Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-10, 14:38   #401
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for tips Grotingeling

Synes det er så få gode grønnsaker vi kan spise på fase 1 og 2, kan jo i prinsippet ikke gjøre annet enn å steke og koke greiene og det er jeg kjempelei av. Men holder vel ut ett år eller to til

Flott oppskriftstråd

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 15:17   #402
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Kjempelurt med oppskriftstråd!! Her går det mye i salat, men god med annet også, nam nam..

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 15:25   #403
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Må fortelle om mitt legebesøk i dag.. Jeg har alltid dratt hjem til Norge når jeg skal ha legesjekk, men fant endelig en lege her i Moskva som har med ED å gjøre. Så jeg var hos henne i dag, vet ikke helt om jeg skal le eller grine jeg, dama virket rimelig snodig må jeg si. Hun så på de blodprøvene jeg hadde tatt i Norge og skjønte ikke poenge med å ta de. Hun mente jeg måtte ta ultralyd på hele kroppen for hun mente blant annet at leveren min var alt for stor og og full av fett. Og at en sånn diet var veldig stressende for kroppen og man viste aldri hvordan den reagerte. Hun mente at jeg måtte til gynekolog for å sjekke meg siden jeg slanket meg, for jeg kunne jo plutselig bli syk både her og der.
Det var da vi spurte om hun hadde ED kurs, og hun svarte ja men. Hjelpes meg, gale dame...
Svindyrt var det også....

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 17:37   #404
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tror jeg hadde gått for min norske lege neste gang

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 18:05   #405
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Tror jeg hadde gått for min norske lege neste gang

Det er det ingen tvil om at jeg vil gjøre hvertfall, ler enda av den "legen"

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 17:20   #406
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Godt å se deg i Fase 2 , Fungirl - grønnsakene er et skikkelig påfyllsmåltid så jeg håper du finner deg noe du liker, uten å få hetta

Kjenner at jeg ble litt lei av grønnsaker, enda jeg varierer veldig. Men det hjalp å gå over til å wok'e det i stedet. Masse krydder og litt pesto :nam:

Idag skal jeg ha 1/2 grillet kylling og det gleder jeg meg til. Etter mange år på grete roede hvor vi måtte ta av skinnet( som virkelig er det beste) er det godt å tenke på alt det man kan spise på lavkarbo enn alt det man må skrape vekk når man er på grete roede. Det blir nesten som å friste med søtsaker og så får man bare tørt brød....

Lykke til på hytta, mokki. Håper det går bra med alle ED måltidene.

Jolly Jeg tenkte at det kan jo hende det er slik ED foregår i Russland, men for deg som er vandt til vårt system så må det ha vært helt latterlig. Skulle vært intr å høre hva Eurodiet - Norge kan si om den saken.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 17:26   #407
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Vi kom ned fra fjellet igår, og har levd helt i ED fokus. Ingen utskeielser
Det ble ikke så lange skiturer, da barna ikke er så raske på ski enda. Men jeg og de to eldste fikk tatt en tur på 2,5 km en av dagene. Ellers har det vært mye i hoppe fra taket, kaste snøballer, lage påskehanen av snø, m.m.

Å komme seg vekk noen dager fra hverdagens tjas og mas kan anbefales. Deilig med stillhet om kvelden, med et glass vin, litt nøtter og en mann som maserte bena mine. Fikk lest litt bøker også, og det er lenge siden sist.

Nå er vi hjemme igjen for å rydde og kaste ting i huset. Utrolig mye rart jeg har samlet på opp gjennom årene. Så snart snøen er vekk, skal vi få en container på plass; noe kastes her, annet går på loppemarked!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 15:30   #408
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei igjen!
Jeg er nå kommet hjem fra påskefjellet (egentlig for å skrive oppgave, så det må gjøres straks...) Mer eller mindre full fokus på ED de første 4 dagene, men så de siste 2 har jeg unnet meg litt godt om kvelden. Likevel, vekta viste 73,6 i dag, og jeg er aldeles straks gått ned 10 kg. Vekta var riktignok ikke min egen, så jeg har forbehold om feilveiing.. men jeg tror og håper det stemmer likevel Det har vært deilig med litt påskekos, men jeg kjenner hverdagen kaller.. og jeg gleder meg faktisk også. DEILIG med rutine og trening.. og vektnedgang!

håper påska er levelig for alle andre også!

GOD PÅSKE!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 20:46   #409
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

mmmmm.. jeg lager kosemat til lørdagen fylte squash i ovnen..=) karbonadedeig, sopp og tomatsaus.. (og litt juks.. ost... men ingen karbs i ost, bare litt mye fett:P) det lukter HERLIG... og jeg er SULTEN=) Men må nok smøre meg med tålmodighet til maten er ferdig, tror jeg

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:37   #410
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

da er vi hjemme fra hytten også. Det har gått ganske bra med tanke på mat. Uka før vi dro var jo katastrofe. men jeg håper og tror at tickeren min snart viser riktig. Nå SKAL jeg holde fokus om jeg skal klare å nå målene jeg har satt fremover...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:49   #411
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

flinke dere er
jeg kom hjem fra portugal i går ,,og det har absolutt ikke vært verken lavkarbo eller ED ,,,men det går bra .. mye vann i kroppen ja ,og det er på vei ut nå,, flyr på do i ett ,,så håper det går fort unna
og joda 5 kilo vann ,,men cm har ikke øket heldigvis ,,

så nå er det full fokus på Ed fram til 17 mai

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:55   #412
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei alle sammen ;-)
en stund siden jeg har vært "her inne" ,håper dere alle har hatt en fin påske :-)
Jeg har nok hatt en utskeielse men den var planlagt og har faktisk ikke vollet meg noen dårlig samvittighet heller. en kveld i påsken koste jeg meg med mann og unger med is og brownis + litt snop så dagen etterpå var det bare å fortsette som før og dethar gått veldig bra. Har snudd litt på tankegangen... før hvis jeg har "sprukket" har jeg fått dårlig samvittighet og bare spist enda mer.... nå er dette en kostholdsendring så jeg får heller unne meg noe av og til (har ikke rørt noe på 3 mnd) så fortsette som nå, ja nemlig hehe det blir nok det beste for meg.
det går sakte men sikkert nedover, skal (må visst..vil ikke) over i fase 3 den 10 april hallo det er jo på lørdag alt... noen andre som også snart skal det?
Stor klem

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:52   #413
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Alida, så bra at det gikk greit med bare den lille utskeielsen. 10 april er ikke lenge til nei, selv skal jeg ikke over til Fase 3 før i slutten av april.

Ingen utskeielser på meg i påsken, hadde planlagt å ikke ha det.
Men søndag var jeg sulten, det var for mye godteri i huset. Det var tøft å måtte bare si til deg selv at jeg ikke skulle ha det. Så jeg endte opp i 7 måltider! Neste dag holdt det med 4 måltider. Godt å tenke på at jeg innen mai kan begynne å spise jordbær. Det gleder jeg meg til...

Mål for april er ellers å få inn litt trening. Det har ikke blitt noenting forløpig.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:53   #414
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

flinke dere er
jeg kom hjem fra portugal i går ,,og det har absolutt ikke vært verken lavkarbo eller ED ,,,men det går bra .. mye vann i kroppen ja ,og det er på vei ut nå,, flyr på do i ett ,,så håper det går fort unna
og joda 5 kilo vann ,,men cm har ikke øket heldigvis ,,

så nå er det full fokus på Ed fram til 17 mai

Jeg er også klar for full fokus! Torsdag skal jeg på klinikken å veie meg, men lurer veldig på hvordan Fase 3 blir... og hvor lenge den varer.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:47   #415
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da er jeg også i gang med fase 2 - endelig!
Skulle egentlig startet på torsdag etter hjemkomst fra USA, men var både sliten og ute av døgnrytme.
Så jeg fortsatte med samme type mat-opplegg som jeg hadde på turen; kjøtt og fisk + grønnsaker (mye mer grønnsaker enn jeg spiste i USA).
I dag er derfor første dag med fase 2, og dessuten skal jeg til kontroll i dag for å diskutere opplegget videre.
Merker det er godt å komme i gang igjen, faste rutiner på både mat og trim.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 09:31   #416
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det gikk veldig bra hos legen, alt vekttap bortsett fra 100g var fett!
Blir dermed å finne i fase 2 de neste 8 ukene fram til neste kontroll, og håper jo på å se tall som starter med 7 innen den tid. Time will show

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 11:21   #417
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Veldig bra grotingeling. Jeg sliter med utskeielser. det er bare så idiotisk. Så nå blir ny taktikk. Nå tester jeg belønningssystem som man bruker på ungene....Jeg lager en avtale med mannen om et visst antall dager. klarer jeg den tiden uten utskeielse så blir det premie. hva jeg får blir opp til han, og det trenger ikke være noe mye. Så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er 1kg over der jeg slapp før trondheimsturen og påske og all styr. Nå vil jeg videre ned......

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:28   #418
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Veldig bra grotingeling. Jeg sliter med utskeielser. det er bare så idiotisk. Så nå blir ny taktikk. Nå tester jeg belønningssystem som man bruker på ungene....Jeg lager en avtale med mannen om et visst antall dager. klarer jeg den tiden uten utskeielse så blir det premie. hva jeg får blir opp til han, og det trenger ikke være noe mye. Så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er 1kg over der jeg slapp før trondheimsturen og påske og all styr. Nå vil jeg videre ned......

Bit tennene sammen og bli med videre på dette. Du klarer det helt sikkert om du bare bestemmer deg.

GTL: Men hvor mye hadde du gått ned? Du må oppdatere med slik info, det er så spennende...

Jeg går bare rundt med et stort glis ikveld etter veiing på klinikken. Jeg hadde gått ned 4,6kg til og veier nå nesten 15kg mindre enn i slutten av januar. BMI er nå på 28,5 og jeg er ikke lenger gradert til FEDME, men "bare" til overvektig.

Gjett om jeg er fornøyd??

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen

Sist redigert av Popp : 08-04-10 kl 23:14.
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:55   #419
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

GTL!
Denne fant jeg på innlegget ditt, og jeg har noen spm. Siden du bruker både mengden på kjøtt og dobbelt mengde av egg; - hvor mange personer er den beregnet på? Hvis 1 - blir ikke det for mange måltider på en gang..

NB! Det var forresten mange gode ideer der som jeg skal prøve meg på - bare jeg har litt ekstra tid. Takk for input!
Pai

150g kjøtt (alle typer fungerer greit, bør kvernes eller kuttes i små biter)

1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
4 store egg
krydder etter smak (chilli er en favoritt for meg)

Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek kjøtt, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir ca 6 store muffins.

Greit til lunch eller kvelds med salat/grønnsaker til.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:04   #420
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

GTL!
Denne fant jeg på innlegget ditt, og jeg har noen spm. Siden du bruker både mengden på kjøtt og dobbelt mengde av egg; - hvor mange personer er den beregnet på? Hvis 1 - blir ikke det for mange måltider på en gang..

NB! Det var forresten mange gode ideer der som jeg skal prøve meg på - bare jeg har litt ekstra tid. Takk for input!
Pai

150g kjøtt (alle typer fungerer greit, bør kvernes eller kuttes i små biter)
1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
4 store egg
krydder etter smak (chilli er en favoritt for meg)

Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek kjøtt, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir ca 6 store muffins.

Greit til lunch eller kvelds med salat/grønnsaker til.

Oppskriften gir to porsjoner/måltider, og da har jeg ofte en liten salat ved siden av.
Skal korrigere oppskriften slik at det står antall porsjoner.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:09   #421
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er nok ikke helt våken, for jeg skrev vel litt lite om resultatene hos legen
Som tickeren min viser så er jeg nå nede i 86,5 kg pr mandag, og det samme viste vekta hos legen.
Alle kiloene ned fra forrige kontroll bortsett fra 100g er rent fett, så jeg er kjempe happy.
De 100 grammene var muskelmasse, men de skal jeg få tilbake nå når jeg har startet opp trimming igjen
BMI er nå 33.4, så jeg nærmer meg "bare" overvektig-nivå

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:12   #422
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Veldig bra grotingeling. Jeg sliter med utskeielser. det er bare så idiotisk. Så nå blir ny taktikk. Nå tester jeg belønningssystem som man bruker på ungene....Jeg lager en avtale med mannen om et visst antall dager. klarer jeg den tiden uten utskeielse så blir det premie. hva jeg får blir opp til han, og det trenger ikke være noe mye. Så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er 1kg over der jeg slapp før trondheimsturen og påske og all styr. Nå vil jeg videre ned......

Belønningssystem fungerer veldig bra for meg, og jeg belønner meg selv med penger når jeg har vært flink. Tømte sparegrisen og kjøpte sko på USA-turen for belønningspengene jeg hadde samlet siden oktober i fjor - ble 3 par Eccosko
Stå på, du kommer deg helt sikkert tilbake på sporet

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:17   #423
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Jeg går bare rundt med et stort glis ikveld etter veiing på klinikken. Jeg hadde gått ned 4,6kg til og veier nå nesten 15kg mindre enn i slutten av januar. BMI er nå på 28,5 og jeg er ikke lenger gradert til FEDME, men "bare" til overvektig.

Gjett om jeg er fornøyd??

La meg gjette - du er kjempe mega ultra fornøyd?
Gratulere med nedgradering fra fedme til overvektig, og ikke minst et fantastisk resultat i antall kg.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:46   #424
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

I dag viser MIN vekt 73,4kg og jeg er i himmelen. -10,1 kg siden 8.februar, og jeg er halvveis.. eller, nå begynner vel jeg å tenke at målet kanskje burde være 60 kg i steden, men nå får jeg holde meg til 63 til jeg er der, også får delmål2 bli 60.. eller noe med et 5-tall?

Nå er det ned og trene.. Det blir DEILIG! Og jeg håper jeg er kommet ned til 6-tallet innen Tunisia (krysser fingrene!).. 5 uker.. What do you think? er det urealistisk?

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 11:57   #425
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

La meg gjette - du er kjempe mega ultra fornøyd?

Helt riktig

Studine: strålende resultater på deg også! 6-tallet om 5 uker kan være meget mulig det. Du er fortsatt i Fase 2, og da er vel vekttapet fortsatt ganske stort ( det blir nok andre "boller" når vi kommer i Fase 3).

Strålende vær idag, hadde tenkte jeg skulle opp på loftet og gå gjennom sakene der - men ut å rake løv frister faktisk enda mer. Det er deilig med VÅR!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 11:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no