Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Konsistens på kokosmelk?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-10, 13:01   #1
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Konsistens på kokosmelk?

kjøpte en santa maria coconut milk på butikken i sted. åpnet den og innholdet er alt annet enn flytende. det er helt tørt.... andre jeg har kjøpt før har vært som melk... er det noe feil med denne, eller har jeg rett og slett kjøpt noe annet enn jeg skal?

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:00   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Det hender at kokosmelk skiller seg, og om du tar bort det tørre, er det kanskje noe vannaktig under, og i tilfelle er det helt brukelig, og vil blande seg under oppvarming, om det kun er dette tørre, så har nok kanskje ikke boksen vært helt tett ...
Jeg må si jeg foretrekker at kokosmelka ikke har skilt seg, derfor pleier jeg å riste på boksene først, men om denne var på kartong, så er som regel all lufta sugd ut, så da er det muligens lettere å trykke litt lett på den i stedet for å kjenne etter om innholdet er flytende. Men som sagt, det har ingenting å si verken for smak eller konsistens om den har skilt seg, så lenge du skal bruke den i varm mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:03   #3
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konsistens på kokosmelk?

jeg må bestandig røre, melka er på bunnen

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:05   #4
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det hender at kokosmelk skiller seg, og om du tar bort det tørre, er det kanskje noe vannaktig under, og i tilfelle er det helt brukelig, og vil blande seg under oppvarming, om det kun er dette tørre, så har nok kanskje ikke boksen vært helt tett ...
Jeg må si jeg foretrekker at kokosmelka ikke har skilt seg, derfor pleier jeg å riste på boksene først, men om denne var på kartong, så er som regel all lufta sugd ut, så da er det muligens lettere å trykke litt lett på den i stedet for å kjenne etter om innholdet er flytende. Men som sagt, det har ingenting å si verken for smak eller konsistens om den har skilt seg, så lenge du skal bruke den i varm mat.

Takk. Tømte det over i en skål, og den var vann under.. Hadde tenkt å bruke kokosmelk i smoothie, men nå ble det smoothie uten kokosmelk i denne omgang.. Men prøver meg med å varme den litt opp i morgen, og lager ny smoothie da....

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:06   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Takk. Tømte det over i en skål, og den var vann under.. Hadde tenkt å bruke kokosmelk i smoothie, men nå ble det smoothie uten kokosmelk i denne omgang.. Men prøver meg med å varme den litt opp i morgen, og lager ny smoothie da....

Jeg har ikke prøvd å varme den opp før jeg har brukt den, om jeg skal bruke den til noe annet enn i varm mat, jeg prøvde med stavmikser en gang, og det var vanskelig å få ut alle klumpene. Kanskje prøve å ikke varme den opp for mye?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:09   #6
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har ikke prøvd å varme den opp før jeg har brukt den, om jeg skal bruke den til noe annet enn i varm mat, jeg prøvde med stavmikser en gang, og det var vanskelig å få ut alle klumpene. Kanskje prøve å ikke varme den opp for mye?

får prøve forsiktig... og smake foriktig på den før jeg eventuelt hiver den oppi med det andre....
eller så får jeg lage en nøttesaus med kokosmelk eller noe å ha noe godt oppi.. hehe

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:12   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

får prøve forsiktig... og smake foriktig på den før jeg eventuelt hiver den oppi med det andre....
eller så får jeg lage en nøttesaus med kokosmelk eller noe å ha noe godt oppi.. hehe

Det er lett å få ting til å smake godt med kokosmelk. Jeg pleier ofte å steke opp kyllingfilet i biter med garam masala, litt chili, nellik, ingefær, salt og pepper, gjerne med litt løk, spinat og andre grønnsaker, helle over kokosmelk, og presse noen dråper sitron i og drysse koriander over og la det surre i fem ti minutter. Nyyyyydelig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:25   #8
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er lett å få ting til å smake godt med kokosmelk. Jeg pleier ofte å steke opp kyllingfilet i biter med garam masala, litt chili, nellik, ingefær, salt og pepper, gjerne med litt løk, spinat og andre grønnsaker, helle over kokosmelk, og presse noen dråper sitron i og drysse koriander over og la det surre i fem ti minutter. Nyyyyydelig!

Nam! Det hørtes godt ut... Tror det blir kyllingfilet til middag i morgen... hehe

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:29   #9
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Jeg bruker kokosmelk mye, og kjøper alltid fra Santa Maria - den pleier å være sånn, den. Jeg trenger ikke varme den opp heller, må bare få innholdet over i en bolle og røre

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:16   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Det er jo bare å varme den litt i en bolle med varmt vann. Det som har skjedd er at fettet i melka stivner og resten av væsken havner i bunnen av boksen. Jeg bruker i blandt bare det på toppen jeg, for der sitter smaken og det gode fettet
Her i huset nytter det hverken å røre eller riste på boksen...Sjelden jeg har over 16grader i kjøkkenet utenom sommeren og alt blir hardt. Cocosaen sliter jeg med å skrape ut av glasset.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 00:10   #11
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Jeg synes det går fint å bruke den i smoothie selv om den har skilt seg.

Men jeg synes også Santa Maria sin er tørr. Pleier å kjøpe de små boksene til Toro, de er bedre synes jeg. Også rister jeg alltid på dem i butikken for å finne ut om innholdet er flytende.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 00:20   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Konsistens på kokosmelk?

Jeg kjøper alltid kokosmelk på innvandrerbutikk. Billigere, og stort sett bedre .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokosmelk SjokoMons Generell diskusjon 5 05-11-11 02:52
Kokosmelk Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 18-03-10 09:05
Kokosmelk holdbarhet? LineJM Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 10-06-09 15:00
Trenger svar fort! (konsistens på soyabrøddeig) candyland Ketolysekuren 2 30-12-07 20:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no