Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-12, 18:12   #17301
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om h*n er gammel nok til å reagere på catnip, hva med å kjøpe en spray og spraye ved kassa? PS: Husk å ikke vaske med salmiakk der han har gjort fra seg før, det kan trigge lysten til å gjøre fra seg på samme sted igjen.

Nei, vasker over med vanlig gulvvaskemiddel. Hva er catnip?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 18:14   #17302
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Oh... da har du en vanskelig sak. Vi har hatt våre mye ute fra de var ganske små, så de har måttet gå ute og da er det lettere å fjerne kassa.
Når han har begynt å lage lukt i hele gangen og er såpass gammel kan det bli vanskelig.

Tipper du må trene han til å brukke kassen først. Kan han være ute når du ikke er hjemme? Kan du ferske han før han rekker å gjøre noe og få han oppi kassen når dere er hjemme?

Ja, han kan være ute lenge også går han inn for å tisse. Jeg prøver å se etter tegn på at han må på do og kaster han egentlig ut så fort han har spist eller har fått våknet. Han smetter inn så fort han kan igjen, men får bare fortsette med det. Det har jo gått sååå enkelt med de to andre. De var innekatter lenge, men så fort de begynte å gå ute så sluttet de å bruke kassa.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 18:16   #17303
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

fant dette til deg :-)

http://www.dooa.no/faktasider/k_urenslighet.html

http://home.no/terak/kattungen.html

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 11-11-12, 18:18   #17304
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Catnib = kattemynte. De fleste katter, om de er kjønnsmodne i alle fall, er helt gærne etter det. Sist jeg prøvde det på Zappa var han helt obscønt nærmest i hasjfjern lykkerus over denne fantastiske lukta. Om det funker for å få han til å bli kompis med kattedoen, vet jeg ikke. Men det var i alle fall veldig effektivt for å få ham til å bruke klorebrettet i stedet for sofaen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-11-12, 18:20   #17305
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Catnib = kattemynte. De fleste katter, om de er kjønnsmodne i alle fall, er helt gærne etter det. Sist jeg prøvde det på Zappa var han helt obscønt nærmest i hasjfjern lykkerus over denne fantastiske lukta. Om det funker for å få han til å bli kompis med kattedoen, vet jeg ikke. Men det var i alle fall veldig effektivt for å få ham til å bruke klorebrettet i stedet for sofaen.

Haha, høres fantastisk ut!
Jeg tror kanskje det kan handle litt om markering også. Han går og lukter på de stedene han har tissa mye. Ser litt stolt ut, den lille dritten. Får få han til legen fortest mulig.. Kanskje det ikke skal mer til enn det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 18:21   #17306
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

fant dette til deg :-)

http://www.dooa.no/faktasider/k_urenslighet.html

http://home.no/terak/kattungen.html

Takk. Skal fordype meg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 18:26   #17307
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Haha, høres fantastisk ut!
Jeg tror kanskje det kan handle litt om markering også. Han går og lukter på de stedene han har tissa mye. Ser litt stolt ut, den lille dritten. Får få han til legen fortest mulig.. Kanskje det ikke skal mer til enn det.

Ja, det er litt fantastisk! (Søk på catnib på youtube, så vil du få deg en god latter om ikke annet. ).

Dersom han fortsatt kan lukte på de stedene hvor han har tissa, foreslår jeg at du vasker med edikkvann. Det fjerner for det første eventuell lukt helt, og katter er iiiikke særlig glad i edikk, for å si det pent! Bare ikke amoniakkprodukter, for det kan få han til å markere på samme sted.
Og når jeg tenker på det, dersom han holder på sånn kan det virke som om det er en kjønnsmodning på gang, og at det er markering like mye som noe annet. Da har jeg bare to ord til deg: Snip snip!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-11-12, 19:04   #17308
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan hjelpe og skifte sand-type eller fjerne taket på doen om du har det.
Om du finner en klatt bæsj, ikke kast den, men legg den i doen slik at doen lukter hans lukt.
Ikke alle katter liker samme type sand i kassen sin, og ikke alle liker og gå på do i åpen kasse, mens andre ikke liker lukket kasse.
Her i huset er det to katter, men jeg har tre do. I utgangspunktet skal det være en do pr katt og 1 ekstra i tillegg. Her er det da kort vei til nærmeste do uansett hvor i huset kattene befinner seg.
Mi frøken på fem og en halv måned har ikke fått lov til og gå ut enda siden hun enda ikke er kastrert, men hun bruker heldigvis doene inne slik hun skal.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 11-11-12, 19:28   #17309
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok:
Sted - kjøkken
Vegger - hvite
Kjøkkenskap - malt i kaffelatte=vanilje.
Knotter på skap - stål
Gulv- grusomt gulvbelegg i grønt og brunt
Gardiner- hvite
Dekor- lyse farger/lys lilla/lys rosa.

Så gjelder det veggen bak vasken , under overskapene. Denne er grusom og skal males, men jeg er usikker på fargevalg.

Skal jeg bare velge hvitt, eller skal jeg gå for en kontrastfarge? Gulvet har mye grønt og brunt i seg, men jeg et ikke veldig glad i grønt.

Har ikke råd til fliser, så det blir bare å male, for å sette prikken over I'en som det heter:-)
Noen forslag ?
Tror jeg da virkelig kan trives på kjøkkenet mitt :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 11-11-12, 19:33   #17310
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Ok:
Sted - kjøkken
Vegger - hvite
Kjøkkenskap - malt i kaffelatte=vanilje.
Knotter på skap - stål
Gulv- grusomt gulvbelegg i grønt og brunt
Gardiner- hvite
Dekor- lyse farger/lys lilla/lys rosa.

Så gjelder det veggen bak vasken , under overskapene. Denne er grusom og skal males, men jeg er usikker på fargevalg.

Skal jeg bare velge hvitt, eller skal jeg gå for en kontrastfarge? Gulvet har mye grønt og brunt i seg, men jeg et ikke veldig glad i grønt.

Har ikke råd til fliser, så det blir bare å male, for å sette prikken over I'en som det heter:-)
Noen forslag ?
Tror jeg da virkelig kan trives på kjøkkenet mitt :-)

Ta med masse prøver hjem og se.. Jeg var i butikken og plukket meg ut en tapet som jeg syntes var helt nydelig, til en fondvegg på kjøkkenet.. Så for meg at den skulle bli kjempefin i forhold til alle de andre fargene, men den så grusom ut, når jeg så den her. Heldigvis tok jeg med meg prøve hjem..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-11-12, 20:12   #17311
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg driver og bestiller et produkt på iherb. Jeg må velge mellom DISSE. Men da ser det ut som om frakt ikke er gratis likevel da? Hvem skal jeg velge? Hva gjør dere?

Noen som vet? Trodde det var gratis frakt jeg

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 11-11-12, 20:22   #17312
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet? Trodde det var gratis frakt jeg


Det er ikke gratis frakt, men 6 dollar (billigste fraktkostnad) er ikke mye penger, da. Ang. hvilken du skal velge jeg ikke svare deg, for linken din fører meg bare til innloggingssiden min, og så handlekurven min.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 11-11-12, 20:28   #17313
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Det er ikke gratis frakt, men 6 dollar (billigste fraktkostnad) er ikke mye penger, da. Ang. hvilken du skal velge jeg ikke svare deg, for linken din fører meg bare til innloggingssiden min, og så handlekurven min.

HEHE, ÅJA. Trodde det førte den siden jeg linket til jeg, men det er vel fordi jeg er logget inn som meg der, derfor kommer du nok til din side.

Da er det den på 6 dollar jeg skal velge da. Nei, ikke dyrt, men hadde trodd at det var gratis...

Takk for hjelpen

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 11-11-12, 20:43   #17314
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er det beste produktet for omega-3-tilskudd?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-11-12, 21:29   #17315
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hva er det beste produktet for omega-3-tilskudd?


-

Triomar memorex har veldig mye DHA - som er den fettsyren hjernen bruker mest. Da jeg sjekket var det den omega3-en som hadde mest og som var greit tilgjengelig. Så jeg foretrekker denne. (Apotekene har den.)

http://www.triomar.no/Triomar/Memorex/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 12-11-12 kl 18:51. Årsak: de evindelige skrivefeilene
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 11-11-12, 22:48   #17316
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tror det er 40 dollar og over. som er over den hyggelige 200 kr grensa vår. pleier å være over hvertfall de gangene de har gratis frakt promo. grensa på vanlig postpakke er 1.8 kg eller no?

"200 nok to usd" i google sier 34,8 USD = 200 NOK nå.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 11-11-12, 23:46   #17317
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

"200 nok to usd" i google sier 34,8 USD = 200 NOK nå.

Takk!!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 12-11-12, 00:23   #17318
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sukk, den senere tiden så logges jeg ut fra flere forum, gjerne flere ganger om dagen, selv om jeg har haket av for å logge på med navn og passord hver gang. Før måtte jeg ikke skrive det inn gang på gang, men kanskje bare hver gang jeg hadde rensket opp på pc.

Noen som vet hva som er galt?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 12-11-12, 07:35   #17319
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Sukk, den senere tiden så logges jeg ut fra flere forum, gjerne flere ganger om dagen, selv om jeg har haket av for å logge på med navn og passord hver gang. Før måtte jeg ikke skrive det inn gang på gang, men kanskje bare hver gang jeg hadde rensket opp på pc.

Noen som vet hva som er galt?

Merkur retrograd kanskje

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 12-11-12, 10:07   #17320
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Triomar memorex har veldig mye DHA - som er den fettyren hjernen bruker mest. Da jeg sjekket var det den omega3-en som hadde mest og som var greit tilgjengelig. Så jeg foretrekker denne. (Apotekene har den.)

http://www.triomar.no/Triomar/Memorex/


Takk!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-11-12, 15:40   #17321
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Merkur retrograd kanskje

Hæ?? hehe. Det har jeg ikke hørt om før.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 12-11-12, 15:48   #17322
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Våknet i natt med vond og uggen mage. Helt oppunder magesekken, og rundt i hele systemet. En god del luft. Løs mage med "klumper", som deretter ble tynnere og tynnere. Beklager beskrivelsene *rødme*. Rapen smaker rottne egg, direkte vemmelig. Ble lite søvn, opp gang på gang, og dessuten ubehag som gjorde at jeg ikke lå bra, og ikke fikk sove. Vurderte å ta smertestillende, men tenkte det nok ville plage magen enda mer enn den allerede var plaget. Fikk massert og trykket på mage, og fikk ut en god del av luften på den måten, og etterhvert forsvant ubehaget....

Nå må jeg løpe veldig fort for å rekke frem. Og det som kommer ut er som lys kaffe. Raper fremdeles rottne egg, og blir kvalm når jeg prøver å drikke litt vann.

Noen som vet hva dette kan være ?

Har vurdert å ta imodium, men hvis dette likevel er noe som skal ut av meg, så er det kanskje dumt å stoppe det med imodium.

Måtte avlyse flere avtaler i dag, hadde ikke sjans om å stille.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 12-11-12, 16:00   #17323
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høres ut som du har fått i deg en sint bakterie som kroppen jobber hardt for å kvitte seg med.Jeg tror det er lurest å la det gå sin gang,men hvis det varer over flere dager,gå til lege.Pass på å drikke mye,litt svak saft,eller vann med litt honning og gjerne noe salt også. God bedring.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-11-12, 18:01   #17324
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hæ?? hehe. Det har jeg ikke hørt om før.

Har akkurat vært diskuter inngående i 4000-tråden. Ta en kikk der
(Jeg hadde heller ikke hørt om det altså )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 12-11-12, 18:54   #17325
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Våknet i natt med vond og uggen mage. Helt oppunder magesekken, og rundt i hele systemet. En god del luft. Løs mage med "klumper", som deretter ble tynnere og tynnere. Beklager beskrivelsene *rødme*. Rapen smaker rottne egg, direkte vemmelig. Ble lite søvn, opp gang på gang, og dessuten ubehag som gjorde at jeg ikke lå bra, og ikke fikk sove. Vurderte å ta smertestillende, men tenkte det nok ville plage magen enda mer enn den allerede var plaget. Fikk massert og trykket på mage, og fikk ut en god del av luften på den måten, og etterhvert forsvant ubehaget....

Nå må jeg løpe veldig fort for å rekke frem. Og det som kommer ut er som lys kaffe. Raper fremdeles rottne egg, og blir kvalm når jeg prøver å drikke litt vann.

Noen som vet hva dette kan være ?

Har vurdert å ta imodium, men hvis dette likevel er noe som skal ut av meg, så er det kanskje dumt å stoppe det med imodium.

Måtte avlyse flere avtaler i dag, hadde ikke sjans om å stille.

Vent til det iallfall slutter å lukte svovel. Det er ikke sikkert at magen klarer å normalisere seg selv, men så lenge det lukter sånn så er det noe som ikke stemmer. Jeg anbefaler cola (med sukker) når det er sånn. Bare 1/2 glass i gangen og ikke oftere enn en gang i timen. Du kjenner om magen klarer å ta i mot det. Slutt med colaen når magen "fester seg" igjen. Og vær forsiktig og ikke spis for store måltider på en stund.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no