 2 ting man skal investere i på kjøkkenet, så er det en super kokkekniv, og en super stekepanne.

3. Man har hatt oppi for mye kjøtt om gangen, og kanskje rørt i kjøttet for mye med en gang, slik at pannen ikke rekker å brune før den blir kald. Kjøtt tilsvarende ca 1 pakke kjøttdeig er max, selv for de beste panner, spør du meg. Men ja, noen ganger gidder heller ikke jeg å steke i flere omganger....

Takk Da tror jeg det er røringen som er problemet! Jeg har gasskomfyr, dvs at den er sinnsykt varm, og dyr panne... Så da må jeg prøve å ikke røre neste gang

Ps, så artig at du på inspirert til å lage deg biff Yrla!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
marellas biffgryte


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marellas saftige smørbrød Marella77 Bakst 10 05-01-12 22:15
Biffgryte med grønnsaker og fetaost moma Middag 0 07-05-09 20:43
Stines biffgryte med rødvin og sopp MorStine Middag 2 08-08-08 21:28
Smakfulle karbonadekaker Nett Lunsj 4 27-09-07 15:07
Smakfulle lammebøffer Skorpia Middag 3 28-02-07 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no