Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

ka skjer etter ketolyse-kuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-06, 21:37   #1
desperado
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 52
Innlegg: 4
desperado er på en erverdig vei
Talking

ka skjer etter ketolyse-kuren

Heisann, holder på å skaffe meg litt kunnskap om ketolyse-kuren, lure på om dette kan vere noko for meg, .......... tenker eg komme til å prøva.
Kan boka kjøpast hos bokhandelen, eller er det berre gjennom nettet den er å skaffa???????
For dei som har prøvd denne kuren, kva jobbar ein mot, altså etter endt kur og oppfylt vekttap, kva skjer så........... ete dåke "vanleg" mat, eller e det ein spesiell kostplan etterpå????
Eg e rimelig glad i frukt, e det sånn at ein må halda seg unna all frukt under heile kuren ( utanom jorbær.....)
Dersom ein er så syndig å smaker t.d. eit stykke kake, eller ei vanlig brødskive ein dag under kuren, er alt "ødelagt" og ein må starte på nytt, eller ....................
Hm....... vanskelig å vende om gamle vaner..........

desperado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 21:48   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

Kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men kan i hvertfall si at jeg skal over på Lindberg etter at jeg er ferdig med kuren. Går jeg tilbake til vanlig kost vil kiloene snike seg på igjen, det var jo den maten jeg spiste før jeg begynte på ketolysekuren som er årsaken til at jeg ble overvektig. Vil ikke tilbake dit. Lavkarbo er en livsstil og ikke en slankekur, kroppen min stortrives på lavkarbo-kosthold og planen min er at jeg for bestandig skal holde denne livsstilen.

Kan ellers anbefale ketolysekuren, den fungerer glimrende for min del ihvertfall

Og frukt er ikke ketolyse mat

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 22:01   #3
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men kan i hvertfall si at jeg skal over på Lindberg etter at jeg er ferdig med kuren. Går jeg tilbake til vanlig kost vil kiloene snike seg på igjen, det var jo den maten jeg spiste før jeg begynte på ketolysekuren som er årsaken til at jeg ble overvektig. Vil ikke tilbake dit. Lavkarbo er en livsstil og ikke en slankekur, kroppen min stortrives på lavkarbo-kosthold og planen min er at jeg for bestandig skal holde denne livsstilen.

Ditto (bortsett fra ta jeg ikke følger ketolysekuren til punkt og prikke)

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 22:05   #4
Hennie
Juniormedlem
 
Hennie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 39
Innlegg: 28
Hennie er på en erverdig vei

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

Hei, jeg vil også få poengtere det om at man må se på lavkarbo som en livsstil, og ikke en slankediett. Det vil du lett oppdage selv etter en stund, fordi det er ikke noe vanskelig å gå på lavkarbo, det er bare fordeler og gode følelser og oppdagelser ved det. Når du har gått på lavkarbo en stund og oppnådd målet ditt, kan du gå over til mer karbo hvis du føler for det - men det gjelder å være forsiktig og spise de 'riktige' karb'sene. Dvs de som etter Lindberg har lavest GI. Han skriver veldig bra om det i boken sin Jeg for min del har bare fortsatt med å være streng på karboene, da jeg føler meg mye bedre ved å holde meg unna. Men man er individuelle.. Lykke til!

Hennie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 22:29   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

Sitat:

Kan boka kjøpast hos bokhandelen, eller er det berre gjennom nettet den er å skaffa???????
For dei som har prøvd denne kuren, kva jobbar ein mot, altså etter endt kur og oppfylt vekttap, kva skjer så........... ete dåke "vanleg" mat, eller e det ein spesiell kostplan etterpå????
Eg e rimelig glad i frukt, e det sånn at ein må halda seg unna all frukt under heile kuren ( utanom jorbær.....)
Dersom ein er så syndig å smaker t.d. eit stykke kake, eller ei vanlig brødskive ein dag under kuren, er alt "ødelagt" og ein må starte på nytt, eller ....................
Hm....... vanskelig å vende om gamle vaner..........

Boka kan du kjøpe på www.ketolyse.no - der kan du også lese info om kuren. I tillegg finnes den hos de fleste bokhandlere.

Når du er ferdig med kuren/har nådd målet ditt, vil det være lettest å gå over på f.eks. Lindberg eller Atkins vedlikeholds kost. Du kan aldri gå tilbake til å spsie slik du gjorde før kuren. Da ender du garantert opp med å gå opp igjen alle kiloene + noen til. Du er nødt til å legge om kostholdet, gjøre en livsstil endring - en varig endring !

Under hele kuren kan du spise bær og nøtter, men ikke frukt. Når du er ferdig med kuren kan du innføre frukt og se om du tåler det uten å legge det på deg. Noen kan, noen kan ikke.

Om du spiser et stykke kake eller en vanlig brødskive har du ikke ødelagt noe, men du vil sannsynligvis gå ut av ketose og det vil ta et par, tre dager før du kommer igang igjen. Du vil kanskje føle deg uvell og dårlig, kanskje gå lit opp vannvekt som reaksjon på karbohydratene. Sannsynligvis vil du merke det på at vekta også står stille. Skjønner ikke helt hva du mener med å "begynne på nytt igjen". Enten er du på kur eller så er du ikke. Du spiser det du skal spise som om ingenting var hendt.

Det er ikke lett å snu gamle vaner, men du har valget da. Enten fortsette i de gamøe vanene og legge på deg mer, eller å kvitte deg med de dårlige vanene og gå ned i vekt.

Alt dette står det om i boka !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 22:31   #6
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

Hei.
Jeg går også på ketolysekuren og er veldig fornøyd. Etter at kuren er gjennomført, er ikke sikker på når det blir så skal jeg over på Lindberg sin filosofi tror jeg. Har lest bøkene hans og synes han har mye fornuftig å komme med.
Frukt hører ikke hjemme på ketolyskuren, men det tror jeg man greier å overleve ei stund. Og skulle du "sprekke" og spise ei brødskive eller ta et kakestykke så stopper vektnedgangen opp litt, man legger kanskje på seg litt ei uke men man kommer fort igang igjen. Nå vet ikke jeg hvor mye du skal ned i vekt, men for min del så er det veldig motiverende at vekta går ned så fort....og det er så surt å kanskje gå opp ei uka at man vurderer virkelig om den brødskiva virkelig var verdt det . Jeg vet ikke hvor man kan få kjøpt boka, jeg kjøpte min på nett samtidig som jeg kjøpte kost tilskuddene.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 23:41   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

I tillegg til bokhandlene kan man få kjøpt boka på Meny-butikkene. I hvert fall på Sørlandet!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 23:51   #8
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

En annen ting som blir viktig når jeg har fått ønsket vekt, er på leve etter skjerpe seg prinsippet. Det betyr at hvis jeg har hatt noen matutsvevende dager, ja så starmmer jeg kraftig inn resten av uka. Jeg kommer også til å beholde noe av det jeg har lært meg, som feks drikke mye vann.

Jeg må ha en permanent endring, hvis ikke kommer jeg til å sprette gradevis opp igjen.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 17:31   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: ka skjer etter ketolyse-kuren

Quote:
Kan boka kjøpast hos bokhandelen, eller er det berre gjennom nettet den er å skaffa???????

Boken fås hos bokhandlere til samme pris som på www.ketolyse.no
Hos bokhandleren betaler du ikke porto så der sparer du noen kroner,
evt kan boken lånes på biblioteket.

Velger du ketolysekuren bør du samle innkjøpene i en bestilling ( evt sammen med en venn) for derved å spare mest mulig på porto. Er du ikke vant med netthandel anbefaler jeg deg å lese "Om netthandel" på www.ketolyse.no før du handler.

Lykke til uansett hva du velger
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Hva spiser dere før og etter trening? Tidligere bruker Trening 1 11-12-04 15:00
Gikk ned i vekt etter STOR utskeielse melene Lavkarbo generelt 14 03-09-04 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no