Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Stigs fiskegryte

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-13, 20:31   #1
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Stigs fiskegryte

Skjær ca 1 kg fisk, helst både rød og hvit, i biter.
Riv skallet av 1 sitron og press ut saften + saften av 1 lime og dryss over nykvernet 5-pepper..
Bland fisken godt inn i sitrussaften, skall og 1 dl vann, og la det ligge ca 5 minutt i sitrusblandingen
Finhkk en løk, fres den i jerngryte og ha over ca 2 dl tørr hvitvin. La det syde 4-5 minutter, før du har i fisk og marinade, 2 fiske-buljonterninger, fersk persille, 2 skrelte epler i båter, 1 dl fløte og et beger creme fraiche.
La det småkoke til eplene er møre, ha i fersk gressløk og server sammen med dampa grønnsaker.

Eldstemann i huset som kreerte denne gryta i dag, og den var rett og slett forfriskende god.
Jeg har ikke reknet ut karber, men mitt blodsukker tålte det iallefall helt fint.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 16-01-13 kl 20:51.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 20:44   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Stigs fiskegryte

Det hørtes ikke noe særlig godt ut notert på neste ukes meny!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 12:39   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Stigs fiskegryte

Du får si fra om du likte den like godt som vi gjorde.
Oppskriften er forresten til fem-seks mennesker.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 20:56   #4
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Stigs fiskegryte

Greit å vite vi er bare to, så det hadde blitt restemiddag noen dager etterpå..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiskegryte Lisbeth Middag 2 24-01-11 21:05
Deilig fiskegryte hanne42 Middag 2 09-06-10 13:59
Fiskegryte/suppe Gerd Middag 0 26-04-10 15:45
God lavkarbo fiskegryte danish Middag 0 13-03-09 09:16
Fiskegryte fra MHM Marianne Middag 2 15-06-05 08:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no