Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-08, 08:53   #1
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil?

Jeg har nå gått på ketolyse i 3 uker ( da regenr jeg fra jeg kom i ketose). Den første uka gikk jeg ned 3 kg, de to siste ukene har jeg gått ned 0,5 kg i uka. I forhold til det jeg leser her og i boka er jo dette litt lite? Er for all del riktig vei, men hadde forventet at det gikk raskere nå i førsten hvertfall.... Derfor er jeg redd jeg gjør noe feil.
Jeg spiser riktig, tror jeg. Men tar litt cocosa hver dag da jeg er redd jeg ikke får i meg nok fett.
En vanlig dag ser slik ut:
Frokost: 1 -2 egg og litt laks ( 1- 2 store skiver ) eller bacon (4 skiver ca )
Lunsj: Salat med litt isberg, litt hjertesalat, litt gul/rød paprika og litt tomat, har gjerne i kyllingkjøtt eller lignende. 2 ss rømme eller 2 ss hjemmelaga tzatziki ( på rømme )
Middag: Kjøtt eller laks, stekt i smør. Broccoli + blomkål eller salat eller grønnsaksblanding med sopp ved siden av. Har laga endel av den gratinerte blomkålen med fløte. Tar ca halve fatet med grønnsaker, litt midre i det siste....
Kvelds: Ikkeno, eller litt ost. Gjerne en paprikaskive hvis jeg er redd jeg har fått i meg for lite karber.

Kan det være at jeg spiser for mye proteiner ( kjøtt), og at jeg bør kutte litt ned på dette i en periode?
Har mosjonert jevnt de to første ukene,gått skikkelig tur 3 -4 ganger i uka og trimsykkel 30 min de dagene jeg ikek har gått tur.
Denne uka har det blitt lite trim da jeg er forkjøla og ikke helt i form, men er bedre og snart igang igjen

Er veldig takknemlig for tilbakemeldinger

Ellers er jeg veldig fornøyd med sleve kuren, bobler over av energi og har ingen problemer eller savn i forhold til kosthold

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:58   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Jeg syns det ser kjempe bra ut jeg. Og så syns jeg 0,5 kg er bra

Dette går rette veien.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 09:25   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Synes det ser virker helt normalt, jeg.

Det er akkurat sånn det har foregått for meg også. Jeg gikk ned noen kilo den første uken, så gikk jeg ned 0,5 kilo eller ingenting pr. uke i de neste månedene. Men, som du sier - jeg følte meg i så fin form med det nye kostholdet, så jeg så ingen grunn til å deppe pga. sakte nedgang.

Nå har det gått 7 måneder, og jeg har fortsatt med 0,5 kilo i uken. Det har blitt 12 kilo tilsammen nå, og jeg er storfornøyd! Halvveis til målet, faktisk!

Det er bare å stå på videre!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:16   #4
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Nå er ikke jeg noen ekspert akurat, men du trener jo. Da vil du jo bygge muskler og de veier mer enn fett. Måler du deg ser du nok at det går nedover på målebåndet.
Kjempebra at du har overskudd og fortsetter med godt mot.
Lykke til

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:57   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Heisann

0,5 i uka er topp!!! Er ikke bra at det går for fort heller. Både skinnet og topplokket skal være med i prosessen.

Og det er ikke mange som raser ned flere kilo i uka.

Fortsett i samme stil du, og slapp helt av.. Sakte men sikkert forsvinner kiloene

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 11:04   #6
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Som andre sier 0,5kg i uka er knallbra! Det utgjør jo 2 kg i mnd!
Fordelen ved å gå "sakte" ned er at huden klarer til en viss grad å følge med. Og ikke minst så kalrer hjernen det!

Fortsett som du gjør, og kiloene forsvinner! Når man er inne i en god periode og man går ned, så er det ikke vits å endre på noe, da risikerer man at det stopper opp.

Lykke til!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 11:07   #7
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Tusen takk for oppmuntrende tilbakemeldinger dere
Er nok mulig jeg hadde litt høye forventninger, i og med at jeg har hørt om så mange som har gått ned kjempemasse de første ukene på ketolyse. Var bare redd jeg selv gjorde noe feil som forsinket prosessen, og da er det isåfall greit å få rettet opp i det
Men det går helt klart rette veien og tålmodighet er en dyd, har jeg hørt.....

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:17   #8
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Det virker som de aller fleste har det sånn som deg - at de får et vektras med det samme, og så går det sakte nedover etterpå. De historiene som trekkes frem som suksesser i diettbøkene (som Atkins og ketolyseboka) vil nok være blant de mer ekstreme, så det er ikke lurt å sammenligne seg med dem.

Jeg synes du har hatt en bra start. Og tålmodighet er en dyd, ja...

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:18   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Signerer de andre her, dette ser helt topp ut

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:44   #10
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Det virker som de aller fleste har det sånn som deg - at de får et vektras med det samme, og så går det sakte nedover etterpå. De historiene som trekkes frem som suksesser i diettbøkene (som Atkins og ketolyseboka) vil nok være blant de mer ekstreme, så det er ikke lurt å sammenligne seg med dem.

Jeg synes du har hatt en bra start. Og tålmodighet er en dyd, ja...

Det var nok det ja, at jeg forventet et større vektras de første ukene, 3 kg var ikke akkurat det vektraset jeg trodde jeg skulle få Var derfor jeg var overbevist om at jeg gjorde noe feil, og at jeg hadde "spolert" den viktigste delen av kuren for meg selv...huffameg Men poenget er jo som dere sier at jeg går ned jevnt og trutt. Og det virker jo på dere som om dette er helt normalt og slik det skal være, og da skal jeg fortsette slik jeg har gjort!

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 14:28   #11
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Hei, Petronella, jeg sliter som du, men jeg har ikke gåttned like mye da,
tror det er slik de sier, at de som har mest å ta av, tar av mest.
Jeg har ikke gjort noen store feil, men fant noe småtteri å justere.
Vi får oppmuntre hverandre videre

lykke til fremover

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 19:33   #12
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned, men det går veldig tregt...gjør jeg noe feil?

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

Hei, Petronella, jeg sliter som du, men jeg har ikke gåttned like mye da,
tror det er slik de sier, at de som har mest å ta av, tar av mest.
Jeg har ikke gjort noen store feil, men fant noe småtteri å justere.
Vi får oppmuntre hverandre videre

lykke til fremover

Det får vi gjøre Hadde vært intressant å høre hva slags justeringer du har gjort og om de har hatt noen effekt.
Lykke til fremover du også

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 19:49   #13
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil?

Hei.jeg jikk på lavkarbo diett for noen måneder siden,og jikk ned nesten 3 kg på en uke.(fulgte stort sett skalderman-prinsippet).Jeg trente ikke noe som helst heller,likevel jikk jeg ned.
Men nå prøve jeg til igjen,men denne gangen har jeg bare gått ned 1,5 kg på en uke.hva kan være grunnen til dette??jeg gjør jo akkurat det samme...

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:29   #14
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil?

Det blir vaskeligere for kroppen å miste vekt for hver gang man utsetter den for den påkjenningen det faktisk er for den når man slanker seg. Den utvikler på en måte resistens mot svingningene, og "streiker" mer og mer for hver gang. Derfor er det etter min mening ingen vits i å begynne på dietter eller kurer, om man ikke er helt sikker på at man er motivert nok til å klare å gjennomføre. Det er strenge ord, men fakta. Man skal selvsagt ALDRI gi opp, og heller ikke miste motet om man sprekker innimellom. Jeg mener bare at om det blir litt sånn halvhjertet "jeg kan jo prøve", så er det egentlig ingen poeng i å begynne. Jeg har ingen som helt utdannelse i faget, men har erfaring med slanking så det holder. Er ikke sikker på om dette er grunnen til at du opplever mindre nedgang, var det første som slo meg da jeg leste det du skrev.

Uansett vil jeg si grattis med 1 1/2 kg!! Det er jo kjempebra det også! Lykke til videre med vekttapet, og stå på videre....! Du er på rett vei, Candelaen!

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:31   #15
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil?

Og PS: Jeg holder fremdeles på med slanking, og er intet bra eksempel på det perfekte!! :P

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:41   #16
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil?

Joa, Petronella, jeg har kuttet kaffen, og skal bytte lett rømmen med vanlig, og kutter helt ryvita knekkebrød...
nå har jeg ikke stix ennå, (har bestilt) men dattera mi sier jeg lukter av munnen..
det gjør man vel i ketose?
typen nevnte det og igår.. håper han ikke nekter å kysse meg nå !

skal komme med tilbakemelding etterhvert

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no