Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-12, 13:50   #1
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Dette er helt utrolig! Kjempeinspirerende!
http://forum.fitnessbloggen.no/threa...%A5neder.3366/

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 14:08   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Så den - og tenkte mitt da han ikke bare kuttet karbohydrater men også alt av fett. Selv om jeg anser PSMF (høyprotein, lavkarbo, lavfett) kur for uskadelig over maks en uke, synes jeg ikke så lang tid som 4 måneder nødvendigvis er helsefremmende (til tross for at han økte på noe med karbo etterhvert). Kroppen har jo behov for essensielle fettsyrer for å fungere optimalt.

Derimot er jeg 100% enig i at denne unge mannen virkelig satte ned foten og kjørte på et løp som enhver kan misunne han. Flott resultat - nå gjenstår det som alle vet er det vanskeligste, nemlig finne det kostholdet han kan leve på resten av livet for å vedlikeholde vekt og form...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 14:16   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Sinnsykt bra jobba

Personlig er jeg faktisk veldig glad for at jeg har gooood tid til vekttapet, for jeg hadde garantert veid det samme nå, som da jeg begynte, om ikke jeg hadde tatt meg gooood tid og jobbet igjennom endel ting. Hodet skal jo også følge med.

Men det er vel forskjell på å være overvektig "fordi at man ble en junkfoodjunkie" og å ha vært overvektig hele livet..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 14:17   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

det er kanskje der mange faller utpå igjen, når de skal normaliseres etter en så ekstremforvandling. Men fy pokker for en disiplin.
Ser på ham og tenker "Klarer han det, skal faen meg jeg også!" dog nekter jeg en slik eksmtremdiett (selv om enkelte vil kalle min ekstrem også). Og så ikke no børst.... DET hadde ikke gått.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:06   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

men er det sunt å gå ned så fort? Huden kan da vel umulig følge etter med over 3 kg i uka i snitt i vekttap?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:05   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

men er det sunt å gå ned så fort? Huden kan da vel umulig følge etter med over 3 kg i uka i snitt i vekttap?

Er nok sunnere å gå ned 3 kg i ula enn å fortsette være overvektig.... jeg vet hva som er sunnest av alternativene. Hud kan skjæres bort evt så krymper det inn over tid. Mye hud er nok ikke så farlig i en periode.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:11   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

"Hud kan skjæres bort" - det er jo et alvorlig stort inngrep som kan bety helseproblemer, så det er jo ikke SÅ enkelt

Jeg har sett resultater av store mennesker som har gått ned enormt mye på kort tid og det var vondt og se på...personen jeg snakker om MÅ nok ha operasjon for at hun skal kunne få et ok liv, selv om hun nå er normalvektig. Jeg sverger også til litt lavere fart på vektnedgang, det gjør det ofte lettere og holde vekten i ettertid.

Personen det her er snakk om trente MASSIVT i samme perioder, og erstattet nok mye av fettet med store muskler, så jeg ser ikke på bildene at han har fått særlig problemer. Ta med at han er ganske så ung... jo eldre man blir, jo mindre elastisitet har huden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:48   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Nå dør man som oftest ikke av å være overvektig i f.eks 50 uker isteden for 16 da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 18:17   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Etter å ha levd mer og mindre ekstremt lavkarbo i årevis uten Særlig resultat på vekta gjør ikke sånne artikler meg særlig motivert. Heller forbanna på hvor urettferdig verden er at det går så lett for noen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 18:23   #10
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Etter å ha levd mer og mindre ekstremt lavkarbo i årevis uten Særlig resultat på vekta gjør ikke sånne artikler meg særlig motivert. Heller forbanna på hvor urettferdig verden er at det går så lett for noen!

Altså. Noe må være galt her da? Flere år på lavkarbo og ikke ned noe særlig på vekta? Sikker på at det ER lavkarbo det du propper inn ila de årene da? Jeg synes nå det er lett å glemme små ting og de små tingene blir jo mye ila flere år da. Jeg trodde jeg levde sunt jeg og sa det også, men gikk nå opp 10kg på 3 år allikevel. Jeg var kanskje ikke så veldig sunn allikevel hehe.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 18:25   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Gutten har da virkelig jobbet for det..? Eller bare våknet han plutselig en dag og hadde gått ned?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:03   #12
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Gutten har da virkelig jobbet for det..? Eller bare våknet han plutselig en dag og hadde gått ned?

Tipper han bare lå og latet seg på sofaen og drakk feit drikke Eller kanskje var det bare et mirakel??!!??

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:22   #13
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Det som er litt interessant å se i tråden er jo følgende:

- Hvor sunt er dette? Skeptisk ja
- Lavkarbo er tingen, men får ikke nevneverdige resultater etter år.
- Huden hans er farlig? Å skjære bort kan gi alvorlige helseproblemer?
- "tja, klarer han holde dette da?"
- Finne det rette kostholdet?

Hvor mange av folkene på lavkarbo.no ville byttet ut hans 4 måneder med "usunt kosthold", fått litt hengehud som trekker sammen over tid for å gå ned 50 kilo på 4 måneder og tatt utfordringen med å holde dette. Dere får valget i dag....
Skal vi se.....alle? Eller nei, "aldri i livet, dette er usunt og er ikke i tråd med lavkarbo, da fortsetter jeg heller være overvektig i mange år til og går ned et par hundre gram pr mnd...", "nei dette krever psykisk tilvenning også, kroppen har gjort det men hodet er ikke med"

Å løpe 3000m på 11:23 er særdeles, meget , utrolig bra. Å løfte de mengdene med jern tyder på styrke som bare det.

Jeg er temmelig overbevist om at langt de fleste her inne, meg selv inkludert ville ofret 4 mnd av livet på en slik ekstremkur for minus 50 kilo fremfor å slite med 50 kilo for mye i det kommende året, året etter og året etter det også, eller å tviholde på lavkarbo som ikke gir synlige resultater.

Hva med å hoppe av, ta en ekstremkur som dette og så fortsette der man slapp lavkarboen? Da holder man jo vekten også?

Eller er dette for enkelt sagt, det er for mange "if`s and but`s" i en slik sak?

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:27   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Det som er litt interessant å se i tråden er jo følgende:

- Hvor sunt er dette? Skeptisk ja
- Lavkarbo er tingen, men får ikke nevneverdige resultater etter år.
- Huden hans er farlig? Å skjære bort kan gi alvorlige helseproblemer?
- "tja, klarer han holde dette da?"
- Finne det rette kostholdet?

Hvor mange av folkene på lavkarbo.no ville byttet ut hans 4 måneder med "usunt kosthold", fått litt hengehud som trekker sammen over tid for å gå ned 50 kilo på 4 måneder og tatt utfordringen med å holde dette. Dere får valget i dag....
Skal vi se.....alle? Eller nei, "aldri i livet, dette er usunt og er ikke i tråd med lavkarbo, da fortsetter jeg heller være overvektig i mange år til og går ned et par hundre gram pr mnd...", "nei dette krever psykisk tilvenning også, kroppen har gjort det men hodet er ikke med"

Å løpe 3000m på 11:23 er særdeles, meget , utrolig bra. Å løfte de mengdene med jern tyder på styrke som bare det.

Jeg er temmelig overbevist om at langt de fleste her inne, meg selv inkludert ville ofret 4 mnd av livet på en slik ekstremkur for minus 50 kilo fremfor å slite med 50 kilo for mye i det kommende året, året etter og året etter det også, eller å tviholde på lavkarbo som ikke gir synlige resultater.

Hva med å hoppe av, ta en ekstremkur som dette og så fortsette der man slapp lavkarboen? Da holder man jo vekten også?

Eller er dette for enkelt sagt, det er for mange "if`s and but`s" i en slik sak?

Som sagt til deg før, så er det VELDIG mye ved det å SLITE med overvekt som du ikke forstår, blandt annet fordi at du ikke har vært der. Det går ann å forstå uten å ha vært der, men du viser stadig at du ikke forstår. Det er menneskelig.

Så klart enhver person som har 50 kilo overvekt vil at den skal forsvinne på et blunk.

Men det du må forstå er at MANGE overvektige er ikke primært overvektige fordi at de har spist for mye og sittet på ræva. Ja, det er handlingene de har gjort, men hva har ført til handlingene? Det er DET som må bearbeides. Det gjør man ikke ved å slenge seg på en ekstremkur. Da behandler man symtomene IKKE selve sykdommen.

Kan ta meg som eksepel. Som 18 åring slanket jeg meg 25 kilo i løpet av 7 måneder. Det var fint. Det var stas. Gutta plystra. Jeg passet inn i klær. Det var ingenting vondt eller trist med å være "slank". Så traff jeg en gutt, ble dumpa og spiste 2 liter is om dagen og gikk da opp ALLE de 25 kiloene + 15 til.

Det at jeg brukte mat til VELDIG mye annet enn næring f.eks. det forsvant på ingen måte med kiloene.

Vi ser det også her inne. Folk raser ned. De er glade, endelig har de funnet løsningn. Plutselig forsvinner de i noen måneedr også kommer de tilbake med kilo i pluss. Det er VELDIG vanlig og det er en grunn til det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:30   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Hypah, du glemmer visst at det er utrolig mange av oss som, før vi gikk over på lavkarbo, har gått på ekstremkurer for en kort periode og var så sikre på å holde vekta etterpå men likevel gikk opp alt og enda litt mer til nettopp fordi hodet ikke hang med. Hvorfor tror du så mange av oss er kjapt ute med å advare mot f.eks. pulverkurer og ande quick fix dietter? Det er jo nettopp fordi vi har førstehåndserfaring i hvor stor skade det kan gjøre.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:35   #16
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hypah, du glemmer visst at det er utrolig mange av oss som, før vi gikk over på lavkarbo, har gått på ekstremkurer for en kort periode og var så sikre på å holde vekta etterpå men likevel gikk opp alt og enda litt mer til nettopp fordi hodet ikke hang med. Hvorfor tror du så mange av oss er kjapt ute med å advare mot f.eks. pulverkurer og ande quick fix dietter? Det er jo nettopp fordi vi har førstehåndserfaring i hvor stor skade det kan gjøre.

Det er jeg blitt smertelig klar over fordi "alle" sier det hele tiden Men, nå som de samme er her og har funnet sin vei gjennom lavkarbo, som jo ikke er en ekstremkur, men en livvstil. Det er det jeg mener kunne være en ide som den karen gjorde.
Hive seg på, "do the thing" og deretter fortsette være her inne på forumet og snakke om hva man bør gjøre osv. og fortsette på lavkarbolivsstilen. Det er da slik her inne at langt de fleste aktvie lever lavkarbo som en livsstil og ikke som en ren kur.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:39   #17
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Som sagt til deg før, så er det VELDIG mye ved det å SLITE med overvekt som du ikke forstår, blandt annet fordi at du ikke har vært der. Det går ann å forstå uten å ha vært der, men du viser stadig at du ikke forstår. Det er menneskelig.

Så klart enhver person som har 50 kilo overvekt vil at den skal forsvinne på et blunk.

Men det du må forstå er at MANGE overvektige er ikke primært overvektige fordi at de har spist for mye og sittet på ræva. Ja, det er handlingene de har gjort, men hva har ført til handlingene? Det er DET som må bearbeides. Det gjør man ikke ved å slenge seg på en ekstremkur. Da behandler man symtomene IKKE selve sykdommen.

Kan ta meg som eksepel. Som 18 åring slanket jeg meg 25 kilo i løpet av 7 måneder. Det var fint. Det var stas. Gutta plystra. Jeg passet inn i klær. Det var ingenting vondt eller trist med å være "slank". Så traff jeg en gutt, ble dumpa og spiste 2 liter is om dagen og gikk da opp ALLE de 25 kiloene + 15 til.

Det at jeg brukte mat til VELDIG mye annet enn næring f.eks. det forsvant på ingen måte med kiloene.

Vi ser det også her inne. Folk raser ned. De er glade, endelig har de funnet løsningn. Plutselig forsvinner de i noen måneedr også kommer de tilbake med kilo i pluss. Det er VELDIG vanlig og det er en grunn til det.

Ser den helt klart, nellie. Tror du misforstår meg litt. Det du sier her i ditt eksempel kan skje på lavkarbo og det da. Fordi følelsesmessig eting har lite med lavkarbo livsstil å gjøre. Eller "emotional eating" heter det vel på nynorsk.

Det jeg mente er dropp lavkarbo for en 4 mnd periode, knus på med ekstremkuren til den karen, jadda, den er sikkert farlig, men ikke farligere enn å være overvektig over mange år, deretter over på lavkarbo igjen, da med et mye bedre utgangspunkt for å lykkes.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:44   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Det er jeg blitt smertelig klar over fordi "alle" sier det hele tiden Men, nå som de samme er her og har funnet sin vei gjennom lavkarbo, som jo ikke er en ekstremkur, men en livvstil. Det er det jeg mener kunne være en ide som den karen gjorde.
Hive seg på, "do the thing" og deretter fortsette være her inne på forumet og snakke om hva man bør gjøre osv. og fortsette på lavkarbolivsstilen. Det er da slik her inne at langt de fleste aktvie lever lavkarbo som en livsstil og ikke som en ren kur.

Jeg hadde ikke orket det. Jeg vet at jeg ikke hadde holdt ut, men gått på en gedigen smell, så da bruker jeg heller litt tid på det. Jeg har gjort enkelte ekstreme tiltak innimellom når jeg har nådd platåer, men da bare for en kort periode på 2-6 uker. Og min ekstremversjon har vært å spise tilnærmet 0 gram karbo, minimum 80% fett og betraktelig flere kalorier enn normalen. Jeg hadde aldri turt å leve både lavkarbo og lavfett a'la PSFM i mer enn en uke, toppen to. Du tilfører jo ikke kroppen skikkelig energi, og det kan jo ikke være bra.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:49   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Altså. Noe må være galt her da? Flere år på lavkarbo og ikke ned noe særlig på vekta? Sikker på at det ER lavkarbo det du propper inn ila de årene da? .

Selvfølgelig er noe galt! Fordi jeg brukte tenårene på slike ekstremkurer som kuttet både karbo og fett. De funket jo på andre. Meg bare fucka det opp enda mer.
Jeg har ikke levd strikt lavkarbo i 7 år, men om vi ikke regner med svangerskap og aammeperiode sikkert 90 prosent av tida. Og det går helt fint å gjøre det uten å gå ned når hormonene er ute å kjøre.
Men det er jo greit å vite at sneversynte folk som deg forventer at man sitter på rævaa og propper i seg dritt da. Det hjelper hvertfall på motivasjonen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:53   #20
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Altså. Noe må være galt her da? Flere år på lavkarbo og ikke ned noe særlig på vekta? Sikker på at det ER lavkarbo det du propper inn ila de årene da? Jeg synes nå det er lett å glemme små ting og de små tingene blir jo mye ila flere år da. Jeg trodde jeg levde sunt jeg og sa det også, men gikk nå opp 10kg på 3 år allikevel. Jeg var kanskje ikke så veldig sunn allikevel hehe.

Jeg var sikker på du var dame, men jeg skjønner nå at du må være mann. Du vet tydligvis ikke særlig mye om kvinners kropp og metabolisme.

Det er faktisk en del damer som sliter med å gå ned i vekt på lavkarbo (inkl. meg), og jeg kan si at når jeg i flere måneder i strekk spiser strikt LCHF, går jeg ikke ned ett gram lenger, og jeg er fortsatt overvektig. Jeg har prøvd mye for å få fortsatt nedgang; jeg har kuttet ut meierieprodukter i tre måneder uten resultat og jeg har spist mindre mat i flere måneder uten resultat, kuttet ut kaffe uten resultat og trent uten resultat. Hadde du kommet til meg og spurt om jeg kanskje hadde proppet i meg noe annet i løpet av denne tiden, hadde jeg meid deg rett ned.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:54   #21
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg hadde ikke orket det. Jeg vet at jeg ikke hadde holdt ut, men gått på en gedigen smell, så da bruker jeg heller litt tid på det.

Forståelig og dette er jo en ærlig sak det.

Sitat:

Du tilfører jo ikke kroppen skikkelig energi, og det kan jo ikke være bra.

Den kroppen med 50kg overvekt trenger ikke mye tilførsel av energi....men, ikke uenig med deg, dog så var han fornuftig nok å konferere med en lege først. Nå er det å være lege her inne nesten skjellsord, så ta den konsultasjonen med en klype salt. MEN det finnes faktisk leger som kan ernæring utenom Dr Hexenberg også uten at jeg har peiling på hva slags kunnskap hans lege hadde.

men igjen, se bildet i kontekst, fortsette å være 50 kg overvektig, eller ikke være det. Hva er farligst?
Hans kur er nok i den korte perioden den varte, ikke farligere enn de mest ekstreme varianter av lavkarbo.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:01   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ser den helt klart, nellie. Tror du misforstår meg litt. Det du sier her i ditt eksempel kan skje på lavkarbo og det da. Fordi følelsesmessig eting har lite med lavkarbo livsstil å gjøre. Eller "emotional eating" heter det vel på nynorsk.

Det jeg mente er dropp lavkarbo for en 4 mnd periode, knus på med ekstremkuren til den karen, jadda, den er sikkert farlig, men ikke farligere enn å være overvektig over mange år, deretter over på lavkarbo igjen, da med et mye bedre utgangspunkt for å lykkes.


Når man har gått ned mange kilo så er man veeeeeeeeldig opptatt med å fokusere på helt andre ting enn akkurat dette, som regel. Dessuten tror man at man er uovervinnelig. Hadde man DA begynt å deale med issuesene hadde det jo vært greit, men det følger mye annet med det å plutselig gå fra "tjukk" til "smukk". Hodet følger ofte ikke med. Som sagt.. Det er mye annet enn nettopp hvorfor man ble tjukk man har å tenke på da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:02   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Må bare presisere at jeg ikke snakker om ALLE her altså. Finnes nok av folk som klarer heeelt fint å holde vekta også, men statistikken taler jo for seg selv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:02   #24
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Selvfølgelig er noe galt! Fordi jeg brukte tenårene på slike ekstremkurer som kuttet både karbo og fett. De funket jo på andre. Meg bare fucka det opp enda mer.
Jeg har ikke levd strikt lavkarbo i 7 år, men om vi ikke regner med svangerskap og aammeperiode sikkert 90 prosent av tida. Og det går helt fint å gjøre det uten å gå ned når hormonene er ute å kjøre.
Men det er jo greit å vite at sneversynte folk som deg forventer at man sitter på rævaa og propper i seg dritt da. Det hjelper hvertfall på motivasjonen!

Var ikke klar over at du hadde hormonforstyrrelser og var syk. Det setter såklart ekstrem lavkarbo i et litt annet lys mht effekt.

Jeg sa jo ikke at du propper deg full av ting man ikke skal spise? Om du sitter på ræva vet jeg heller ikke så det sa jeg ikke noe om. Er det så lett å misforstå det jeg skriver, eller har dere anti-hypah brillene på?

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:06   #25
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg var sikker på du var dame, men jeg skjønner nå at du må være mann. Du vet tydligvis ikke særlig mye om kvinners kropp og metabolisme.

Nei, er nok ikke det jeg har studert mest, må nok innrømme det

Sitat:

Hadde du kommet til meg og spurt om jeg kanskje hadde proppet i meg noe annet i løpet av denne tiden, hadde jeg meid deg rett ned.

Forståelig nok, beklager om du følte deg støtt av mitt innlegg. Det var ikke meningen.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
A song of ice and fire kjerstiva Andre bøker 17 16-06-11 18:56
Ned 10 kg - fire måneder! Haga Lavkarbo generelt 20 11-05-11 08:06
Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg Ramah Spis deg ned i vekt med Skaldeman 31 02-05-09 11:44
Trenger motivasjon og inspirasjon! lily Induksjonen 2 27-03-08 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no