Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Glycyrrhizic acid i mange produkter?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-04, 22:22   #1
Neptun-86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 11
Neptun-86 er ny på veien

Glycyrrhizic acid i mange produkter?

Jeg har lest at det ikke anbefales å spise mye mat som inneholder glycyrrhizic acid, men er det egentlig mange mat- produkter som inneholder dette?

Neptun-86 er avlogget   Svar med sitat
Gammel 26-03-04, 22:46   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-03-04, 09:14   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk


er det et virkelig ord??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-03-04, 09:31   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Jeg fant dette på nett: *åååå det går så tregt å åpne siden*Stoffet som gir lakrissmak heter glycyrrhizic acid, og blir brukt i godterier, tyggegummi, tannpasta og urtekurer. Mennene i forsøket hadde fått en daglig dose på mellom 400 og 500 milligram, og det er ikke mer enn man kan klare å få i seg på egen hånd.

Enkelte tyggegummier kan inneholde 24 milligram glycyrrhizic acid, mens noen typer urtete kan ha så mye som 450 milligram per liter, skriver BBC. Med en viss lakrisdilla går det altså an å få i seg like mye som mennene i forsøket.

Og nå fraråder altså Dr Mahmoud Mosaddegh fra Shaheed Behesthi University of Medical Sciences overdrevet inntak av Hockeypulver. Men det er spesielt lakrisbaserte urtekurer han advarer mot.

- Lakrisrotekstrakt er en populær behandling mot mageproblemer, men inntil flere data kommer på bordet anbefaler vi å være forsiktig med bruken, sier han. For lavt testosteronnivå i blodet kan nemlig påvirke både humør og libido og i tillegg øke risikoen for seksualproblemer.
Ikke enighet

Tidligere i år publiserte EU-kommisjonen en rapport som antydet at man ikke bør hive innpå mer enn 100 milligram glycyrrhizic acid om dagen, men det er slett ikke noen enighet om hvordan lakrisen egentlig virker i kroppen.

En undersøkelse som ble publisert i 1999 rapporterte om lignende resultater som den iranske, mens andre studier innimellom ikke har lykkes i å finne noen sammenheng mellom lakris og testosteron.

Uansett. Et par Nox eller en Tyrkisk pepper kan nok ikke gjøre store skaden, men er du bekymret for sengelivet bør du kanskje ta det litt rolig med det svarte stoffet inntil videre. Eller finne en avveksling fra misjonærstillinga.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-04, 16:06   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Så det er dette stoffet som gjør at lakris kan brukes som prevensjon!!! Alltid lurt på hvorfor egentlig! Takk for at du tok opp emnet neptun-86, og ikke minst en stor takk til Anitra for det informative innlegget!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-03-04, 18:37   #6
Neptun-86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 11
Neptun-86 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av HP

Så det er dette stoffet som gjør at lakris kan brukes som prevensjon!!!

Jeg har ikke hørt noe om at man kan bruke lakris som prevensjon, men du mente det sikkert ikke bokstavelig.

Neptun-86 er avlogget   Svar med sitat
Gammel 27-03-04, 19:01   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Neptun-86

Jeg har ikke hørt noe om at man kan bruke lakris som prevensjon, men du mente det sikkert ikke bokstavelig.

Jo, jeg gjorde det! Flere studier har vist at lakris kan føre til at menn blir midlertidig sterile... Da må det vel være dette stoffet da?

Men det er ikke lurt å basere seg på lakris da...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no