Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-07, 21:07   #1
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Har begynt på induksjon , men har vel kanskje ikke skjønt opplegget helt.
Er det noen som kan gi meg et kost forslag gjennom en dag eller gjerne hele uken slik at jeg har noe å gå utifra.

Så en ting som jeg synes er vanskelig. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan du omregner karboinneholdet på matvarer???

Jeg skal få boken fra Atkins av min mor , men treffer ikke henne på en stund ennå, så frem til da trenger jeg dere damer.

la ut et onlegg på allment og der skjønner jeg at jeg har mye å lære enda.men motivasjonen er stor og også viljen så dette skal jeg greie.

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:31   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Det er vanskelig å forklare hvordan Atkins fungerer uten at du har lest boken Men se her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7 Så finner du sikkert noen starttips

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:34   #3
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Hva med oss menn?

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:36   #4
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Hva med oss menn?

Vil meget gjerne ha hjelp av dere men også ,Sorry

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:50   #5
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Det er vanskelig å forklare hvordan Atkins fungerer uten at du har lest boken Men se her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7 Så finner du sikkert noen starttips

Har sjekket der men fant liksom ikke noen spesiell meny å gå etter. slik har ihvertfall mine 2 første dager sett ut. Jeg skjønner nå at det var feil med knekkebrød, gulrot og eple.
Men hva med resten da? ser det bra ut?

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:51   #6
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Trolla, her.

Har sjekket der men fant liksom ikke noen spesiell meny å gå etter. slik har ihvertfall mine 2 første dager sett ut. Jeg skjønner nå at det var feil med knekkebrød, gulrot og eple.
Men hva med resten da? ser det bra ut?

ja smart og legge ut kopien også da

Hei jeg er ny her inne og har nå bestemt meg for å gå igang med en lavkarbo diet. har masse spørsmål jeg håper dere erfarne karbofolk kan hjelpe meg å svare på.

1. Jeg ser at de fleste av dere bruker en masse kosttilskudd, hva slags tilskudd bruker dere og hvorfor?. Hva trenger man liksom??

2. Hvordan merker man at man kommer inn i ketose, slik at man vet at man spiser riktig?

Så lurer jeg på om dere kan sjekke ut mine 2 første dagsmenyer å si om dette ser riktig ut?

igår;

Frokost;
3 Wasa sport knekkebrød m salami, vann

Lunsj;
2 mellomkokte egg, og ca 3 skiver Dansk salami, samt 2 mellomstore gulerøtter.Vann

Middag;
Egenlagd kjøttsaus innehållende kjøddeig, gul løk, sjampinjonger, vitløk og en boks med tomatpure med basilikum og oregano samt fløte.
Isteden for pasta bruker jeg kokt brokkoli. Vann

Kvelds;
et epple

Idag;

Frokost;
Ingen dessverre måtte styrte ut huset pga at jeg forsovet meg og skulle med hunden til veterinærn. Hivet i meg en skive Salami da .

Lunsj;
2 kokte egg sammen med lit rester fra gårsdagens middag.

Middag;
En halv kylling med wok grønnsaker, woket meden blanding med raps og sesamolje.

Kvelds;
Vel tar gjerne imot tips til kvelds


Hva trur dere?, har jeg det på gang eller? hvor fort kan jeg merke resultat?

Uff det ble mange spørsmål ,men håper noen kan svare.

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:10   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Cluet er å lese Atkins slik at du selv kan forstå og legge opp en matdag Reglene er strenge, men ganske klare. For å regne ut antall karber nøyaktig, så trenger du en kjøkkenvekt... Litt mye arbeid i starten, men etterhvert går det litt mer på feelingen.

En god start er altså å kutte ris, brød, pasta, poteter, sukker. Også ta resten etterhvert som du får boken

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:27   #8
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Cluet er å lese Atkins slik at du selv kan forstå og legge opp en matdag Reglene er strenge, men ganske klare. For å regne ut antall karber nøyaktig, så trenger du en kjøkkenvekt... Litt mye arbeid i starten, men etterhvert går det litt mer på feelingen.

En god start er altså å kutte ris, brød, pasta, poteter, sukker. Også ta resten etterhvert som du får boken

Ok, takk. da stoler jeg på at jeg ikke er helt på viddene da. Har sett litt på oppskriftene her inne og sett hvilke matvarer som er lov. Så lenge jeg holder meg inom de så burde jo dette gå ganske greit til jeg får boken eller?

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:34   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Så lenge du ikke sulter deg, så er det ingen fare til du får boken og kan sett deg ordentlig inn i det

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:37   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Ja, det tar faktisk tid å innarbeide prinsippene for en lavkarbodiett. Og det er ingen som klarer det uten å ha lest en del - dessverre. Alternativet er vel å gå til en lege/ernæringsterapeut som kan mye om lavkarbo.

Nå er det er sagt kan du selvsagt få tips og hjelp her etterhvert! Men forberedelsene og grunnlaget må du legge selv.

Hva man trenger av kosttilskudd er individuelt, men noen er spesielt viktige når man starter med kostindusert ketose (dvs f eks Atkins induksjon, Ketolyse). De er kalium og magnesium, som kan skylles ut av kroppen i for store mengder pga det store vanntapet i starten.

Les linken Aline la inn - og les så boka - lykke til!

OBS! Hvis det er den norske utgaven du får låne av din mor, så er det en del feil i den. Det kan du lese om her.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 00:39   #11
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ja, det tar faktisk tid å innarbeide prinsippene for en lavkarbodiett. Og det er ingen som klarer det uten å ha lest en del - dessverre. Alternativet er vel å gå til en lege/ernæringsterapeut som kan mye om lavkarbo.

Nå er det er sagt kan du selvsagt få tips og hjelp her etterhvert! Men forberedelsene og grunnlaget må du legge selv.

Hva man trenger av kosttilskudd er individuelt, men noen er spesielt viktige når man starter med kostindusert ketose (dvs f eks Atkins induksjon, Ketolyse). De er kalium og magnesium, som kan skylles ut av kroppen i for store mengder pga det store vanntapet i starten.

Les linken Aline la inn - og les så boka - lykke til!

OBS! Hvis det er den norske utgaven du får låne av din mor, så er det en del feil i den. Det kan du lese om her.

Det er Svenske boken.

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 00:55   #12
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

hva med å prøve å stikke innom biblioteket for å se om de har noen lavkarbo bøker..

som flere her sier kan det ta tid å sette seg inn i lavkarbo-kostholdet.. men jeg synes du har en god start jeg. Som aline sier hold deg unna ris,brød, pasta , poteter og Sukker.. da er mye gjort..

og spør... her inne sitter det mange mennesker som har mye erfaring..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 08:30   #13
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Hvis du i tillegg til ovennevnte kun spiser grøntsaker som vokser "over jorden" og kutter ut frukt er du godt på vei og vil merke det på vekten ganske raskt.
Lykke til

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 08:44   #14
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Hei Trolla!
Jeg synes det er veldig greitt å ha Atkins-barer liggende i tilfelle jeg ikke rekker frokost Rekker alltid å hive en sånn i lomme før jeg springer

Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 08:59   #15
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Atkinsbarene er det lurt å vente med til etter induksjonen hvis man gjerne vil ha dem som et alternativ.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:11   #16
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

ups...ikke så inne på dette ....jeg spiser iallefall atkinsbarer

Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:48   #17
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien
Wink

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Hei, Trolla og gratulerer med godt valg av diett! Dette med lavkarbo er ikke så vanskelig i grunn, men man må sette seg litt inn i det. Du må være flink til å se på varedeklarasjonen og kan groveregne i hodet sånn ca hvor mye du får i deg. På induksjon skal du ligge under 20 gram pr dag. Hvis du trener i tillegg er det kjempebra. Drikke mye vann, og koffeinfri kaffe. Knekkebrød er IKKE bra i denne fasen, som en regel skal du holde deg unna alt som har mel i seg, sukker, pasta, stivelse, poteter, ris o.l. Du kan spise det du vil av all type kjøtt (ikke blandingsprodukter som pølser og farser o.l.) fisk, fjærkre, skalldyr, egg, smør og oljer, krydder og du må få i deg litt grønnsaker og salat, men ikke så veldig mye. Man må huske på at før lavbarbo blir en livsstil så er det en diett....Det krever jobb og forsakelser som alle andre "slankekurer" og er ikke enkelt i begynnelsen. For å komme og være i ketose, krever det mye viljestyrke å holde seg unna den maten man er vant til å spise.
Når det gjelder kosttilskudd så er ikke det så viktig i denne første fasen av kuren. Skal man derimot holde seg unnar karbo som en livsstil, så må man ha litt ekstra i seg.

En typisk kost på induksjon kan være:
Frokost: to egg og en halv pakke bacon, eller omelett med det samme i. Litt salat (en halv neve)

Lunsj: kyllingsalat med litt salat, kylling, tomat, agurk og litt rømmedressing.

middag: Fisk eller biff med kryddersmør og 100 gram kokte grønnsaker (ikke gulrøtter) Løvbiff er godt og enkelt!

Kvelds kan være samme som frokost. Er man riktig fysen, så er baconsvor noe man kan spise mye av. Også er det superviktig at man i denne fasen IKKE skeier ut en bitteliten gang!! Det ødelegger faktisk ganske mye...

Omlegging av kosthold er alltid vanskelig, det å bli kvitt noen kilo kommer ikke gratis uansett hvilken kur man velger. Men stol på viljestyrken, og kos deg med vekttapet, for gjør du dette riktig så går det kjempebra!! Masse lykke til!!!!!!!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 11:34   #18
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hei, Trolla og gratulerer med godt valg av diett! Dette med lavkarbo er ikke så vanskelig i grunn, men man må sette seg litt inn i det. Du må være flink til å se på varedeklarasjonen og kan groveregne i hodet sånn ca hvor mye du får i deg. På induksjon skal du ligge under 20 gram pr dag. Hvis du trener i tillegg er det kjempebra. Drikke mye vann, og koffeinfri kaffe. Knekkebrød er IKKE bra i denne fasen, som en regel skal du holde deg unna alt som har mel i seg, sukker, pasta, stivelse, poteter, ris o.l. Du kan spise det du vil av all type kjøtt (ikke blandingsprodukter som pølser og farser o.l.) fisk, fjærkre, skalldyr, egg, smør og oljer, krydder og du må få i deg litt grønnsaker og salat, men ikke så veldig mye. Man må huske på at før lavbarbo blir en livsstil så er det en diett....Det krever jobb og forsakelser som alle andre "slankekurer" og er ikke enkelt i begynnelsen. For å komme og være i ketose, krever det mye viljestyrke å holde seg unna den maten man er vant til å spise.
Når det gjelder kosttilskudd så er ikke det så viktig i denne første fasen av kuren. Skal man derimot holde seg unnar karbo som en livsstil, så må man ha litt ekstra i seg.

En typisk kost på induksjon kan være:
Frokost: to egg og en halv pakke bacon, eller omelett med det samme i. Litt salat (en halv neve)

Lunsj: kyllingsalat med litt salat, kylling, tomat, agurk og litt rømmedressing.

middag: Fisk eller biff med kryddersmør og 100 gram kokte grønnsaker (ikke gulrøtter) Løvbiff er godt og enkelt!

Kvelds kan være samme som frokost. Er man riktig fysen, så er baconsvor noe man kan spise mye av. Også er det superviktig at man i denne fasen IKKE skeier ut en bitteliten gang!! Det ødelegger faktisk ganske mye...

Omlegging av kosthold er alltid vanskelig, det å bli kvitt noen kilo kommer ikke gratis uansett hvilken kur man velger. Men stol på viljestyrken, og kos deg med vekttapet, for gjør du dette riktig så går det kjempebra!! Masse lykke til!!!!!!!!

Tuuuusen takk det var noe slikt som dette jeg trengte.Hvis det er flere som har forslag til frokoster, lunsjer eller middager under induksjonsfasen så kom gjerne med dem!!

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 13:19   #19
Dissemage
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 36
Dissemage er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Trolla, her.

Tuuuusen takk det var noe slikt som dette jeg trengte.Hvis det er flere som har forslag til frokoster, lunsjer eller middager under induksjonsfasen så kom gjerne med dem!!

Nå er jeg på ketolyse, og har langt i fra nok erfaring til å komme med mange råd og sånn. Men det er ganske mye karbohydrater i både tomatpurè, gulrot og knekkebrød. Så jeg ville kuttet ut det.

Egg kan du ha i alle slags former, eggerøre, omelett, kokt og stekt. Eggerøre og røykelaks, litt grønnsaker og rømme er en grei middag eller lunsj. I tillegg er kyllingfilèt med fløtestuet sopp godt. Kyllingfilèt er supert og kan brukes til masse. Frokosten sliter jeg med selv. Det er en blanding av dårlig oppfinnsomhet og liten matlyst om morgenen. Litt ost, en tomat, annet pålegg, litt blomkål som du tar litt kremost på, ziggylapper osv funker fint som frokost. Mange har også egg og bacon, men personlig synes jeg det er litt heftig og tidkrevende på morgenen. Rømmegrøt er det også oppskrift på her inne. Fisk i alle varianter, det finnes litt forskjellige marinerte laksefileter, eller annen fisk. Reker og majones er en slager, så lenge man dropper loffen. Hehe.

Lykke til videre! Tror du vil se veldig klare resultater om du er litt streng de første ukene. Uten at jeg har mer enn en ukes erfaring, da. Hehe.

Dissemage er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 14:25   #20
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Dissemage, her.

Nå er jeg på ketolyse, og har langt i fra nok erfaring til å komme med mange råd og sånn. Men det er ganske mye karbohydrater i både tomatpurè, gulrot og knekkebrød. Så jeg ville kuttet ut det.

Egg kan du ha i alle slags former, eggerøre, omelett, kokt og stekt. Eggerøre og røykelaks, litt grønnsaker og rømme er en grei middag eller lunsj. I tillegg er kyllingfilèt med fløtestuet sopp godt. Kyllingfilèt er supert og kan brukes til masse. Frokosten sliter jeg med selv. Det er en blanding av dårlig oppfinnsomhet og liten matlyst om morgenen. Litt ost, en tomat, annet pålegg, litt blomkål som du tar litt kremost på, ziggylapper osv funker fint som frokost. Mange har også egg og bacon, men personlig synes jeg det er litt heftig og tidkrevende på morgenen. Rømmegrøt er det også oppskrift på her inne. Fisk i alle varianter, det finnes litt forskjellige marinerte laksefileter, eller annen fisk. Reker og majones er en slager, så lenge man dropper loffen. Hehe.

Lykke til videre! Tror du vil se veldig klare resultater om du er litt streng de første ukene. Uten at jeg har mer enn en ukes erfaring, da. Hehe.

Tusen takk for gode råd. Jeg har faktisk gått ned 1 kg på disse 3 dagene så noe riktig må jeg jo ha gjort ihvertfall

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no