Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-11, 19:03   #26
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Bestemamma: Salat er grønnsaker jo. Man trenger ikke å være mer enn middels oppegående for å skjønne at artikkelforfatter med salat her tenker på "en salat", som ofte består av grønnsaker, og ikke matvaren salat (som i salatblad).


Har du som hobby å trekke frem hver eneste "feil" jeg begår, eller er du storebroren min?

Jeg mener fortsatt at en salat ikke er grønnsaker...En salat kan være veldig mye, men fortsatt er det ikke grønnsaker i de mengdene jeg og flere vanligvis bruker...nå skal det være sagt at jeg ikke har sett oversikten over hva Andrine putta oppi den salaten sin, eller næringsmengden i den, men utfra bildet var det ikke så mye å skryte av...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:11   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har du som hobby å trekke frem hver eneste "feil" jeg begår, eller er du storebroren min?

Jeg mener fortsatt at en salat ikke er grønnsaker...En salat kan være veldig mye, men fortsatt er det ikke grønnsaker i de mengdene jeg og flere vanligvis bruker...nå skal det være sagt at jeg ikke har sett oversikten over hva Andrine putta oppi den salaten sin, eller næringsmengden i den, men utfra bildet var det ikke så mye å skryte av...

Den skjønte jeg ikke....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:16   #28
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Den skjønte jeg ikke....


Se på bildet av salaten til Andrine så skjønner du .....
Vi bruker opptil en halv kilo skikkelige grønnsaker..slik som blomkål, brokkoli, sellerirot...mm... Det er våre grønnsaker, IKKE en salat bestående av noen pinglete cerrytomater, litt salatblader og en haug med ost og kjøtt..etc....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:20   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Se på bildet av salaten til Andrine så skjønner du .....
Vi bruker opptil en halv kilo skikkelige grønnsaker..slik som blomkål, brokkoli, sellerirot...mm... Det er våre grønnsaker, IKKE en salat bestående av noen pinglete cerrytomater, litt salatblader og en haug med ost og kjøtt..etc....

En salat med mye proteiner er da ikke å forakte??
Jeg bruker ALDRI blomkål, brokkoli eller selleri i mine salater..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:22   #30
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har du som hobby å trekke frem hver eneste "feil" jeg begår, eller er du storebroren min?

Nei, men når folk trekker så gale slutninger som du ofte har gjort i det siste, så påpeker jeg det. Det er en stor grunn til at lavkarbo får et dårlig rykte, og det er at feilinformasjon og myter oppstår og spres. Dette skjer ofte pga misforståelser, og da er det bedre at noen påpeker disse slik at det ikke sprer seg videre og etablerer seg som en "sannhet".

Eksempler på dette kan være at man går ned i vekt på kalorioverskudd (hvis vekten går nedover, er kroppen i kaloriunderskudd) eller at fettlagring er umulig uten insulin (vi har andre hormoner som også kan lagre fett).

Når folk ser at en del lavkarbo-entusiaster predikerer ting som dette, så har jeg full forståelse for at lavkarbo får et dårlig rykte og religionspreg over seg.

Det er på ingen måte personlig mot noen som helst, jeg forholder meg til det som skrives.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:28   #31
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Nei, men når folk trekker så gale slutninger som du ofte har gjort i det siste, så påpeker jeg det. Det er en stor grunn til at lavkarbo får et dårlig rykte, og det er at feilinformasjon og myter oppstår og spres. Dette skjer ofte pga misforståelser, og da er det bedre at noen påpeker disse slik at det ikke sprer seg videre og etablerer seg som en "sannhet".

Eksempler på dette kan være at man går ned i vekt på kalorioverskudd (hvis vekten går nedover, er kroppen i kaloriunderskudd) eller at fettlagring er umulig uten insulin (vi har andre hormoner som også kan lagre fett).

Når folk ser at en del lavkarbo-entusiaster predikerer ting som dette, så har jeg full forståelse for at lavkarbo får et dårlig rykte og religionspreg over seg.

Det er på ingen måte personlig mot noen som helst, jeg forholder meg til det som skrives.

Har du ikke noe imot meg vil jeg be deg om å "lay off my back", om det ikke er for mye å be....

Og det om den salaten kan du lese om i mitt innlegg her over...

Det er faktisk ikke du som har fasiten på alle svar her i verden...venn deg til det....

Om du mener den ene gangen da jeg forsvarte det synet at fettsyrene vi skal ha er de fettsyrene vi ganske enkelt ikke kommer unna å spise på vårt kosthold så er det faktisk slik at jeg er langt på i å ha rett ....Men det er en annen diskusjon....Kommer ikke til å kommentere det mer i denne tråden...Ta det opp i en PM, eller lag deg en "Mobbe Bestemamma" tråd........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:54   #32
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har du ikke noe imot meg vil jeg be deg om å "lay off my back", om det ikke er for mye å be....

Og det om den salaten kan du lese om i mitt innlegg her over...

Det er faktisk ikke du som har fasiten på alle svar her i verden...venn deg til det....

Om du mener den ene gangen da jeg forsvarte det synet at fettsyrene vi skal ha er de fettsyrene vi ganske enkelt ikke kommer unna å spise på vårt kosthold så er det faktisk slik at jeg er langt på i å ha rett ....Men det er en annen diskusjon....Kommer ikke til å kommentere det mer i denne tråden...Ta det opp i en PM, eller lag deg en "Mobbe Bestemamma" tråd........

Jeg har aldri påstått å ha fasiten på noe som helst. Men en del kunnskap har jeg, og da forbeholder jeg meg retten til å kommentere ting som er helt hull i hodet.

Når det gjaldt fettsyrene så var det du skrev riv ruskende galt, så det er ikke vits i å diskutere engang.

Om du lager deg en salat av brokkoli, blomkål og sellerirot, så skal du selvfølgelig få lov til det. Jeg personlig bruker heller dette som tilbehør til middag. En salat for meg består av grønnsaker som salat, paprika, tomat, agurk og mais, og deretter kjøtt, fisk, egg eller nøtter.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:55   #33
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

En salat med mye proteiner er da ikke å forakte??
Jeg bruker ALDRI blomkål, brokkoli eller selleri i mine salater..


Det var faktisk snakk om grønnsaker kontra salat i kostholdet til Andrine Flemmen...ikke hva du har i din salat.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:58   #34
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Jeg har aldri påstått å ha fasiten på noe som helst. Men en del kunnskap har jeg, og da forbeholder jeg meg retten til å kommentere ting som er helt hull i hodet.

Når det gjaldt fettsyrene så var det du skrev riv ruskende galt, så det er ikke vits i å diskutere engang.

Om du lager deg en salat av brokkoli, blomkål og sellerirot, så skal du selvfølgelig få lov til det. Jeg personlig bruker heller dette som tilbehør til middag. En salat for meg består av grønnsaker som salat, paprika, tomat, agurk og mais, og deretter kjøtt, fisk, egg eller nøtter.



Det var snakk om at Andrine Flemmen ikke spiste grønnsaker og hva hun hadde i salaten sin, ikke hva DU har i salaten din.....

Fettsyrene:
Jo det kan diskuteres, men ikke her.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:01   #35
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det var faktisk snakk om grønnsaker kontra salat i kostholdet til Andrine Flemmen...ikke hva du har i din salat.....

Herregud, må du ha ting inn med teskje? Når Andrine Flemmen skriver salat, så tenker hun nok på en tradisjonell salat, og ikke på typiske middags-grønnsaker.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:02   #36
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Se på bildet av salaten til Andrine så skjønner du .....
Vi bruker opptil en halv kilo skikkelige grønnsaker..slik som blomkål, brokkoli, sellerirot...mm... Det er våre grønnsaker, IKKE en salat bestående av noen pinglete cerrytomater, litt salatblader og en haug med ost og kjøtt..etc....

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det var faktisk snakk om grønnsaker kontra salat i kostholdet til Andrine Flemmen...ikke hva du har i din salat.....

HVem er VI da??? Jeg tenkte du mente VI er vi som er her på lavkarbo?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:05   #37
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Herregud, må du ha ting inn med teskje? Når Andrine Flemmen skriver salat, så tenker hun nok på en tradisjonell salat, og ikke på typiske middags-grønnsaker.

Det er jo akkurat det jeg sier jo...hun spiser ikke nok grønnsaker!!! De tradisjonelle grønnsakene om du må ha det inn med teskje.....

Har du sett på næringsforholdet i cherrytomater og salatblader kontra de tradisjonelle grønnsakene jeg nevnte?????

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:07   #38
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det er jo akkurat det jeg sier jo...hun spiser ikke nok grønnsaker!!! De tradisjonelle grønnsakene om du må ha det inn med teskje.....

Det har du ikke noe belegg for å hevde, da du ikke vet noe om mengdene hun spiser. For alt du vet kan hun ha spist en kjempestor salat hver dag...

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:08   #39
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HVem er VI da??? Jeg tenkte du mente VI er vi som er her på lavkarbo?

Og da skal liksom ikke jeg telle med da?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:11   #40
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Det har du ikke noe belegg for å hevde, da du ikke vet noe om mengdene hun spiser. For alt du vet kan hun ha spist en kjempestor salat hver dag...

Der står noe grønt, men over står det at karbohydratinnholdet er begrensett til 30 g...og da er nøtter og frø innkludert...fint lite plass til mye grønnsaker med andre ord..

Jeg baserer meg på det de skriver i artikkelen og det som står/er på bildene....nuff said.........

Nå går jeg og vasker håret....så om jeg ikke svarer er det fordi jeg ikke har tid........:-P

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:22   #41
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Og da skal liksom ikke jeg telle med da?

Jeg tror det er MANGE her som gjerne ville ha spist salaten til Andrine og som spiser salat ala den hun laget. Og MANGE her som kan si at de IKKE har brokkoli, blomkål og selleri i en vanlig salat. Til middag, JA, men ikke i en vanlig salat, alltid...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:17   #42
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det er jo akkurat det jeg sier jo...hun spiser ikke nok grønnsaker!!! De tradisjonelle grønnsakene om du må ha det inn med teskje.....

Har du sett på næringsforholdet i cherrytomater og salatblader kontra de tradisjonelle grønnsakene jeg nevnte?????

Hvordan vet du at hun ikke spiser nok grønnsaker? Det står svært lite om kostholdet i artikkelen synes jeg, så vi kan trekke svært få konklusjoner ut av det. Men når jeg leser hva hun spiser, så synes jeg det ser ganske bra ut jeg da. Jeg spiser nesten aldri salat....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:19   #43
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror det er MANGE her som gjerne ville ha spist salaten til Andrine og som spiser salat ala den hun laget. Og MANGE her som kan si at de IKKE har brokkoli, blomkål og selleri i en vanlig salat. Til middag, JA, men ikke i en vanlig salat, alltid...

Signerer
Men det blir jo for dumt å diskutere hvilken salat Andrine Flemmen spiser når det henvises til "noe grønt" og et bilde. Slik jeg leser artikkelen menes det med "noe grønt" at hun spiser grønnsaker, og hva som ligger i dette regner jeg med er sånn normal grønnsakspising. Som f eks stekt jorskokk og gulrot m fløte som vi hadde i dag. Og null salat

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:15   #44
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det finnes mange eksemper på at folk er mot trening, om jeg ikke tar feil er dette en av de nyeste trådene, men det finnes flere

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48682&page=5

Var det alt du klarte å spa frem av folk som er mot trening? En uttalelse om at trening ikke nødvendigvis er bra hvis man ikke har helse til det. Vedkommende gir jo overhodet ikke uttrykk for å være mot trening på generelt grunnlag.

Jeg mistenker deg for å ikke forstå forskjellen mellom det å ikke trene, og det å være mot trening.

Jeg tror at mange som ikke trener skulle ønske at de hadde overskudd, tid og rutiner på plass slik at de kunne trene regelmessig. Andre igjen gidder ikke, og gir blaffen. Men å være mot trening som sådan, er nok ganske sjelden.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:29   #45
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Jeg har aldri påstått å ha fasiten på noe som helst. en del kunnskap har jeg, og da forbeholder jeg meg retten til å kommentere ting som er helt hull i hodet.

Vi er flere som setter pris på at du gjør det...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:49   #46
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Signerer
Men det blir jo for dumt å diskutere hvilken salat Andrine Flemmen spiser når det henvises til "noe grønt" og et bilde. Slik jeg leser artikkelen menes det med "noe grønt" at hun spiser grønnsaker, og hva som ligger i dette regner jeg med er sånn normal grønnsakspising. Som f eks stekt jorskokk og gulrot m fløte som vi hadde i dag. Og null salat


Nei, det er ikke normal grønnsaksspising når der ikke er nok rom for det i karbohydratvinduet hennes..........

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hvordan vet du at hun ikke spiser nok grønnsaker? Det står svært lite om kostholdet i artikkelen synes jeg, så vi kan trekke svært få konklusjoner ut av det. Men når jeg leser hva hun spiser, så synes jeg det ser ganske bra ut jeg da. Jeg spiser nesten aldri salat....

Der står noe grønt, men over står det at karbohydratinnholdet er begrensett til 30 g...og da er nøtter, frø og bær innkludert før der også står feite meieriprodukter som vi vet inneholder karbohydrater..fint lite plass til mye grønnsaker med andre ord..

Jeg baserer meg på det de skriver i artikkelen og det som står/er på bildene..Sånn e det-------..... --------- Spiser ikke salat jeg heller...bare grønnsaker til middag og snacks.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:02   #47
fliszt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 1
fliszt er på en erverdig vei

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Jeg har gått på lavkarbo i 10 måneder nå (rundt 30gr. karb om dagen tror jeg). Enig i at en måned er i minste laget for å dra noen konklusjon. I tillegg til at kroppen må vende seg til lavkarbo, tror jeg kanskje det er individuelle forskjeller med hensyn til hvilken mat man spiser, som gjør at noen opplever lite energi ved trening med lavkarbo..
Jeg har stor tro på at man kan trene hardt med lavkarbo, ihvertfall kan jeg det. Det kunne jeg ikke før jeg begynte på lavkarbo. Da spiste jeg mye karbohydrater, men ble likvel fort utslitt av intensiv trening..

fliszt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 03:15   #48
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Ang. Salat/grønnsaker. Er mye lettere i engelsktalende land. 'a salad' er nettopp det. 'vegetables' er grønnsaker som blomkål, brokkoli etc

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 08:26   #49
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nei, det er ikke normal grønnsaksspising når der ikke er nok rom for det i karbohydratvinduet hennes..........



Der står noe grønt, men over står det at karbohydratinnholdet er begrensett til 30 g...og da er nøtter, frø og bær innkludert før der også står feite meieriprodukter som vi vet inneholder karbohydrater..fint lite plass til mye grønnsaker med andre ord..

Jeg baserer meg på det de skriver i artikkelen og det som står/er på bildene..Sånn e det-------..... --------- Spiser ikke salat jeg heller...bare grønnsaker til middag og snacks.....

Men det interessante her er jo om hun ville ha merket stor forskjell om hun hadde byttet ut og spist mer grønnsaker? Da ved samme karbohydratinnholdet.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 08:39   #50
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Var det alt du klarte å spa frem av folk som er mot trening? En uttalelse om at trening ikke nødvendigvis er bra hvis man ikke har helse til det. Vedkommende gir jo overhodet ikke uttrykk for å være mot trening på generelt grunnlag.

Jeg mistenker deg for å ikke forstå forskjellen mellom det å ikke trene, og det å være mot trening.

Jeg tror at mange som ikke trener skulle ønske at de hadde overskudd, tid og rutiner på plass slik at de kunne trene regelmessig. Andre igjen gidder ikke, og gir blaffen. Men å være mot trening som sådan, er nok ganske sjelden.


-

Du er så frekk og ufyselig i de fleste trådene så jeg velger å sette deg på mental ignore. Finn dine egne linker

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose og hard trening elCid Ketolysekuren 10 08-07-11 17:12
Hard trening på ketolyse marithja Trening 17 23-10-10 19:28
Hard trening og ketose Anna Ananas Ketolysekuren 17 14-08-10 19:18
9 måneder på lavkarbo og hard trening bilringen Trening 19 09-10-08 10:25
Hard trening og lavkarbo? lillestine Trening 29 08-01-08 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no