Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Overgang fra lavkalori til lavkarbo ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 23:51   #1
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Overgang fra lavkalori til lavkarbo ...

Jeg er helt ny her. Har gått ned 28 kg på lavkalori siden september . Men siden vekta har stått mer eller mindre stille noen måneder, har jeg nå gått over til lavkarbo! Trives veldig godt med det, og føler at jeg gjør alt riktig. Har lest og lest og lest.... Men vekta står stille , har holdt på ca tre uker..... Noen som har opplevd noe lignende? Og evt hvor lang tid har det tatt for dere andre før det har "løsnet"??

Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:20   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Gratulerer med strålande nedgang! Har du mange kilo att før trivselsvekt? Lavkarbo er vektregulerande, så om du ikkje har så mykje overvekt (i følge kroppen din) så er det ikkje sikkert du går så mykje ned, eller at det kan ta veldig lang tid. Ein må nok også ha litt meir tolmod enn berre 3 veker!

Du kan eventuelt legge ut kva du et og drikk i løpet av dagen, så kan folk eventuelt kommentere på det.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:37   #3
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

tror kroppen trenger litt tid til å omstille seg fra å gå fra lavkalori til lavkarbo, har du målt deg, kanskje du har mistet cm selv om vekta ikke har gått ned?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:44   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

tror kroppen trenger litt tid til å omstille seg fra å gå fra lavkalori til lavkarbo, har du målt deg, kanskje du har mistet cm selv om vekta ikke har gått ned?


Ikkje minst det! Lurt å sjekke med måleband.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:54   #5
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Takk for svar! Jeg har fortsatt en del kg til som skal bort, men litt usikker på hvor mye før jeg er fornøyd . Men det er ihvertfall 15 kg til!
Målte meg på torsdag, og skal måle igjen i morra. Synes nok jeg merker det litt på buksene mine
Har registrert det jeg spiser på diett.no, og forholdsvis ligger jeg på ca 25% protein, 70% fett og 5% karbo. Sånn ca. Mulig jeg spiser litt lite, men kaloriene skal jeg ikke tenke på har jeg skjønt.....
Skal prøve å være litt mer tålmodig, men hadde kanksje sett for meg at jeg kom til å rase ned de siste kg i en fei.....
Men uansett har jeg trua, og liker kostholdet, så jeg gir meg ikke!!

Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:04   #6
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Opprinnelig lagt inn av Kikki71, her.

Takk for svar! Jeg har fortsatt en del kg til som skal bort, men litt usikker på hvor mye før jeg er fornøyd . Men det er ihvertfall 15 kg til!
Målte meg på torsdag, og skal måle igjen i morra. Synes nok jeg merker det litt på buksene mine
Har registrert det jeg spiser på diett.no, og forholdsvis ligger jeg på ca 25% protein, 70% fett og 5% karbo. Sånn ca. Mulig jeg spiser litt lite, men kaloriene skal jeg ikke tenke på har jeg skjønt.....
Skal prøve å være litt mer tålmodig, men hadde kanksje sett for meg at jeg kom til å rase ned de siste kg i en fei.....
Men uansett har jeg trua, og liker kostholdet, så jeg gir meg ikke!!

Spis deg god og mett. Ikke tenk på kaloriene. Det er helt riktig. Nå har kroppen din trodd det har vært dårlige tider lenge, så til å begynne med vil den nok prøve å lagre før det blir dårlig med mat igjen. Sørg for at kroppen din skjønner at det ikke er sultetider i vente, så vil den begynne å slippe opp igjen. Kroppen er ganske smart, serru... så lenge vi også er litt smarte og forer den riktig

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:26   #7
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Måle- og veiedag i dag! Hadde faktisk gått ned både en og to cm på målene mine siden forrige torsdag . Og faktisk 800 gram ned på vekta, så nå er det vel på rett vei

Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 17:56   #8
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Opprinnelig lagt inn av Kikki71, her.

Måle- og veiedag i dag! Hadde faktisk gått ned både en og to cm på målene mine siden forrige torsdag . Og faktisk 800 gram ned på vekta, så nå er det vel på rett vei

Det er jo fantastisk!! Gratulerer

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:21   #9
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Så flink du har vært :-)
Jeg har også slanket meg med lavkalori og lite fett, og har nå gått over til lavkarbo.
Kikk ned nesten 40 kg i `06, og tenker nå å ta de siste med lavkarbo
Har gått på lavkarbo i en uke nå, og ser at jeg har gått ned en hel kilo alt, tiltross for at jeg ikke er så stor.
Dette kostholdet funker, så bare stå på :-) Lykke til videre ned, med full magesekk og masse eneri :-)

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:40   #10
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Tusen takk og i lige måde
Dette klarer vi!!

Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:16   #11
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo....

Klart vi klarer det :-)
Jeg bruker matdagboka på diett.no, så jeg kan holde stålkontroll på både karbo og kcal.. Jeg ser jo at når man bytter ut karbo med fett - blir kcal mengden omtrent den samme som før ;-) Det hjelper meg veldig å SE dette, for etter et helt liv med kcal telling og mager kost er denne kosten ei stor overgang, hehe

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 13:10   #12
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo ...

Ja, det var ganske skummelt å ikke tenke på kalorier, gå over fra lettprodukter til fett, spise seg mett osv.... Følte at jeg gjorde noe skikkelig feil i starten. Men kjenner mange som det har virket bra på, og ville prøve det sjøl. Ser nå ut som det er bra for meg også .
Har lest boka "Spis deg ned i vekt, Lett med fett - endelig slank" av Sten Sture Skaldeman. Er HELT overbevist om at det han sier er det som er riktig!! Det er sukkeret som er farlig, ikke fettet

Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 16:23   #13
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Overgang fra lavkalori til lavkarbo ...

Jeg har ikke lest Skaldeman sine bøker, men Bedre uten brød og Frisk med lavkarbo :-)
Også jeg er overbevist om at dette er bra. For første gang i mitt liv er jeg mett og har blodsukkeret under kontroll.

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo vs lavkalori Anos Generell diskusjon 24 10-05-11 14:00
Lavkarbo OG lavkalori? Anos Lavkarbo generelt 4 12-04-11 23:50
Fra lavkalori til lavkarbo Buzz Andre dietter 3 23-01-11 10:06
Lavkarbo vs lavkalori sara Lavkarbo generelt 12 02-05-09 21:26
Ang overgang til/pause med lavkarbo... cilemora Ketolysekuren 5 20-10-07 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no